AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #1 Skrevet 22. april 2018 Jeg er tante til 2 på 7 og 11 år, to søte og gode jenter. I dag var jeg på besøk til stefar og moren min, som er veldig flinke til å stille opp som barnevakt. De har 2 faste dager i uka hvor de henter barna på skolen og er der til tidlig kveld. I dag sa stefaren min at ungene hadde savnet meg, og at jeg kunne kjøre de hjem i dag for å vise at jeg brydde meg litt ihvertfall. Dette var veldig sårende for meg, den kommentaren traff meg. Jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke ser de så ofte, det er gjerne til bursdager, noen byturer i ny og ned og familiesammenkomster ellers. Jeg har ikke barn selv (kan ikke få), men har en lederjobb som krever mye av meg. Jeg har også et aktivt liv ellers, men det er vel ingen unnskyldning. Var det en frekk kommentar stefaren min kom med, eller overreagerer jeg? Anonymkode: 64e2f...1c7
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #2 Skrevet 22. april 2018 Du kan vel ta deg en tur å besøke dem i helgene? Du jobber vel ikke hele helgen? Eller invitere dem på overnatting? Tror du trengte å høre dette og ja du overreagerer. Anonymkode: 5d30d...90b 2
duplexx Skrevet 22. april 2018 #3 Skrevet 22. april 2018 HERREGUD. Det er ikke dine unger, så du MÅ ingenting. Du stiller opp i den grad du ønsker og kan. Nå vet jeg ikke hva slags dynamikk familien deres har, men det var en uspiselig kommentar. At du ikke har tid pga jobb er ikke synonymt med at du gir faan i barna. Men de er som nevnt ikke dine barn. Så du ser dem i den grad du ønsker. 34
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #4 Skrevet 22. april 2018 Høres ut som han har rett. Anonymkode: 32208...3eb 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 22. april 2018 #5 Skrevet 22. april 2018 1 minutt siden, duplexx skrev: HERREGUD. Det er ikke dine unger, så du MÅ ingenting. Du stiller opp i den grad du ønsker og kan. Nå vet jeg ikke hva slags dynamikk familien deres har, men det var en uspiselig kommentar. At du ikke har tid pga jobb er ikke synonymt med at du gir faan i barna. Men de er som nevnt ikke dine barn. Så du ser dem i den grad du ønsker. Dette!
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #6 Skrevet 22. april 2018 Jeg hang ikke med tanta mi eller onkelen min når jeg var liten. De var bare det - tanter og onkler. En av de kaller jeg ikke tante engang fordi jeg så henne sjelden. Nå er jeg i en familie hvor samboeren min skal dulle med onkelbarna heeeele tiden, og for meg blir det bare veldig slitsomt. Tror det kommer veldig an på familien hva som er vanlig. Anonymkode: 5bf54...1a5 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #7 Skrevet 22. april 2018 Uansett hva som er vanlig eller ikke, for din familie eller resten av verden, så må jeg si at du skal gi blanke F når folk kommer med slikt dårlig-samvittighetspiss! Du har ikke fått de barna, og selv om du er glad i dem så skal ikke du løfte en finger mer enn du selv ønsker. På samme måte som at du ikke skal forvente ting av dine nieser når de er store. Nemlig. Anonymkode: 2f1ee...039 12
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #8 Skrevet 22. april 2018 Det er jo ikke dine barn. Det er helt annerledes med besteforeldre, selv om det ikke er deres barn heller. At de stiller opp to dager i uken med henting er mye mer enn de fleste besteforeldre gjør. Høres egentlig ikke ut som han har forståelse for at ditt liv er hektisk selv om du ikke har barn. Det er jo ikke slik at du hele tiden skal være på tilbudssiden. Anonymkode: 91400...45b 10
Gjest CamillaCollett Skrevet 22. april 2018 #9 Skrevet 22. april 2018 Du har dårlig samvittighet, noe som tyder på at du føler du burde sett dem oftere, samtidig synes du han er frekk når han påpeker det. Du velger selv hvor ofte du vil se dem. Siden samvittigheten din er slik, vil du egentlig se dem mer? Eller er det bare pliktfølelse? Uansett: Bestem deg for hva slags forhold du vil ha til disse barna, og så handler du deretter, uten dårlig samvittighet.
Occulta Skrevet 22. april 2018 #10 Skrevet 22. april 2018 ja det var dritfrekt synes jeg. Bare fordi folk du er glad i får unger så betyr ikke det at du er pliktig til å tilbringe så og så mye tid med dem. Er selv tante til en haug med unger.. ser selvsagt de barna hvis foreldre jeg har best kontakt med, oftest. jeg føler meg overhodet ikke forpliktet til å ta del i de andres liv noe mer enn jeg allerede gjør/må (selskaper, familie besøk innimellom, bursdager etc). Hadde det vært sånn at jeg skulle måtte aktivt tatt del i deres hverdag så hadde jeg ikke gjort annet enn å henge med tantebarn, og jeg er trossalt frivillig barnløs, ergo det er begrenset hvor morro jeg synes unger er. Du bestemmer selv hvor mye tid du har lyst til å bruke sammen med tantebarna dine. jeg så aldri mine tanter og onkler utenom i familieselskap da jeg var liten. Er du bestevenn med søster/bror din så er det jo naturlig at du ser dem ofte... 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #11 Skrevet 22. april 2018 Treffer onkelbarna et par gangeri året. Hadde ikke mye kontakt med min semi-nære slektnårjeg voksteopp heller. Anonymkode: 068b5...301
RoH Skrevet 22. april 2018 #12 Skrevet 22. april 2018 Kanskje du våkner opp og ser at familien kan velge og spille på lag, kanskje ikke. Det er ditt valg.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #13 Skrevet 22. april 2018 Høres ut som stefar er lei av å passe stebarnebarn to ganger i uka og slenger skit til deg for å lette sin egen frustrasjon. De har selv valgt å passe barna. Jeg har selv tantebarn og ser de sjelden. Jeg opplever at foreldrene klager over dette fordi de selv ønsker barnevakt. De inviterer sjelden til at vi skal være sammen hele gjengen, kun når de selv vil ha barnefri. Og som singel, barnløs tante tror de at jeg ikke har noe liv og kan stille opp når som helst. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for dette. Anonymkode: cb884...4b8 4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #14 Skrevet 22. april 2018 Ts her, takk for all respons. Jeg skjønner jo at jeg må ha de mer enn det jeg har, men jeg mener selv at jeg ser de relativt ofte, stiller opp som sjåfør og som skrevet bursdager, byturer og familiesammenkomster. Det er jo tydeligvis forventet at jeg skal ha dem mer, men burde ikke det være opp til meg? Har dessverre ikke mulighet til å ha dem på overnatting, da jeg bare har ett soverom. Dessuten er eldstejenta allergisk mot katt, så hun kan ikke være her så lenge om gangen. CamillaCollett var en av de som kom med innlegg som fikk meg til å tanke. Det er jo samvittigheten min det går på, kanskje mest derfor jeg reagerte som jeg gjorde. Jeg føler jeg må se dem mer ja, men det blir isåfall av plikt. Og jeg har også tenkt på at han kanskje synes det blir for mye på dem, men er jo ikke min sak. Anonymkode: 64e2f...1c7
A_nanas Skrevet 22. april 2018 #15 Skrevet 22. april 2018 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her, takk for all respons. Jeg skjønner jo at jeg må ha de mer enn det jeg har, men jeg mener selv at jeg ser de relativt ofte, stiller opp som sjåfør og som skrevet bursdager, byturer og familiesammenkomster. Det er jo tydeligvis forventet at jeg skal ha dem mer, men burde ikke det være opp til meg? Har dessverre ikke mulighet til å ha dem på overnatting, da jeg bare har ett soverom. Dessuten er eldstejenta allergisk mot katt, så hun kan ikke være her så lenge om gangen. CamillaCollett var en av de som kom med innlegg som fikk meg til å tanke. Det er jo samvittigheten min det går på, kanskje mest derfor jeg reagerte som jeg gjorde. Jeg føler jeg må se dem mer ja, men det blir isåfall av plikt. Og jeg har også tenkt på at han kanskje synes det blir for mye på dem, men er jo ikke min sak. Anonymkode: 64e2f...1c7 Jeg har også en stefar (kaller det egentlig bare mammas nye mann, siden jeg har en egen pappa) som stadig kommer med små stikk, dette angående mine barn. At jeg ikke kan forvente at moren min kan hjelpe meg hele tiden eller at jeg må oppdra de bedre, etc. Han er ekstremt streng og tåler veldig lite før han hisser seg opp. Det rare med slike stefedre er at de tror de kan si hva de vil til konas barn, selv om de er voksne. Det er mulig du kan være mer tilgjengelig for tantebarna, men dette har han ingenting med. Ta det opp med moren din og få henne til å sette ham på plass. Når det gjelder overnatting kan du kjøpe en oppblåsbar dobbelseng, be dem ta med sovepose. Da kan de ligge i stua og dere kan ha slumberparty med lommelykt under teppe, skumle historier og masse digg å spise. Da blir du en kul tante Endret 22. april 2018 av A_nanas 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #16 Skrevet 22. april 2018 Akkurat nå, A_nanas skrev: Jeg har også en stefar (kaller det egentlig bare mammas nye mann, siden jeg har en egen pappa) som stadig kommer med små stikk, dette angående mine barn. At jeg ikke kan forvente at moren min kan hjelpe meg hele tiden eller at jeg må oppdra de bedre, etc. Han er ekstremt streng og tåler veldig lite før han hisser seg opp. Det rare med slike stefedre er at de tror de kan si hva de vil til konas barn, selv om de er voksne. Det er mulig du kan være mer tilgjengelig for tantebarna, men dette har han ingenting med. Ta det opp med moren din og få henne til å sette ham på plass. Jeg tenkte jeg skulle presisere at det ikke var ment som en klagetråd om han fordi han er stefaren min, han har vært i livet mitt siden jeg var 10 år, så det er ikke det at han ikke kan behandle meg som datteren sin. Hadde nok reagert på samme måte om det var moren min eller den biologiske faren min. Anonymkode: 64e2f...1c7
A_nanas Skrevet 22. april 2018 #17 Skrevet 22. april 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenkte jeg skulle presisere at det ikke var ment som en klagetråd om han fordi han er stefaren min, han har vært i livet mitt siden jeg var 10 år, så det er ikke det at han ikke kan behandle meg som datteren sin. Hadde nok reagert på samme måte om det var moren min eller den biologiske faren min. Anonymkode: 64e2f...1c7 Skjønner. Og han er sikkert lei av å passe andres barnebarn. Men noen kan være litt ufine i måten de kommuniserer på. 1
duplexx Skrevet 22. april 2018 #18 Skrevet 22. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ts her, takk for all respons. Jeg skjønner jo at jeg må ha de mer enn det jeg har, men jeg mener selv at jeg ser de relativt ofte, stiller opp som sjåfør og som skrevet bursdager, byturer og familiesammenkomster. Det er jo tydeligvis forventet at jeg skal ha dem mer, men burde ikke det være opp til meg? Har dessverre ikke mulighet til å ha dem på overnatting, da jeg bare har ett soverom. Dessuten er eldstejenta allergisk mot katt, så hun kan ikke være her så lenge om gangen. CamillaCollett var en av de som kom med innlegg som fikk meg til å tanke. Det er jo samvittigheten min det går på, kanskje mest derfor jeg reagerte som jeg gjorde. Jeg føler jeg må se dem mer ja, men det blir isåfall av plikt. Og jeg har også tenkt på at han kanskje synes det blir for mye på dem, men er jo ikke min sak. Anonymkode: 64e2f...1c7 Men det er virkelig ikke din plikt. Samvittigheten din tynges enda meg fordi du har noen sleivete familiemedlemmer som legger på stener i samvittighetshaugen din. Det viktigste er at du ser dem når du ønsker og har tid, ikke fordi noen mener er du må. Det er nok det hyggeligste for dere alle tenker jeg 2
Vicky__ Skrevet 22. april 2018 #19 Skrevet 22. april 2018 4 timer siden, duplexx skrev: HERREGUD. Det er ikke dine unger, så du MÅ ingenting. Du stiller opp i den grad du ønsker og kan. Nå vet jeg ikke hva slags dynamikk familien deres har, men det var en uspiselig kommentar. At du ikke har tid pga jobb er ikke synonymt med at du gir faan i barna. Men de er som nevnt ikke dine barn. Så du ser dem i den grad du ønsker. Dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå