Gå til innhold

Arbeidsgiver trekker tilbudet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått et muntlig tilbud om sommerjobb i tillegg til en epost som kan tolkes i samme mening. Nå får jeg ikke lenger kontakt med arbeidgsgiveren, og har heller ikke fått informasjonen om søking av politiattest og vaktplan. 

Jeg vet det bare er slutten av april, men jeg sitter med en skikkelig dårlig magefølelse. 

Hva skjer hvis jeg plutselig ikke har jobb der lenger? Jeg har jo ikke skrevet kontrakt, men har en epost hvor de skriver at de vil ha meg til sommeren. 

Kan man da søke erstatning?

Anonymkode: 8adba...5f2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har vært med om lignende, fått muntlig tilbud men så hadde de ikke behov likevel. De tok heller ikke kontakt, bare bare helt stille fra dem. Veldig kjipt og dårlig gjort, men tror ikke arbeidsgiver forplikter seg kun ved muntlig tilbud. Tror jeg! Men kan ha feil. 

Anonymkode: 3ebf8...5fb

AnonymBruker
Skrevet

En muntlig avtale er like bindene som en skriftlig avtale, men vanskeligere å bevise. Du har rett på lønn tilsvarende oppsigelsestiden din, men problemet blir jo som sagt å bevise det.

Anonymkode: 8bef6...36b

Skrevet

Hei!

Dette er jo kjipt da, men det er nok lite du kan gjøre, og noen erstatning har du ikke krav på. Dette er faktisk slik som kan skje. Jeg var på intervju på en jobb, og fikk beskjed at jeg kom til få den, og et par dager etter så fikk jeg epost om at stillingen var trukket inn pga økonomi, og at de derfor ikke hadde noe å tilby. Det kunne ikke falt meg inn å søkt om noen erstatning.

Ha litt is i magen, og prøv å få kontakt med arbeidsgiver igjen. Ring dem, ikke send mail. Får du likevel ikke jobb der, så får du rett og slett prøve å få deg en annen jobb. Siden du trenger politiattest antar jeg det er helse/omsorg eller barnehage, og har du erfaring fra før, bør det gå greit å finne noe annet.

Ønsker deg virkelig lykke til!

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått et muntlig tilbud om sommerjobb i tillegg til en epost som kan tolkes i samme mening. Nå får jeg ikke lenger kontakt med arbeidgsgiveren, og har heller ikke fått informasjonen om søking av politiattest og vaktplan. 

Jeg vet det bare er slutten av april, men jeg sitter med en skikkelig dårlig magefølelse. 

Hva skjer hvis jeg plutselig ikke har jobb der lenger? Jeg har jo ikke skrevet kontrakt, men har en epost hvor de skriver at de vil ha meg til sommeren. 

Kan man da søke erstatning?

Anonymkode: 8adba...5f2

Fagorganiser deg, og søk på andre jobber. 

Du får ikke noen erstatning når du ikke har en klar avtale. Noe må jo ha skjedd her, so  du ikke skriver? Er bedriften på konkursens rand el? 

Anonymkode: 55df9...99f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...