Gjest mat Skrevet 22. februar 2005 #1 Skrevet 22. februar 2005 Samboern og jeg bruker veldig mye penger på mat - noen som har tips til god og billig middag?
Gjest Anonymous Skrevet 22. februar 2005 #2 Skrevet 22. februar 2005 Når jeg har dårlig råd går det endel i pannekaker og grøt. Ellers er hjemmelaget tomatsuppe basert på tomatboks ganske rimelig (finnes en bra oppskrift her i forumet et sted). Fersk seifilet er det ofte tilbud på, ellers er jo frossen blokk ikke så dyr. Kan varieres i det uendelige. Et godt tips ellers er å utnytte grønnsaker som er i sesong, de er ofte rimeligere enn importere varer. Bruk mer grønnsaker/ris/pasta/potet og mindre kjøtt f eks. Bruk mere krydder, hvitløk, urter etc. Er maten velsmakende tenker man ikke på at dette er "sparemat". Kjedelig "sparemat" er bare kjipt.
Gjest gjest1 Skrevet 22. februar 2005 #3 Skrevet 22. februar 2005 Sett opp meny for hele uka, og skriv handleliste. Da er det ikke så lett å bli fristet til litt ekstra småhandling i løpet av uka.
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #4 Skrevet 23. februar 2005 Fiskeboller, fiskepinner, pølse, diverse wok, suppe er de jeg kommer på nå i farten
liv Skrevet 23. februar 2005 #5 Skrevet 23. februar 2005 ostesnitzel fra rema er billig, 4 for 22kr. Med ris og saus til så blir det så godt så..
Amarone Skrevet 23. februar 2005 #6 Skrevet 23. februar 2005 Seifilet i panne (med lokk!): Fres 1 løk og 3 tomater i stekepanne. Legg over passe mengde pepret og saltet seifilet til 2 Press over en 1/2 sitron, og legg lokk på. La dampe til fisken er klar. Kok spaghetti (eller poteter) ved siden av. Veldig godt!
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #7 Skrevet 23. februar 2005 Brennende kjærlighet: - potetmos has i en indfast form - brunet bacon og røkt pølse i biter legges oppå - det hele toppes med et dryss av ost og gratineres Godt og billig!
Arkana Skrevet 23. februar 2005 #8 Skrevet 23. februar 2005 Omeletter, supper, grønnsaksgryter, hermetisk bogskinke og tunfisk kan brukes til mye rart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå