AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #1 Skrevet 22. april 2018 Saken er den at jeg har null og niks treningsmotivasjon for tiden. Går likevel merkbart ned i vekt, fordi jeg har en veldig aktiv jobb(som er mye av grunnen til mangelen på treningsmotivasjon, er helt ødelagt i kroppen etter en arbeidsdag), og i tillegg spiser jeg litt mindre. Har gått ned 4 kg på en måned, uten å sulte meg eller noe som helst. Målet er å miste en del fett, og bli en god del strammere i fisken enn jeg er nå, så før eller siden må jeg uansett oppsøke treningssenteret. Lurer bare på om det er teit å gå ned til ca. målvekten min før jeg begynner å "forme" kroppen med styrketrening? Utsetter jo egentlig bare treningen, det vet jeg, men ser ikke helt hvordan jeg ellers skal gjøre det. Må også påpeke at vekta ikke er særlig viktig, og at jeg er klar over at jeg sikkert går opp i vekt når jeg bygger muskler. Anonymkode: 25274...0a1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #2 Skrevet 22. april 2018 Du er ødelagt i kroppen etter en arbeidsdag fordi du er utrent og at det er en stor belastning for kroppens ledd å være overvektig. Å trene handler ikke bare om kroppen, men om helsen. Ved trening tåler man mye mer, har lengre utholdenhet og man vil ha overskudd etter jobb selv om det er en veldig aktiv jobb. Anonymkode: 9c423...f82 3
Gjest Dævendøtte Skrevet 22. april 2018 #3 Skrevet 22. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er ødelagt i kroppen etter en arbeidsdag fordi du er utrent og at det er en stor belastning for kroppens ledd å være overvektig. Å trene handler ikke bare om kroppen, men om helsen. Ved trening tåler man mye mer, har lengre utholdenhet og man vil ha overskudd etter jobb selv om det er en veldig aktiv jobb. Anonymkode: 9c423...f82 Dette!
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #4 Skrevet 22. april 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er ødelagt i kroppen etter en arbeidsdag fordi du er utrent og at det er en stor belastning for kroppens ledd å være overvektig. Å trene handler ikke bare om kroppen, men om helsen. Ved trening tåler man mye mer, har lengre utholdenhet og man vil ha overskudd etter jobb selv om det er en veldig aktiv jobb. Anonymkode: 9c423...f82 Jeg er ikke overvektig Men jeg har elendige sko, gjør tungt arbeid, gjerne i en statisk stilling hvor jeg ofte står bøyd, og går over en mil så å si hver dag(i de grusomme skoene!!), så det er det jeg tror er verst for kroppen min. Selvsagt er det en fordel for helsa å trene uansett, men ser ikke hvordan jeg skal klare å begynne med det nå, rett og slett. Vet ikke om jeg får krangla meg til andre sko heller. Anonymkode: 25274...0a1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #5 Skrevet 22. april 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke overvektig Men jeg har elendige sko, gjør tungt arbeid, gjerne i en statisk stilling hvor jeg ofte står bøyd, og går over en mil så å si hver dag(i de grusomme skoene!!), så det er det jeg tror er verst for kroppen min. Selvsagt er det en fordel for helsa å trene uansett, men ser ikke hvordan jeg skal klare å begynne med det nå, rett og slett. Vet ikke om jeg får krangla meg til andre sko heller. Anonymkode: 25274...0a1 Vernesko? Anonymkode: 0ede6...0e3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #6 Skrevet 22. april 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vernesko? Anonymkode: 0ede6...0e3 Jepp, og det er jo så dyrt om man skal begynne å kjøpe selv også. Anonymkode: 25274...0a1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #7 Skrevet 22. april 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp, og det er jo så dyrt om man skal begynne å kjøpe selv også. Anonymkode: 25274...0a1 Skjønner godt at du blir ødelagt da! Kan du overtale sjefen til å kjøpe noen med bedre komfort? De finnes, men det koster jo mer. Uansett er det kanskje en god investering å kjøpe et ekstra par, slik at du kan bytte på. Det sparer føttene veldig. Anonymkode: 0ede6...0e3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #8 Skrevet 22. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner godt at du blir ødelagt da! Kan du overtale sjefen til å kjøpe noen med bedre komfort? De finnes, men det koster jo mer. Uansett er det kanskje en god investering å kjøpe et ekstra par, slik at du kan bytte på. Det sparer føttene veldig. Anonymkode: 0ede6...0e3 Tenker å prøve meg på sånne Scholl-såler som er beregnet på arbeid før jeg eventuelt tar det videre. Om de skal begynne å kjøpe inn sko spesielt til meg, så må de jo gjøre det til alle andre som vil ha også, om de får ferten av det Anonymkode: 25274...0a1
pyttpott1 Skrevet 22. april 2018 #9 Skrevet 22. april 2018 Jeg hadde det akkurat på samme vis, men det som skjer om du tenker sånn er at du blir aldri å komme i gang med treningen med sånn tankegang ... du må bare hoppe i det! Invester i en PT kanskje Evt få satt opp treningsprogram? Få en treningsvenn? Å dra alltid rett etter jobb om det er mulig, da slipper du at sofaen binder deg fast! ;-) Du blir å få mye mer energi å dagene blir lettere, trust me!
FactsOverFeelings Skrevet 22. april 2018 #10 Skrevet 22. april 2018 Kjenner til denne problemstillingen. Har selv prøvd trening flere ganger, med og uten PT, men klarer aldri holde ut. Det er begrenset på hvor lenge man orker å være støl når man har en jobb som krever en del fysisk. Samtidig er det gørr kjedelig å trene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå