Gjest Bare meg Skrevet 22. februar 2005 #1 Skrevet 22. februar 2005 Hvorfor er det mulig og melde anonymt til feks barnevernet? Det er vel like alvorlig å melde noen til barnevernet som til politiet? Det er et grovt overgrep mot enkeltmenneskene i samfunnet at dette er mulig. Mange psykopater bruker slike anonyme meldinger som virkemiddel. Man kan ikke unnskylde denne praksisen med hensynet til barnets beste.Er man bekymret for noen bør man ikke dekke seg bak anonymitet.
Gjest gotthard Skrevet 22. februar 2005 #2 Skrevet 22. februar 2005 trur barnevernet har fåt tak i og hjulpet flere siden folk nå kan legge inn anonyme bekymringer. før kunne du se naboen slå unga hver lørdag i fylla men sa du noe ville du ødelegge naboskapet, kansje naboen ville begynne og dælje på deg isteden....nå kan du faktisk gjøre noe for barna uten at du blir drept.. men , jeg ser også at du har et poeng da jeg kan annmelde hvem jeg vil og det da skal undersjøkes. loven er vist til behandling etter det jeg mener og ha høsr.
Gjest Anonymous Skrevet 22. februar 2005 #3 Skrevet 22. februar 2005 Det finnes faktisk muligheter for at man velger å sende bekymringsmelding til BV anonymt for sin egen og sin families sikkerhet. Oppgir du navnet ditt når du melder så står det i papirene som foreldre får etter de er ferdige med BV. Skal man slutte og melde i fra om noen trenger litt hjelp pga sin egen sikkerhet? Jeg ville ikke ofret mine barns sikkerhet for andres barn, ikke min egen sikkerhet heller for den saks skyld. Og er det noen som "kødder" så finner jo BV ut av det etter å ha sjekket familieforholdene som ble meldt. Og da blir det ikke mer ut av det.
glaciera Skrevet 22. februar 2005 #4 Skrevet 22. februar 2005 Det er mange som lar være å melde alvorlige forhold til politiet fordi de ikke kan være anonyme i rettssystemet, og det er skadelig både for de involverte og for hele samfunnet. Noen ganger må man bare feste sin lit til at systemet ivaretar så manges interesser som mulig samtidig. Det er bedre at noen voksne lider overlast ved falske bekymringsmeldinger enn at barn lider overlast ved at overgrep og omsorgssvikt ikke meldes.
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #5 Skrevet 23. februar 2005 Ikke melde fra pga da blir naboskapet ødelagt? Ser man noe graverende naboen gjør med barn, så er naboskapet ødelagt
Tule Skrevet 23. februar 2005 #6 Skrevet 23. februar 2005 trur barnevernet har fåt tak i og hjulpet flere siden folk nå kan legge inn anonyme bekymringer. før kunne du se naboen slå unga hver lørdag i fylla men sa du noe ville du ødelegge naboskapet, kansje naboen ville begynne og dælje på deg isteden....nå kan du faktisk gjøre noe for barna uten at du blir drept.. men , jeg ser også at du har et poeng da jeg kan annmelde hvem jeg vil og det da skal undersjøkes. loven er vist til behandling etter det jeg mener og ha høsr. hei dette her er litt feil, før kunne man melde anonymt på de fleste steder nå ,må man oppgi navn til banrevenret men foreldrene får ikke vite noe vis det vlir sak og vis det blir sak må man ksnakje vitne vis man ikke vitner får man ikke hjelpt banret det hjelper ikke banrevernet vois de har en enonym melding og ingen vil vitne hilsen
Tule Skrevet 23. februar 2005 #7 Skrevet 23. februar 2005 Det finnes faktisk muligheter for at man velger å sende bekymringsmelding til BV anonymt for sin egen og sin families sikkerhet. Oppgir du navnet ditt når du melder så står det i papirene som foreldre får etter de er ferdige med BV. Skal man slutte og melde i fra om noen trenger litt hjelp pga sin egen sikkerhet? Jeg ville ikke ofret mine barns sikkerhet for andres barn, ikke min egen sikkerhet heller for den saks skyld. Og er det noen som "kødder" så finner jo BV ut av det etter å ha sjekket familieforholdene som ble meldt. Og da blir det ikke mer ut av det. hei mange plasser så må du oppgi navnet dit til banrevernet men du kan be om at foreldrnee ikke for vite om det vis det ikke blir fylkesnemdsak eller rettsak da for de ikke vite om det og det hjelper ikke og melde anoinymt vis du ikke vil viten ie en sak etterpå og andre banrs sikkerhet erlike viktig som dine egne hilsen
Tule Skrevet 23. februar 2005 #8 Skrevet 23. februar 2005 Ikke melde fra pga da blir naboskapet ødelagt? Ser man noe graverende naboen gjør med barn' date=' så er naboskapet ødelagt[/quote'] hei helt enig hilsen
Tule Skrevet 23. februar 2005 #9 Skrevet 23. februar 2005 Det er mange som lar være å melde alvorlige forhold til politiet fordi de ikke kan være anonyme i rettssystemet' date=' og det er skadelig både for de involverte og for hele samfunnet. Noen ganger må man bare feste sin lit til at systemet ivaretar så manges interesser som mulig samtidig. Det er bedre at noen voksne lider overlast ved falske bekymringsmeldinger enn at barn lider overlast ved at overgrep og omsorgssvikt ikke meldes.[/quote'] hei hos polititet er du også anonym tiøl det blir rettsak og du kan og gi anonyme tips men i en fylkesnemdsak og en rettsak må du vitne ellers har ikke banrevenret noe de kan gjøre man kan godt ha det samme prinsippet her som hos politiet at man kan melde fra med navn og at foreldrene ikke får vite om det før det blir en rettsak det er mulig de kan legge fram asnonyme utsang i fylkesnemda men de kan ikke det i retten det er og et rpoblem at det er lettere og vinne i fylkesnemda en i rette mange banr kan måtte bli nødt til og flytte frem og tilbake først må de følytte i etfosterhjem og så hjem igjen hilsen
Tule Skrevet 23. februar 2005 #10 Skrevet 23. februar 2005 hei jeg skjønner det du sier, jegsyns og det er rart, man har vel tenkt ast det er noen som ikke hadde tur og melde ifra vis de hadde måttet gi navn, men jeg syns de skulle ha haten regelsom sa atman måtte gi navnet til banrevneret men man ku nne si at en ville at forledrene ikke skulle få vite det visdeti kke ble fylksnemdsak eler rettsak, vis man skal melde fra såsyns jegman bør gjøre det med navn, vis det blir sak så har banrevernet ingenting og gjøre medx vis de bare har en anonymmelding og noe steder sxlik som i oslo så må en nå oppgi navn vis man vil hjelpe et banr så må man fgi navn vis ellers så syns jeg man kan la være barnevernet kommer jo ingne vei ellers vis de trenger flere opplysninger hilsen
Liz_69 Skrevet 23. februar 2005 #11 Skrevet 23. februar 2005 Barnevernet er jo den profesjonelle parten i slike saker, jeg har tiltro til de raskt finner ut av saker det viser seg det ikke var grunnlag for å melde.
Tule Skrevet 23. februar 2005 #12 Skrevet 23. februar 2005 Barnevernet er jo den profesjonelle parten i slike saker' date=' jeg har tiltro til de raskt finner ut av saker det viser seg det ikke var grunnlag for å melde.[/quote'] hei det gjrø de sikkkert men det blir mye merarbeid jeg syns det er greit med litt press for den som skal melde hilsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå