Gå til innhold

Noen som har erfaring med Stenseth skole

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi vurderert kjøpe ett rekkehus der, men det avhenger litt av skolen noen som har erfaring med stenseth skole?

Anonymkode: 00a42...065

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Regner med at du snakker om Stenseth i Krokstadelva? Jeg gikk ut av barneskolen for 13 år siden, så jeg kan ikke uttale meg on hvordan det er der nå. Men jeg har bare positive minner om skolen, miljø, klassekamerater og lærere. (Jeg vet flere av lærerne fortsatt er der) Har også bare godt å si om ungdomsskolen, Eknes også. Ville ikke bekymret meg for kjøpe pga skole.

Og Stenseth er et fantstisk sted for barn å vokse opp. Jeg savner å være barn der. Fordelen for barna er at alle som går på skolen bor på Stenseth, så det er gangavstand til alle klassekamerater. Stenseth er trygt og godt, og gatene med boliger er lite trafikkerte. 

Det er flere fine badeplasser og mange fine turmuligheter. 

Det er flott å være barn på Stenseth :) 

Anonymkode: dc240...0f9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Regner med at du snakker om Stenseth i Krokstadelva? Jeg gikk ut av barneskolen for 13 år siden, så jeg kan ikke uttale meg on hvordan det er der nå. Men jeg har bare positive minner om skolen, miljø, klassekamerater og lærere. (Jeg vet flere av lærerne fortsatt er der) Har også bare godt å si om ungdomsskolen, Eknes også. Ville ikke bekymret meg for kjøpe pga skole.

Og Stenseth er et fantstisk sted for barn å vokse opp. Jeg savner å være barn der. Fordelen for barna er at alle som går på skolen bor på Stenseth, så det er gangavstand til alle klassekamerater. Stenseth er trygt og godt, og gatene med boliger er lite trafikkerte. 

Det er flere fine badeplasser og mange fine turmuligheter. 

Det er flott å være barn på Stenseth :) 

Tusen takk for svar :) ja det eneste jeg egentlig ønsker meg er lykkelige barn som ikke sliter med mobbing og diverse. Om noen flere har erfaring er det bare å rope ut! 

AnonymBruker
Skrevet

Skolen i seg selv har bra omtaler, er endel utlendinger i klassene, hvis det skal bety noe. Det kjedelige er jo når barnet skal begynne på ungdomsskole, så er man avhengig av buss. Kjenner flere som bor der, jeg får helt klaustrofobi av hvor trangt bebygget det er å hvor dårlig det er med parkeringsplasser. Man bor jo i en oppoverbakke som kan være utfordrende på vinterstid. 

Anonymkode: 5608d...e3e

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar :) ja det eneste jeg egentlig ønsker meg er lykkelige barn som ikke sliter med mobbing og diverse. Om noen flere har erfaring er det bare å rope ut! 

Det var ingen mobbing den gangen jeg gikk der, men ting kan selvsagt endre seg. Men har ikke hørt noe av andre :) 

Og ang buss til ungdomsskolen, det er virkelig ikke noe problem. Det er egen skolebuss som går fra Hovjordet til Eknes, og det samme hjem igjen. Da går man også på ungdomsskolen og buss er ingen utfordring da. Jeg bor i Solbergelva nå og mitt barn må ta buss fra barneskolealder.

Gatene kan være trange, men har aldri vært noe problem for oss. 

Og ang bakkene og vinterstid er det vanesak. Vi har aldri satt oss fast, kjørt ut etc. Bodde der i 24 år

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to barn på denne skolen. Har bare posetive ting å si om skolen. Klassene er små (type 12 elever i hver klasse), jeg har god dialog med lærerne. De svarer på mail uansett hvilken tid på døgnet. Ungene elsker skolen sin og gleder seg til å dra på skolen. 

Skolen er flink til å lære elevene til å leke med hverandre uavhengi trinn. Barna mine har alltid noen å leke med, alle i klassen bor innen for max 10 minutter gange. Jeg er kjempe glad for at vi bor her oppe, og har denne kjempe flotte skolen. 

Når ungene skal på ungdomsskolen så er de ikke avhengi av buss, det er fine gangveier så det er fult mulig å sykle på sommeren. Denne strekningen sykler de allerede nå.

Anonymkode: ecc1b...ad4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har to barn på denne skolen. Har bare posetive ting å si om skolen. Klassene er små (type 12 elever i hver klasse), jeg har god dialog med lærerne. De svarer på mail uansett hvilken tid på døgnet. Ungene elsker skolen sin og gleder seg til å dra på skolen. 

Skolen er flink til å lære elevene til å leke med hverandre uavhengi trinn. Barna mine har alltid noen å leke med, alle i klassen bor innen for max 10 minutter gange. Jeg er kjempe glad for at vi bor her oppe, og har denne kjempe flotte skolen. 

Når ungene skal på ungdomsskolen så er de ikke avhengi av buss, det er fine gangveier så det er fult mulig å sykle på sommeren. Denne strekningen sykler de allerede nå.

Min ene ville da begynt i tredje klasse. Hva slags erfaring har du om det kommer noen nye til? Er det veldig klikkete og vanskelig å komme inn? 

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min ene ville da begynt i tredje klasse. Hva slags erfaring har du om det kommer noen nye til? Er det veldig klikkete og vanskelig å komme inn? 

Her blir de tatt godt i mot. Lærerene er flinke til å inkludere og elevene er vandt med nye elever. Eleven får komme på besøksdag før førsteskole dag, for å gjøre ting litt mindre skummelt. 

• Liker 1
Skrevet

Nei se der jaaaa:)Stenseth skole som ligger ved stenseth terrasse ikke sant..Jeg var blandt det første kullet som gikk på den skolen tidlig i 80 årene.Skolen var nok mye mindre da ja,tror det bare var til 3.trinn...Nå er skolen større tror jeg og tror nok hele stenseth terasse har vokst..Jeg bodde i terasseleilighetene..Veldig fin utsikt derfra ja,og veldig nært natur og badestampe...Beste plassen jeg har bodd og kommer aldri til å glemme stenseth....:hjerte:Bra plass for barn...

AnonymBruker
Skrevet

På takk dette hørtes jo kjempe flott ut. Det er snakk om en i første og enni tredje. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et barn på Stenseth skole. I høyere klassetrinn enn det som er aktuelt for dine, TS.
Vi er veldig fornøyd med skolen, det er små klasser (ca 17 i hver klasse hos oss), jeg føler de tar klassemiljø, mobbing og uro på alvor. Er ikke redde for å koble inn foreldre, sosialfaglig medarbeider, helsesøster, PPT, BUP etc om det skulle være noe barnet har behov for/ekstra utfordringer.

Det har kommet et par nye barn inn i klassen underveis, og de har blitt tatt veldig godt imot. Nå vet jeg ikke om det er skolepolicy eller spesielt for vår klasse, men de fokuserer veldig mye på samhold, klassemiljø, sosial læring, nettvett etc.

Anbefaler skolen :)

Anonymkode: 04521...d26

AnonymBruker
Skrevet

Har et vennepar som har to barn på Stenseth og de er fornøyd med skolen og forteller de samme tingene som har kommet frem i tråden. De har anbefalt den til andre vet jeg.

Anonymkode: 85666...a0b

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er miljøet på Eknes ungdomsskole blant jentene der? Er det mye festing eller er andre sunnere aktiviteter også ett tema? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...