AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #1 Skrevet 23. april 2018 Hvor viktig er det for deg at du og din eventuelle partner er enig i EØS-spørsmålet? Selv kan jeg ikke være sammen med en som støtter EØS-avtalen. Anonymkode: 472d1...6be
eeveelectra Skrevet 23. april 2018 #3 Skrevet 23. april 2018 Jeg ville ikke vært sammen med noen som støtter EØS-avtalen, EU eller noen av de andre greiene som ligger under EU. 2
Fru Uperfekt Skrevet 23. april 2018 #4 Skrevet 23. april 2018 Ikke viktig, liker at vi har de samme grunnverdiene når det kommer til familie men vi er langtfra like enig politisk 1
Gjest Overrasket Skrevet 23. april 2018 #5 Skrevet 23. april 2018 Kjempefint å vite. Jeg kunne ikke vært sammen med noen som vil ut av EØS, så vi bør følgelig ikke ta en iskrem sammen.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #6 Skrevet 23. april 2018 6 hours ago, Overrasket said: Kjempefint å vite. Jeg kunne ikke vært sammen med noen som vil ut av EØS, så vi bør følgelig ikke ta en iskrem sammen. Foretrekker å spise iskrem med noen som støtter norske melkebønder uansett. 6 hours ago, eeveelectra said: Jeg ville ikke vært sammen med noen som støtter EØS-avtalen, EU eller noen av de andre greiene som ligger under EU. Bra vi er flere. Anonymkode: 472d1...6be 2
Gjest Overrasket Skrevet 23. april 2018 #8 Skrevet 23. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Foretrekker å spise iskrem med noen som støtter norske melkebønder uansett. Anonymkode: 472d1...6be Jeg har ingenting i mot norske melkebønder, jeg. Kan du fortelle meg hvor mye melk og meieriprodukter du ser i norske butikker som er produsert i andre land? Det er mulig at du kan finne fransk smør i helt spesielle butikker, og du finner så klart ost fra andre land, men det er fordi nordmenn ikke lager noe annet enn Norvegia, Jarlsberg og brunost. Og vet du hva, pga. EØS eksporteres Norvegia, Jarlsberg og Brunost til ... (trommevirvel) EU. Når jeg tenker etter er det rimelig normalt i samtlige EU-land at melken som selges i hvert land er lokalt produsert, ikke importert. F.eks. i England kan du lett kjøpe melk som er produsert ikke bare i samme land, men i samme fylke som du befinner deg i. I Toskana får du kjøpt melk som er laget i ... Toskana. Men tror du butikkene i et gitt fylke i Norge fører melk fra bønder i samme fylke?
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #9 Skrevet 23. april 2018 Det er viktig for meg, ettersom jeg er gift med noen fra et østlig EU-land. Jeg elsker hvor sømløst byråkratiet er for Eu/EØS-borgere framfor borgere fra andre land. Eller, så sømløst du kan få et byråkrati Jeg har virkelig ingenting i mot norske bønder, men jeg er sterkt i mot proteksjonismen her til lands, og hvordan norsk kvalitet blir sett på som uovertruffen og uten sidestykke - at du nærmest er dødsdømt om du spiser/drikker noe fra andre EU-land. Ikke bare det, men jeg er også lei monopolet til de store bedriftene (Gilde, Tine etc). Det er lite konkurranse, og det er... kjedelig. Å være norsk og i mot EU/EØS er ikke overraskende, bare skuffende. På mange måter føler jeg at vi er som britene - grå, sære og vil ikke være med på noe som andre bestemmer. Vi kan faktisk ikke gjerde oss inne Anonymkode: c0083...58f 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #10 Skrevet 23. april 2018 Å være enige politisk er absolutt helt nødvendig for meg i en partner. For et samliv og partnerskap dreier seg ikke bare om oss, og her og nå, og at vi har god sex, men om hvordan verden vi vil skape og hvordan vi vil oppdra neste generasjon for å skape det vi anser som en bedre verden, så politikk er jo virkelig viktig å være enige om!!! Anonymkode: 2fbc1...918 1
Gjest PaN Skrevet 23. april 2018 #11 Skrevet 23. april 2018 5 timer siden, Overrasket skrev: Jeg har ingenting i mot norske melkebønder, jeg. Kan du fortelle meg hvor mye melk og meieriprodukter du ser i norske butikker som er produsert i andre land? Det er mulig at du kan finne fransk smør i helt spesielle butikker, og du finner så klart ost fra andre land, men det er fordi nordmenn ikke lager noe annet enn Norvegia, Jarlsberg og brunost. Og vet du hva, pga. EØS eksporteres Norvegia, Jarlsberg og Brunost til ... (trommevirvel) EU. Når jeg tenker etter er det rimelig normalt i samtlige EU-land at melken som selges i hvert land er lokalt produsert, ikke importert. F.eks. i England kan du lett kjøpe melk som er produsert ikke bare i samme land, men i samme fylke som du befinner deg i. I Toskana får du kjøpt melk som er laget i ... Toskana. Men tror du butikkene i et gitt fylke i Norge fører melk fra bønder i samme fylke? Norge har siden før 1994 en handelsavtale med EU hvor både Norvegia, Jarlsberg og brunost ble exportert til dun dun dun (EU). Norge må da være det første landet i historien som faktisk avgir suverenitet til EU, hadde du vist hvor omfattende EØS avtalen er for Norsk arbeidsliv, norsk fiskeri og oljen vår så hadde du tenkt annerledes en det du gjør nå. Det er skummelt økonomisk at Norge kun forholder seg til EU om handel, dette kan få fatale konsekvenser om det skulle bli økonomisk kollaps i euroen som Norge desperat ikke ønsker å falle. Det er veldig skummelt at 70% av all vår vare selges til EU, det er gjort bevist av våre politikere for å kunne tilrettelegge oss EU og kan da skylde på handel som skrekk varsel om vi skulle gå ut av EØS. Det regjeringen gjør nå med EØS avtalen er for å gjøre det vanskeligere for oss å gå ut, da har de også igjen noe å skylde på. 20% av all gassen i EU er i fra Norge, så det gir ingen mening at om Norge skulle gå ut av avtalen at EU skulle stoppe handel, det er dårlig skremmsels taktikk Jeg ville aldri datet noen som støtter EØS, norsk suverenitet er veldig viktig for meg.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #12 Skrevet 23. april 2018 1 minutt siden, Apex said: Jeg ville aldri datet noen som støtter EØS, norsk suverenitet er veldig viktig for meg. Enig. Spørsmålet om Norges selvstendighet må være en sentral verdi man bør være enig om i et forhold. Anonymkode: 472d1...6be 1
Gjest PaN Skrevet 23. april 2018 #13 Skrevet 23. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Enig. Spørsmålet om Norges selvstendighet må være en sentral verdi man bør være enig om i et forhold. Anonymkode: 472d1...6be Akkurat, det er for meg et under at regjeringen og enkelte støtter EØS avtalen. EU's ledere har gang på gang sagt i offentlig rom at de ønsker et forente stader av Europa...
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #14 Skrevet 23. april 2018 13 timer siden, eeveelectra skrev: Jeg ville ikke vært sammen med noen som støtter EØS-avtalen, EU eller noen av de andre greiene som ligger under EU. Enig, samme her. Felles verdier er utrolig viktig. Anonymkode: 2fbc1...918 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå