Gå til innhold

Fjerne lukt i leilighet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har flyttet inn i en ikke helt ny leilighet som jeg leier. Den er nymalt og forsåvidt ren når jeg flyttet inn. Men det henger en lukt i rommet og i skapene på kjøkkenet som jeg gjerne skulle ha bli kvitt. Det lukter litt innestengt og litt kjellerlukt. 

Noen som vet råd?

På forhånd takk 🙂

Anonymkode: 017d6...d79

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville prøvd å vaske ned og sjekket at der ikke er fuktskader noe sted. Det lukter gammel kjeller. Er den dårlig ventilert?

Anonymkode: 40b02...964

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har flyttet inn i en ikke helt ny leilighet som jeg leier. Den er nymalt og forsåvidt ren når jeg flyttet inn. Men det henger en lukt i rommet og i skapene på kjøkkenet som jeg gjerne skulle ha bli kvitt. Det lukter litt innestengt og litt kjellerlukt. 

Noen som vet råd?

På forhånd takk 🙂

Jeg tenker med en gang  mugg når du nevner innestengt og kjeller-lukt. De har sikkert malt over fuktflekker så alt ser rent og pent ut. Jeg ville hørt med de om det hadde vært fuktproblemer der.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar 🙂

Er blokkleilighet i første etasje (ikke kjeller). Bygget er vel fra 60-70 tallet. Er kun ventiler i vinduene. 

Kjenner det når jeg feks lukter oppi er glass som har stått i skapet, lukter for meg helt fremmed 😜

Kan det hjelpe med eddik eller lignende? 

AnonymBruker
Skrevet

Sett eddik i skåler rundt om i rommet. Vaniljesukker kan brukes på samme måten. Dette vil fjerne lukten, men ikke problemet om det er fukt f.eks.

Anonymkode: d4f75...118

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet råd?

På forhånd takk 🙂

Da er og har det vært omfattende muggproblemer. Det får du ikke bort. 

Anonymkode: 11ead...f1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har selv bodd i en mugginfisert leilighet kom deg bort så fort som mulig. 😕

Anonymkode: abe48...102

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lukter det litt amoniakk så er det malingslukt??? Øk temperaturen og sjokkluft. Skikkelig gjennomtrekk så du får byttet ut all luften. Men det krever varme. 

Anonymkode: 47cd9...2ea

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk sluket. Kan hende de ikke har tømt og rengjort det. 

Anonymkode: 3fc8e...b10

AnonymBruker
Skrevet

Det er garantert muggsopp et sted. Sjekk bak kommoder, klesskap, senger, sofa! Finner du noe, tar du bilde av det og viser huseier. Etterpå flytter du!

Anonymkode: d6467...ab6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...