Gå til innhold

Studenter, hvor mye leser dere hver dag ?

Fremhevede innlegg

Gjest Rimfrost
Skrevet

Hva studerer dere og hvor mange sider/ timer leser dere hver dag (sånn gjennomsnittilig selvsagt)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bibliotekstudiene - leser kanskje ett par-tre timer for dagen, og så en time eller tre til oppgaveløsning. Men det er jo helt avhengig av hvor mange oppgaver jeg har, og hva som skal leses.

Skrevet

Jeg studerer profesjonsstudiet i psykologi (2.avd.). Hvor mye jeg leser er veldig varierende. Når jeg har hatt 6-8 timer forelesning i strekk pleier jeg ikke å lese den dagen, da synes jeg det er nok. Jeg pleier ikke å beregne timer jeg leser, jeg har en plan på forhånd hvor mange sider jeg skal lese den dagen, og så leser jeg de sidene. Gjennomsnittlig blir det vel 3-4 timer om dagen, så kommer sammendragsskriving utenom (leser først, og setter meg så ved PC'en og skriver sammendrag som brukes til eksamenslesing).

Lesepresset har vært variert gjennom studiene, i begynnelsen var det litt så som så, følte ikke at jeg slet meg ut i allefall. Noen semestre har vært som et helvete derimot. Denne gangen har vi helårseksamen til jul, så det er litt mer avslappende nå på våren, selv om pensumlista er uendelig.

Skrevet

alt for lite.. Men jeg kommer meg gjennom penum på et vis. Vi har mye forelesninger som går rett fra pensum så da prøver jeg å ha skumlest pensum slik at jeg vet hva forelesningene handler om. Tar vel ca en halv time det da. Og så bruker jeg en dag i uka til studier(har fri en til to dager i uken når vi ikke har praksis). Vi er gjerne ferdig på skolen i 12 tiden, med forelesninger så de tre dager det er forelesninger er det gjerne gruppearbeid også. Er det ikke gruppearbeid så prøver jeg å få lest et par timer i stede.

Så blir det gjerne en time her og der da jeg jobber som barnevakt.. Etter barna har lagt seg i stede for å se på tv så kan jeg jo lese i stede..

Gjest gjest 0
Skrevet

Ingenting! :-)

Det har jeg alltid gjort... Hvis jeg er flink leser jeg kanskje 3-4 timer i uka. Jeg pleier å ta igjen de siste to ukene før eksamen. Det funker bra for meg.

har alltid gjort det på denne måten

Pam

Skrevet
Liv' date=' hva studere du ? :)[/quote']

Barnevernspedagog ved hiø

Gjest Anonymous
Skrevet
Ingenting! :-)

Det har jeg alltid gjort... Hvis jeg er flink leser jeg kanskje 3-4 timer i uka. Jeg pleier å ta igjen de siste to ukene før eksamen. Det funker bra for meg.

har alltid gjort det på denne måten

Pam

Hva studerer du da, Pamella?

Skrevet

Går på siv.ing linje og bruker i snitt 8 timer pr dag nå tidlig i semesteret.

Gjest Anonymous
Skrevet

Da jeg var fulltidsstudent på juss'en leste jeg ca. 3 timer pr. dag.

Skrevet

Går på siving, leser ALT for lite... :oops:

Men har masse øvinger, og det tar mye tid. Er velsignet med at jeg leser veldig fort, så kanskje 1 times lesing daglig i snitt, og på en time leser jeg kanskje 50-60 sider.

Men , som sagt, mesteparten av tiden går med til øvinger. Og da blir det jo og litt blaing i bøkene underveis.

Skrevet

Studerer arkeologi.

Leser alt fra ingenting til 4 timer pr dag. Leser veldig fort og effektivt (50-60 sider pr 45min), og selv om jeg er en av dem som bruker minst tid på lesing i uken er jeg en av dem som kommer gjennom pensum fortest/grundigst.

Gjest Tristessa
Skrevet

Er hypereffektiv når jeg har først kommet i gang med lesingen, men leser veldig lite i forhold til andre. Bruker kanskje en time daglig på pensum, mer på oppgaveskriving. Lager leseplan basert på hva som skal gjennomgås på hver forelesning/gruppe, og leser ut i fra det. Leser fort og jevnt, regner med jeg sparer en del tid på det, men er riktignok i starten av juss-studiet. Regner med å bruke adskillig flere timer utover våren og videre!

Skrevet

Bibliotekstudiene

Leser i snitt 4 timer hver dag + tiden jeg bruker på oppgaver.

Skrevet

Jeg studerer IT og leser i snitt drøyt 3 timer om dagen. I tillegg går mye tid til å holde kontakten med personer jeg "studerer" til masteroppgaven min og til øvinger.

Skrevet

Jeg studerer på Handelshøyskolen. Synes det er veldig vanskelig og vurdere hvor mye jeg leser, fordi jeg alltid har masse gruppearbeide og prosjekter i tillegg til undervisningen. Derfor går mye tid på det, og forberedelse til gruppemøter. Men samtidig er jo det en del av hjemmearbeide vårt. Så jeg kan vel si at jeg bruker ca. det samme på og forberede meg til undervisningen (lesing, gruppearbeide, fremleggelser), som jeg bruker på undervisning. Ca. 15-20 timer i uken, kanskje? Og så leser jeg jo litt ekstra når det nærmer seg eksamen.

Piglet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...