AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #2 Skrevet 22. april 2018 Om du bygger ny bolig og har kjøpt tomt, regner jeg med at du har byggelån. Tomten kan regnes som EK eller være en del av totallpnet? Skjønner ikke helt hva du tenker? Jeg eide bolig. Økte lånerammen og tok et rammelån jeg kjøpte tomten på. Solgte boligen jeg bodde i. Leide billig i byggeperioden. Hadde byggelån under byggingen. Som ble omgjort til vanlig lån når vi fikk ferdigattest Anonymkode: 0d4f3...fd0
beige Skrevet 23. april 2018 Forfatter #3 Skrevet 23. april 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Om du bygger ny bolig og har kjøpt tomt, regner jeg med at du har byggelån. Tomten kan regnes som EK eller være en del av totallpnet? Skjønner ikke helt hva du tenker? Jeg eide bolig. Økte lånerammen og tok et rammelån jeg kjøpte tomten på. Solgte boligen jeg bodde i. Leide billig i byggeperioden. Hadde byggelån under byggingen. Som ble omgjort til vanlig lån når vi fikk ferdigattest Anonymkode: 0d4f3...fd0 Tenker på å bygge hus, men har ikke råd til å betale for tomt. Derfor jeg lurer på om man kan låne til tomt sammen med bygge/boliglån.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #4 Skrevet 23. april 2018 2 timer siden, ordinarygirl skrev: Tenker på å bygge hus, men har ikke råd til å betale for tomt. Derfor jeg lurer på om man kan låne til tomt sammen med bygge/boliglån. Ja, det er det som er vanlig. Du starter med å søke om boliglån for full totalkostnad. Så søker du banken om byggelån. Da tar du ut penger til tomt, gravearbeider og andre løpende utgifter. Til slutt når ferdigattest foreligger omgjøres byggelånet til boliglån. Byggelån har høyere rente. Husk egenkapital regnes ut på totalkostnaden. Anonymkode: ac6a5...2a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå