Gå til innhold

Mennesker som sender "psyke" meldinger under konflikt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne og jeg kom i konflikt for 1 år siden, og siden den gang har hun brukt alt av betroelser i mot meg. Hun har også vært slik før mot andre, og da gav jeg alltid beskjed om at hun ikke kunne oppføre seg slik fordi det rett og slett dreide seg om trakassering av andre mennesker. Hva er det egentlig med slike folk? Selv om vi kom i konflikt har jeg IKKE en gang brukt noe av det hun har sagt til meg av betroelser mot henne, det blir helt feil i mitt hode. Vi er begge 35 år, så vi er jo voksne, men hun mister helt hodet hvis hun kommer i konflikt med folk, da er det om å gjøre å sende de mest utspekulerte og slemme sms,er. Klarer ikke engang å forstå at det er mulig? Har du opplevd noe lignende, eller har du oppført deg som denne venninnen? Hva var det som gikk gjennom hodet ditt når du fikk deg til å sende slike meldinger??

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke greit, og ikke normalt. 

Jeg og en av mine nærmeste kom i en solid konflikt for noen år siden. Idioti fra begges side, og et-par misforståelser på toppen... Det var lite, nærmest ingen, kontakt i et halvt år. Men verken jeg eller hun delte da noe av det vi hadde betrodd hverandre opp gjennom. Noe som også gjorde at vennskapet i dag er like godt igjen. 

Anonymkode: bb900...1cc

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke greit, og ikke normalt. 

Jeg og en av mine nærmeste kom i en solid konflikt for noen år siden. Idioti fra begges side, og et-par misforståelser på toppen... Det var lite, nærmest ingen, kontakt i et halvt år. Men verken jeg eller hun delte da noe av det vi hadde betrodd hverandre opp gjennom. Noe som også gjorde at vennskapet i dag er like godt igjen. 

Anonymkode: bb900...1cc

For meg er det helt uforståelig at voksne mennesker som fungerer såkalt normalt ellers, fungerer så lavt under en konflikt. Jeg skjønner rett og slett ikke hvordan de klarer å sende så infantile og slemme meld? Jeg var selv rasende på henne når hun sendte meg disse meld, og fantaserte mye om hva jeg hadde lyst å gjøre mot henne, men det var selvsagt fantasier som jeg lot være fantasier. Vennskapet er selvsagt totalt ødelagt, jeg kommer aldri til å stole på henne igjen, og hvis jeg tilfeldig skulle møte på henne, vil jeg bare si hei og gå videre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, JaVel said:

En venninne og jeg kom i konflikt for 1 år siden, og siden den gang har hun brukt alt av betroelser i mot meg. Hun har også vært slik før mot andre, og da gav jeg alltid beskjed om at hun ikke kunne oppføre seg slik fordi det rett og slett dreide seg om trakassering av andre mennesker. Hva er det egentlig med slike folk? Selv om vi kom i konflikt har jeg IKKE en gang brukt noe av det hun har sagt til meg av betroelser mot henne, det blir helt feil i mitt hode. Vi er begge 35 år, så vi er jo voksne, men hun mister helt hodet hvis hun kommer i konflikt med folk, da er det om å gjøre å sende de mest utspekulerte og slemme sms,er. Klarer ikke engang å forstå at det er mulig? Har du opplevd noe lignende, eller har du oppført deg som denne venninnen? Hva var det som gikk gjennom hodet ditt når du fikk deg til å sende slike meldinger??

Det kunne jeg ALDRI gjort. Har aldri liksom tenkt i de banene før så det var interessant at du stilte spørsmålet. Jeg finner det ikke i meg selv å kunne bruke fortrolig informasjon mot noen, det er umulig rett og slett! Så hva er det som gjør at disse folka kan gjøre det? Jeg opplevde det fra et vennepar for noen år siden og har ikke snakket med dem siden. Noe må være galt med hvordan de er koblet sammen?

Anonymkode: 50d7c...1b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en søster som gjør akkurat det samme.. 

Anonymkode: f41f6...d11

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er hun voksen? Har hun en diagnose? Kan liksom forstå det litt hvis man er fjortis, men selv da ville jeg allikevel ikke akseptert det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min søster også og hun er 46!

Anonymkode: 5fc3b...e60

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Angst, radikal tankegang. Alt er lov i krig og kjærlighet.

Noen må manipulere og snakke dritt, fordi de vet at de ikke kan "vinne" over deg med argumenter og at de er svakere enn deg psykisk.  Egentlig er det et kompliment :laugh:

Anonymkode: a64fa...0b5

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Angst, radikal tankegang. Alt er lov i krig og kjærlighet.

Noen må manipulere og snakke dritt, fordi de vet at de ikke kan "vinne" over deg med argumenter og at de er svakere enn deg psykisk.  Egentlig er det et kompliment :laugh:

Anonymkode: a64fa...0b5

Psykisk er jeg sterkere ved at jeg aldri følte behov for å være slem tilbake, ville ikke falle ned på et slikt nivå selv, det ville skadet selvfølelsen min. Tilslutt bare blokkerte jeg personen. Men undrer meg veldig over at voksne personer kan oppføre seg slik.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 23.4.2018 den 14.50, JaVel skrev:

Er hun voksen? Har hun en diagnose? Kan liksom forstå det litt hvis man er fjortis, men selv da ville jeg allikevel ikke akseptert det.

Hun har ingen diagnose nei. Men har snakket med en psykolog om situasjon som mente hun var innenfor sosiopati. Hun er 21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 23.4.2018 den 14.51, AnonymBruker skrev:

Min søster også og hun er 46!

Anonymkode: 5fc3b...e60

Hva skriver hun til deg for eksempel? 

Hva sier foreldrene deres om saken?

AnonymBruker
Skrevet
På 4/23/2018 den 14.44, AnonymBruker skrev:

jeg har en søster og en mor som er sånn :(

Anonymkode: 38cd3...ae6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har ingen diagnose nei. Men har snakket med en psykolog om situasjon som mente hun var innenfor sosiopati. Hun er 21

Reagerer alltid når psykologer kommer med "forslag" til diagnoser etter kun uttalelser fra en pasient. Det skurrer veldig !

Anonymkode: 0c241...91e

AnonymBruker
Skrevet

Mye mulig at hun er dypt såret og ikke klarer å formidle men, nei , det er vel ikke så vanlig. Ikke riktig heller.

Anonymkode: 0c241...91e

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner en som er sånn. Hun gjør det for det fordi det er en effektiv måte å såre/ødelegge livet til folk hun er sint på, nettopp fordi og fordi folk ikke tørr ta igjen. Anbefaler deg derfor å ta igjen med f.eks å latterliggjøre, fremfor samme mynt. 

Anonymkode: 7e582...000

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner en som er sånn. Hun gjør det for det fordi det er en effektiv måte å såre/ødelegge livet til folk hun er sint på, nettopp fordi og fordi folk ikke tørr ta igjen. Anbefaler deg derfor å ta igjen med f.eks å latterliggjøre, fremfor samme mynt. 

Men det eneste hun oppnår er at folk skyr henne og tror hun er hakkende sprø?

AnonymBruker
Skrevet
På 22.4.2018 den 14.46, JaVel skrev:

Har du opplevd noe lignende, eller har du oppført deg som denne venninnen?

Har aldri opplevd det i det virkelige liv, men har opplevd det her inne. Godt voksen kvinne med egen familie, som har holdt på i etpar år. Kan ikke vise meg på forum uten at hun dilter etter i samme trådene for å "ta meg" på et eller annet, og mister hodet med hevne mellomrom.

16 timer siden, JaVel skrev:

Men det eneste hun oppnår er at folk skyr henne og tror hun er hakkende sprø?

Ja, det er det eneste hun oppnår, men det ser ikke ut for at hun enten forstår at det skjer, eller tror at det har noe med henne å gjøre. Fra begynnelsen var jeg irritert og følte at dette gikk utover meg. Etterhvert skjønte jeg at de fleste så det samme som jeg. 

Tror du får tenke at det er det som skjer med din "venninne" også, at de som er verdt å regne med, gjennomskuer slike ting.

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke. Ikke verdt å synke til samme nivå. Antakeligvis er det det de håper på, at du skal "miste hodet" og ende opp som dumrian, men hvis du ikke lar det skje, så vil det etterhvert fremstå som tydelig for alle hvem som har et problem.

Anonymkode: 9a37c...5cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...