Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har tatt matintoleranse  test og holde seg unna matvarene og merket helsegevinst og vektnedgang? 

Jeg sliter veldig med trøtthet og blir lett syk. Veldig trøtt spesielt etter måltider. Har følt meg bedre når jeg faster.  

Har tatt blodprøver og frisk som en fisk angående svarene som jeg har fått på blodprøvene. 

Har nå lyst til å ta en sånn test og prøve å holde meg unna det jeg eventuelt reagere på i noen mnd for å se om jeg da blir bedre. 

Trener og holder meg i form, spiser for det meste sunt, men vekten kryper oppover og oppover. 

Fryser veldig mye, og har ett dårlig immunforsvar har legen sagt. 

Noen som kan dele erfaring? 

Anonymkode: 65cf9...d24

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg har gjort det. Tok test hos legen og den viste ingen allergi. Tok utvidet matvare test på Lab1 i Sandvika, den viste intoleranse mot Kasein (melk), lekk tarm og flere matvarer. Har holdt meg unna både melk og andre matvarer i 4 mnd nå og tåler mye mere nå. Eller mye og mye, men det går fremover. Har også klart å gå ned i vekt etter å ha slitt og prøvd det meste de siste årene. Det koster jo en del disse testene men dersom du mistenker noe så anbefales det så absolutt. Jeg har lyst å ta ny test om en stund for å se hva den sier nå. 

Anonymkode: 0358e...4a8

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Har bestilt test og skal ta denne uken. 

Må bare spise variert da frem til testen og se hva som slår ut. Denne testen som jeg skal ta hos ei ernæringsfysiolog koster nesten 4000-

Men verdt det tenker jeg, er ikke bare vekten og at jeg er trøtt og sliten. 

Vekslene magesmerter ( luft smerter, hard mage osv ) , PMS, 40 år og får fortsatt kviser. Nesen renner hele tiden og snufser mye.   

Er motivert til en forandring nå :)

Skrevet (endret)

Ja, fikk påvist intoleranse for bl. a. melkeprotein, hvete, rug, løk ++. Er ingen "fanatiker", men har et opplegg som jeg forsøker å følge best mulig.

Melk er det som skaper størst problmer for magen min så der er jeg 100%. Har selvsagt mindre vondt i magen, er mer utholdende, mindre trøtt i hverdagen og generelt føler jeg at jeg har fått bedre kontroll på matinntak vs vekt etc.  

Endret av Missfitness
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar. Har bestilt test og skal ta denne uken. 

Må bare spise variert da frem til testen og se hva som slår ut. Denne testen som jeg skal ta hos ei ernæringsfysiolog koster nesten 4000-

Men verdt det tenker jeg, er ikke bare vekten og at jeg er trøtt og sliten. 

Vekslene magesmerter ( luft smerter, hard mage osv ) , PMS, 40 år og får fortsatt kviser. Nesen renner hele tiden og snufser mye.   

Er motivert til en forandring nå :)

Er dette de testene som ikke er spesielt vitenskaplige? Som slår ut i hytt og gevær? Ville vært jævla skeptisk til det, ass

Anonymkode: 54c6e...bf6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...