Gå til innhold

Skader ved "lynslanking"

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest maranna

Jeg blir stadig mer forvirret over endel utsagn i forbindelse med slanking, og her er det siste:

- dersom man "lynslanker" seg, dvs spiser altfor lite om dagen, i noen dager/uker (omtrent som de med anoreksia gjør).. Så skal det visstnok ødelegge forbrenningen fullstendig.

- det skal visstnok ikke finnes noe slikt som "dårlig forbrenning", dersom man er tykk så er det fordi man spiser og trener feil, ikke at det er noe galt med forbrenningen.

Hvordan kombinerer man egentlig disse to punktene?

Jeg har hatt mange (relativt korte) perioder med spise-omtrent-ingenting (kanskje spist to twistbiter om dagen i en ukes tid, og så spise normalt igjen). Jeg gikk ned 10 kg på denne måten - og de er fortsatt borte i dag, to år senere.

Noen som kan forklare dette (i lys av alle skrekkhistoriene som dukker opp her)? Og noen som kan gi meg en god grunn til å ikke benytte samme metode en gang til?

Forbrenningen min skal jo enten alt være ødelagt, eller den skal være umulig å ødelegge, avhengig av hvilken teori man støtter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rimfrost

For det første får du IKKE i deg de vitaminene og mineralene du trenger når du spiser så lite og så feil

Og for det andre mener jeg å huske at èn uke med dårlig spising ikke er nok til å ødelegge forbrenninga.. (?)

Også er det jo slik at noen har høy forbrenning fra naturens side ( samt et hardfødt fordøyelsessystem som tåler det meste av de idiotiske tingene vi iblant utsetter oss selv for) mens andre har lav forbrenning og legger på seg bare de går forbi kjøleskapet. Det er store individuelle forskjeller.

Men som sagt, du får ikke i deg det du trenger av vitaminer og mineraler, ei heller protein og karbs, når du spiser to sjokolader og ikkenoe annet. Og det kan bli farlig i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maranna
Men som sagt' date=' du får ikke i deg det du trenger av vitaminer og mineraler, ei heller protein og karbs, når du spiser to sjokolader og ikkenoe annet. Og det kan bli farlig i lengden.[/quote']

Vel, jeg tar alltid vitamintabletter, så akkurat dem går det nok bra med.

Nå er det heller ikke snakk om å gjøre dette i lange perioder av gangen, bare en uke nå og da.. Det med sjokoladen var egentlig bare et eksempel, jeg pleier å spise en liten mengde av det jeg har aller mest lyst på den dagen. Det kan være et par sjokoladebiter, men det kan også være feks en kyllingfilet eller en yoghurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Da jeg holdt på sånn var jeg 14 år og led av SPISEFORSTYRRELSER!

Jeg gikk også ned i vekt av det men psyken var langtifra normal. Jeg tviler på at en normal person med et normalt forhold til mat ville i det hele tatt vurdert å slanke seg på den måten. Sunt er det uansett ikke! Det finnes mange her inne som kan komme med gode forklaringer på dette...

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maranna
Det finnes mange her inne som kan komme med gode forklaringer på dette...  

Pam

Ja, det er dem jeg håper å høre fra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ

Hvorfor det ikke er lurt å la være å spise? Det er fordi kroppen trenger flere næringsstoffer enn vitaminer, du trenger å få i deg fett, proteiner, karbohydrater osv.

Ett sted du kan finne info om akkurat det du spør om er hos Lommelegen

Proteiner henger sammen med musklene dine, går du ned mer enn 1 kilo i uka, taper du muskelmasse i tillegg til fett. Mangel på protein i sammenheng med slanking kan også gi deg ekstra søtsug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...