AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #1 Skrevet 22. april 2018 Jeg er 23 år og 160 cm. Hadde i lang tid noen kg for mye på kroppen, og bestemte meg for å gjøre noe med det. Etter MYE jobbing (både mentalt og fysisk) kom jeg ned på målvekta mi, som er 54 kg. Har ligget her i ca. 3 måneder nå. Spiser normalt kosthold med mye frukt, grønnsaker, brød, meieriprodukter, kjøtt og fisk. Usunn mat prøver jeg å holde til 1-2 dager i uka. Så har jeg nettopp fått til å brekke et bein i leggen og et brudd i overarmen (pga. stygt fall). Det betyr gips i minst 6 uker, så gradvis opptrening. Dette passer utmerket DÅRLIG, siden jeg endelig hadde kommet i form med jogging, ellipsemaskin, aerobic og styrketrening, og ENDELIG nådd vekta jeg vil ha. Er livredd for å gå opp kiloene igjen, og bli i like dårlig fysisk (og psykisk) form som før. Aner ikke hva jeg skal gjøre, det er jo omtrent ingenting av trening som tillates i disse første ukene siden både arm og bein er skadet. Eneste "utvei" jeg ser er å spise minimalt slik at vekta holder seg stabil der jeg er nå. Men jeg vet at uten nok mat greier jeg ikke konsentrere meg med skolearbeid, og å være sulten/få i seg lite mat går også utover humøret mitt. Noen tips til hva jeg kan gjøre for å mestre dette? Er helt på gråten her jeg sitter Anonymkode: 19dff...c04
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #2 Skrevet 22. april 2018 Maten står for nitti prosent av vektnedgangen. Mosjon de resterende ti, så det er ingen grunn til å få panikk. Gå inn på en bmr kalkulator, plott inn målene dine og se hvor du kan ligge i forhold til aktivitetsnivå. Du trenger ikke sulte deg. Slapp av. Masse slanke folk som aldri trener. Selv har jeg gått ned over femti kilo uten å trene. Så begynner du å trene igjen når du kan det. Anonymkode: f2072...00b 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #3 Skrevet 22. april 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Maten står for nitti prosent av vektnedgangen. Mosjon de resterende ti, så det er ingen grunn til å få panikk. Gå inn på en bmr kalkulator, plott inn målene dine og se hvor du kan ligge i forhold til aktivitetsnivå. Du trenger ikke sulte deg. Slapp av. Masse slanke folk som aldri trener. Selv har jeg gått ned over femti kilo uten å trene. Så begynner du å trene igjen når du kan det. Anonymkode: f2072...00b Signerer denne. Du kan enkelt holde vekten uten å trene, bare ha kontroll på matinntaket ditt, så går det fint. Og ha i bakhodet at du trenger litt mindre når du ikke er aktiv Anonymkode: c0655...5ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå