Gjest manU Skrevet 22. februar 2005 #1 Skrevet 22. februar 2005 -i allefall til dere som ikke liker røyk hvis dere synes det er så ille å være i lag med folk som røyker, hvorfor finner dere ikke da nye venner som ikke røyker? Dere kan finne likesinnede
Gjest valla99 Skrevet 22. februar 2005 #2 Skrevet 22. februar 2005 jeg har lurt på det samme selv. I venneflokken min er vi 8-10 personer der et par stykker i økende grad har begynt å syte over røykinga til andre ved forskjellig anledinger (nesten alle røyker utenom 2). Flere begynte å ymte frampå om at de kanskje heller burde finne seg mer likesinnede venner
Gjest Bellatrix Skrevet 22. februar 2005 #3 Skrevet 22. februar 2005 Det har vel med det at personlighet handler om mer enn røyk eller ikke-røyk.
Gjest Anonymous Skrevet 22. februar 2005 #4 Skrevet 22. februar 2005 Det har vel med det at personlighet handler om mer enn røyk eller ikke-røyk. Enig i det, men hvorfor syter de fordi andre røyker...det står dem vel fritt å fjerne seg? Forutsetter selvfølgelig da at røykerne ikke røyker i hjemmene til de som syter.
Gjest manU Skrevet 22. februar 2005 #5 Skrevet 22. februar 2005 Det har vel med det at personlighet handler om mer enn røyk eller ikke-røyk. såpass opphetet som denne hetsen har blitt så for vel personligheten en negradert betydning (i allefall for meg og mange andre). Jeg velger å sortere mennsker etter det ståsted de har anng. røyken. Det er ca 1 million normenn som røyker til daglig, og ca 3,5 millinoer røyker ikke. En ikke-røyker har dermed et større utvalg å velge mellom og kan lett finne seg likesinnede venner bland hardnakkede ikke-røykere.
Gjest Anonymous Skrevet 22. februar 2005 #6 Skrevet 22. februar 2005 Jeg velger å sortere mennsker etter det ståsted de har anng. røyken. Jøss, for en måte å vurdere andre mennesker på.
Gjest manU Skrevet 22. februar 2005 #7 Skrevet 22. februar 2005 Jøss, for en måte å vurdere andre mennesker på. der er ikke satt på spissen. Hvis jeg merker at de er veldig imot røyking og argumenterer for det så velger jeg dem bort selv om vi ellers skulle ha en del felles. Jeg orker simpelt hen ikke være i sosialt lag med slike mennesker
Gjest Bellatrix Skrevet 22. februar 2005 #8 Skrevet 22. februar 2005 Enig i det, men hvorfor syter de fordi andre røyker...det står dem vel fritt å fjerne seg? Forutsetter selvfølgelig da at røykerne ikke røyker i hjemmene til de som syter. Det er jeg enig i. Som ikke-røyker er det dumt av meg å sette meg på et røykerom og klage over røyken. Men før den nye røykeloven satt jeg ofte sammen med venner som røyket på café dersom det ikke var mye røyk der. Det er vesensforskjell på 1 røyker og 20. Hvisd folk ikke vil være venn med meg fordi jeg er glad for røykeloven og fordi jeg ikke liker meg i røykfyllte rom, så er vel det deres tap. Jeg velger i hvert fall ikke venner utfra om de røyker eller ikke.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 22. februar 2005 #9 Skrevet 22. februar 2005 Astmatikere er altså ikke noe for deg? Nei, nå begynner jeg å bli møkkalei klaging fra røykere som deg. Skulle jo faen meg tro det var det eneste som telte her i livet.
Gjest manU Skrevet 22. februar 2005 #10 Skrevet 22. februar 2005 Astmatikere er altså ikke noe for deg? Nei, nå begynner jeg å bli møkkalei klaging fra røykere som deg. Skulle jo faen meg tro det var det eneste som telte her i livet. og svært mange av oss er dritt lei klaginga fra ikke-røykerne. Konklusjonen blir derfor at vi bør man minst mulig med hverandre å gjøre i det sosiale liv
Gjest Devil's Spawn Skrevet 22. februar 2005 #11 Skrevet 22. februar 2005 og svært mange av oss er dritt lei klaginga fra ikke-røykerne. Konklusjonen blir derfor at vi bør man minst mulig med hverandre å gjøre i det sosiale liv Neida, vet om mange hyggelige røykere som tar hensyn. Ser ikke noen grunn til å velge venner ut fra om man røyker eller ikke. Tror nok jeg hadde hatt større problemer med personligheten din, enn at du faktisk røyker.
Arwen Skrevet 22. februar 2005 #12 Skrevet 22. februar 2005 Jeg er ikke-røyker og klager og syter da ikke :o er fornøyd med røykeloven og ser at den har fått flere av mine venner til å slutte noe som jo utelukkende er positivt. Både for helsen og økonomien til de det gjelder. Hvis vi har fest eller folk på besøk som røyker går de ut på verandaen og gjør det. De klager ikke når de går ut og vi klager ikke når de kommer inn. Må innrømme at folk som tenker som trådstarter ser jeg på som paranoide og hysteriske, og er glad for at ikke mine venner er sånn - enten de røyker eller ikke.
Gjest Bellatrix Skrevet 22. februar 2005 #13 Skrevet 22. februar 2005 Tror nok jeg hadde hatt større problemer med personligheten din, enn at du faktisk røyker.
Gjest Anonymous Skrevet 22. februar 2005 #14 Skrevet 22. februar 2005 Jeg er ikke-røyker og klager og syter da ikke :o er fornøyd med røykeloven og ser at den har fått flere av mine venner til å slutte noe som jo utelukkende er positivt. Både for helsen og økonomien til de det gjelder. Hvis vi har fest eller folk på besøk som røyker går de ut på verandaen og gjør det. De klager ikke når de går ut og vi klager ikke når de kommer inn. men hvorfor finner du deg heller ikke venner som er ikke-røykere ? Da slipper du jo å tenke på problemstillingen
Arwen Skrevet 22. februar 2005 #15 Skrevet 22. februar 2005 men hvorfor finner du deg heller ikke venner som er ikke-røykere ? Da slipper du jo å tenke på problemstillingen Ser du ikke hva jeg sier - det er ikke et problem, problemstillingen finnes ikke.
Gjest Emera Skrevet 22. februar 2005 #16 Skrevet 22. februar 2005 Nei, tenk at mange røykere er lei av sytingen fra ikke-røykere... Røykerne har hatt førsteretten i årtier. Ikke-røykere, barn, astmatikere, servitører på utesteder, ja hvem som helst andre, har bare hatt å holde kjeft! Selv vokste jeg opp med røykeforpestning av lufta rundt meg overalt. I hjemmet mitt. I bilen. På kafé. På offentlige kontorer. I butikker. OVERALT. Og det var ingen som spurte om det var greit at de tok seg en blås eller ti. Nå har vi bare hatt denne nye røykeloven i noen måneder. Og så får de som ikke liker røyk beskjed om å finne seg nye venner... Herrefred! Nei, det er nok et sjokk for mange røykere å faktisk måtte ta hensyn. Så stort et sjokk at de mener seg hetset og forfulgt... Jeg synes IKKE synd på dere!
Gjest Ninakanin Skrevet 22. februar 2005 #17 Skrevet 22. februar 2005 Jeg liker ikke røyk, men holder kjeft når folk rundt meg røyker. Jeg vet at om det plager meg, kan jeg flytte meg. De eneste gangene jeg sier noe er på pauserommet når jeg spiser maten min, da sier jeg "gidder du blåse ut den andre veien?", og ikke på en sur måte! Jeg har nesten ingen venner som røyker, og de få som gjør det har jo ikke lov å røyke inne lenger så og si, og jeg gidder som regel ikke bli med ut (iallefall nå på vinteren), så jeg merker ikke så mye til det at de røyker egentlig
Gjest minni+ Skrevet 22. februar 2005 #18 Skrevet 22. februar 2005 Hadde ikke tenkt jeg skulle svare, men det hadde vært veldig greit om anti-røykerne kunne gitt faen i å finne seg venner/kamerater som røykte. Det hadde vært beste for alle parter
Gjest Bellatrix Skrevet 22. februar 2005 #19 Skrevet 22. februar 2005 Hadde ikke tenkt jeg skulle svare, men det hadde vært veldig greit om anti-røykerne kunne gitt faen i å finne seg venner/kamerater som røykte. Det hadde vært beste for alle parter Med de holdningene der ville jeg ikke vært venn med deg heller. Jeg respektere røykere og synes de skal respektere meg. Jeg er glad i de vennene jeg har, både de røykende og de ikke-røyke. (Er til og med glad i mannen min selv om han røyker. :o )
Gjest manU Skrevet 22. februar 2005 #20 Skrevet 22. februar 2005 Jeg har nesten ingen venner som røyker, og de få som gjør det har jo ikke lov å røyke inne lenger så og si, og jeg gidder som regel ikke bli med ut (iallefall nå på vinteren), så jeg merker ikke så mye til det at de røyker egentlig Dette er jo akkurat hva jeg mener. Du som ikke liker røyk skaffer deg naturligvis venner som ikke liker røyk. Dette er det beste for begge parter så slipper vi å plage hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå