AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #1 Skrevet 22. april 2018 Jeg bestillte en tur som jeg avbestillte innen 4 timer. Det sto at da skulle pengene bli refundert. Jeg fikk regning fra turen av Klarna. Kontakter klarna, og de sier at de skal se på det. Etter mye om og men, så får jeg beskjed om å kontakte Norwegian. Jeg kontakter de, og de ber meg legge inn klage via mail. Jeg legger inn klage, men venter i flere uker uten svar. Jeg ringer dem, og telefonen koster meg nesten 100 kroner. Men jeg får bekreftelse på at beløpet blir tilbakebetalt til Klarna. Jeg kontakter Klarna om dette, men de sier at de fastholder regningen, og sender den til meg. Og at hvis jeg har spørsmål anngående ordren kan jeg kontakte Norwegian. For et rot!. Hva mener dere: Jeg har dårlig telefonforbindelse, og er utrolig mye stress for å få tilbake pengene, pluss må jeg betale 100 kroner til for å ringe og fortelle norwegian om dette. Er ganske lei nå. Er snakk om 5000 kroner som jeg egentlig fikk refusjon av Norwegian men klarna vil sende meg regning på det allikevel... Hva sier dere om dette? Skal jeg bare betale Klarna beløpet? Har sendt de kopi av bekreftelsene om at jeg skal slippe å betale av Norwegian men Klarna fastholder summen. Anonymkode: 8a1d5...577
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #2 Skrevet 22. april 2018 Kontakt forbrukerombudet eller hva det heter og fortell klarna at du gjør det. Anonymkode: 62f53...53d 9
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #3 Skrevet 22. april 2018 Sørg for å få det skriftlig at du har avbestilt hos Norwegian innen fristen. La Klarna sende regningen, men ikke betal den. Send dem derimot en formell Mail om at du bestrider kravet siden du avbestilte turen innen fristen og dermed ikke skal betale noen ting. Så kan du bare la Klarna purre så mye de vil. Men IKKE betal. Betaler du inn pengene, ser du dem trolig aldri igjen... Anonymkode: 5e87d...648 7
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #4 Skrevet 22. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kontakt forbrukerombudet eller hva det heter og fortell klarna at du gjør det. Anonymkode: 62f53...53d Ja, dette vil jeg overhodet ikke akseptere. Så den regningen betaler jeg ikke. Jeg har sendt dem kvitteringen og bekreftelser fra Norwegian om at beløpet er tilbakebetalt fra Norwegian til Klarnas konto, og det er tydelig ikke godt nok. Enig med deg i at jeg må være klar i min sak med Klarna. Og den regningen med rente itillegg fra Klarna kan ikke aksepteres!. Anonymkode: 8a1d5...577 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #5 Skrevet 22. april 2018 Det koster ikke 100 kroner å ringe Norwegian, med mindre du har svindyrt utenlandsk abonnement, satelittelefon eller lignende. Har du ikke penger til å ringe så kan du kontakte de på chat. Men har du avbestilt innenfor 4 timer fra bestilling så skal du ikke betale noe til Klarna. De står nok på sitt kanskje fordi at de ikke har fått bekreftelsen via korrekte kanaler, men om du sender Klarna en skriftlig klage hvor du bestrider kravet så har ikke de lov til å ta saken videre før klagen er behandlet. Da kan det være at det løser seg. Anonymkode: 06746...311 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #6 Skrevet 22. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sørg for å få det skriftlig at du har avbestilt hos Norwegian innen fristen. La Klarna sende regningen, men ikke betal den. Send dem derimot en formell Mail om at du bestrider kravet siden du avbestilte turen innen fristen og dermed ikke skal betale noen ting. Så kan du bare la Klarna purre så mye de vil. Men IKKE betal. Betaler du inn pengene, ser du dem trolig aldri igjen... Anonymkode: 5e87d...648 Norwegian påstår at jeg avbestillte 1 minutt etter fristen på 4 timer, men at jeg allikevel skal få pengene tilbake. De skrev at de hadde refundert beløpet over på Klarnas konto. Jeg har sendt disse bekreftelsene fra Norwegian over til Klarna men jeg vet ikke om Klarna gjør seg vanskelig med vilje nå? ... Jeg betaler ikke! .Itillegg har de satt opp en kraftig rente!. Anonymkode: 8a1d5...577
The Kitten Skrevet 22. april 2018 #7 Skrevet 22. april 2018 Slik som det fungerer hos oss må kunden betale fakturaen til klarna hvis de returnerer noe i butikken som er kjøpt på nett og får utbetalt penger av oss. Er det noe slikt som menes?
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #8 Skrevet 22. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det koster ikke 100 kroner å ringe Norwegian, med mindre du har svindyrt utenlandsk abonnement, satelittelefon eller lignende. Har du ikke penger til å ringe så kan du kontakte de på chat. Men har du avbestilt innenfor 4 timer fra bestilling så skal du ikke betale noe til Klarna. De står nok på sitt kanskje fordi at de ikke har fått bekreftelsen via korrekte kanaler, men om du sender Klarna en skriftlig klage hvor du bestrider kravet så har ikke de lov til å ta saken videre før klagen er behandlet. Da kan det være at det løser seg. Anonymkode: 06746...311 Norwegian påstår at jeg avbestillte 1 minutt for sent. Jeg visste ikke det. Men de aksepterte det og ga meg mail med bekreftelse for at jeg fikk beløpet igjen, men Klarna er uenig. De mener at jeg må betale beløpet. Anonymkode: 8a1d5...577
Englejenta Skrevet 22. april 2018 #9 Skrevet 22. april 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bestillte en tur som jeg avbestillte innen 4 timer. Det sto at da skulle pengene bli refundert. Jeg fikk regning fra turen av Klarna. Kontakter klarna, og de sier at de skal se på det. Etter mye om og men, så får jeg beskjed om å kontakte Norwegian. Jeg kontakter de, og de ber meg legge inn klage via mail. Jeg legger inn klage, men venter i flere uker uten svar. Jeg ringer dem, og telefonen koster meg nesten 100 kroner. Men jeg får bekreftelse på at beløpet blir tilbakebetalt til Klarna. Jeg kontakter Klarna om dette, men de sier at de fastholder regningen, og sender den til meg. Og at hvis jeg har spørsmål anngående ordren kan jeg kontakte Norwegian. For et rot!. Hva mener dere: Jeg har dårlig telefonforbindelse, og er utrolig mye stress for å få tilbake pengene, pluss må jeg betale 100 kroner til for å ringe og fortelle norwegian om dette. Er ganske lei nå. Er snakk om 5000 kroner som jeg egentlig fikk refusjon av Norwegian men klarna vil sende meg regning på det allikevel... Hva sier dere om dette? Skal jeg bare betale Klarna beløpet? Har sendt de kopi av bekreftelsene om at jeg skal slippe å betale av Norwegian men Klarna fastholder summen. Anonymkode: 8a1d5...577 For det første så bør du ikke ringe. Send heller mail på all forbindelsen du har med både Norwegian og Klarna. Da har du alt skriftlig hele veien , og det er mye lettere å henvise til og sende kopi av de brevene du får , da er alt dokumentert og du slipper å betale i dyre dommer for å ringe å sitte og vente på svar. 4
cassio Skrevet 22. april 2018 #10 Skrevet 22. april 2018 Her må Norwegian gi Klarna beskjed om at du ikke skal betale. Det er ikke Klarna som bestemmer, de kan ikke overstyre Norwegians avgjørelse. Jeg ville ikke betalt, men kontaktet både Norwegian og Klarna via mail for å slippe dyre telefonsamtaler. 7
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #11 Skrevet 22. april 2018 En av bekreftelsene fra norwegian: står det ikke at jeg skal slippe å betale: Klarna mener at dette er ikke godt nok. Hei, Norwegian bekrefter med dette at deres bestilling med referansenummer .........har blitt avbestilt ifølge passasjeren(e)s ønske i den 08.02.2018. Beløpet på NOK 4,962.00 betalt for bestillingen med referansenummer ....... er refundert til Klarna i den 13.04.2018. Transaksjonen kan ta noen arbeidsdager. MVH / Best Regards, Ruta Refusjonsavdelingen / Refund Department Norwegian Air Shuttle Anonymkode: 8a1d5...577
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #12 Skrevet 22. april 2018 1 minutt siden, Englejenta skrev: For det første så bør du ikke ringe. Send heller mail på all forbindelsen du har med både Norwegian og Klarna. Da har du alt skriftlig hele veien , og det er mye lettere å henvise til og sende kopi av de brevene du får , da er alt dokumentert og du slipper å betale i dyre dommer for å ringe å sitte og vente på svar. Jeg ringer ikke. Jeg kommer til å stå på for at jeg har bekreftelser og skal ikke betale. Anonymkode: 8a1d5...577 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #13 Skrevet 22. april 2018 Hva Klarnas argument på hvorfor du skal betale, og hvorfor de ikke godtar bekreftelsen fra Norwegian? Anonymkode: 06746...311 2
Englejenta Skrevet 22. april 2018 #14 Skrevet 22. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg ringer ikke. Jeg kommer til å stå på for at jeg har bekreftelser og skal ikke betale. Anonymkode: 8a1d5...577 Så bra Lykke til, det ordner seg nok. Hvis ikke så bør du ta kontakt med Forbrukerrådet. 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #15 Skrevet 22. april 2018 7 minutter siden, The Kitten skrev: Slik som det fungerer hos oss må kunden betale fakturaen til klarna hvis de returnerer noe i butikken som er kjøpt på nett og får utbetalt penger av oss. Er det noe slikt som menes? Jeg forstår det slik at norwegian skal betale pengene tilbake til Klarna, og at Klarna ikke skal sende regning til meg utifra denne e-posten som jeg viser til over. Men klarna vil sende regning med renter til meg for dette beløpet, og fastholder regningen. Anonymkode: 8a1d5...577
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #16 Skrevet 22. april 2018 1 minutt siden, Englejenta skrev: Så bra Lykke til, det ordner seg nok. Hvis ikke så bør du ta kontakt med Forbrukerrådet. Er det rart at jeg er sint????? Må roe meg ned, men jeg synes dette var helt sykt! .At klarna fastholder regningen når Norwegian bekrefter noe annet.... Anonymkode: 8a1d5...577
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #17 Skrevet 22. april 2018 The cost of your ticket(s) is now refunded to the credit card that was used when you made the booking. It will be credited within 1 week. If you booked your ticket through a travel agency, please contact them for a refund. Best regards Norwegian Refund Department Vi har behandlet din søknad om refusjon. Refusjon av flybillett(ene)er sendt til kortnummeret som ligger i din bestilling, og vil være disponibelt innen 1 uke. Vi ber de av våre passasjerer som har bestilt sine reiser hos et reisebyrå om å kontakte dem for refusjon. Vennlig hilsen Norwegian refusjon Anonymkode: 8a1d5...577
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #18 Skrevet 22. april 2018 Om du har videresendt mailen du fikk fra Norwegian til Klarna, så kan jeg faktisk forstå at de ikke vil godta denne, for du kunne strengt tatt ha endret innholdet i mailen. Klarna må ha bekreftelse direkte fra Norwegian for at de skal kunne slette kravet, og det virker ikke som at de er interesserte i å bruke energi på dette selv, før de får beskjed direkte fra Norwegian. Jeg ville ha sendt mail til begge to, hvor du skriver til både Norwegian og Klarna, og ber om at en av de tar ansvar så ikke en uskyldig kunde blir skadelidende, og hvor du skriver at du oversender saken til forbrukerrådet dersom saken ikke er løst innen for eksempel 10 dager. Anonymkode: 06746...311 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #19 Skrevet 22. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du har videresendt mailen du fikk fra Norwegian til Klarna, så kan jeg faktisk forstå at de ikke vil godta denne, for du kunne strengt tatt ha endret innholdet i mailen. Klarna må ha bekreftelse direkte fra Norwegian for at de skal kunne slette kravet, og det virker ikke som at de er interesserte i å bruke energi på dette selv, før de får beskjed direkte fra Norwegian. Jeg ville ha sendt mail til begge to, hvor du skriver til både Norwegian og Klarna, og ber om at en av de tar ansvar så ikke en uskyldig kunde blir skadelidende, og hvor du skriver at du oversender saken til forbrukerrådet dersom saken ikke er løst innen for eksempel 10 dager. Anonymkode: 06746...311 Ok, jeg sendte ny bekreftelse på at reffusjon til Klarna. Men mulig de kan tro at det er forfalsket. Jeg sender en mail til norwegian om saken, og får skrive en skikkelig mail som gjør at det blir tatt alvor av saken. De har skrevet at de har overført pengene til Klarna. Noen som er god i formulering. Hvordan skrive mailen til Norwegian på en velformulert hyggelig måte? Anonymkode: 8a1d5...577
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #20 Skrevet 22. april 2018 Det er godt mulig at det kan ha skjedd en missforståelse. Jeg ringte til Norwegian etter mye om og men med hvordan man skulle løse det via samtale med Klarna. Norwegian sa at de først ga meg avslag og så aksepterte de det allikevel. Og omgjorde det slik at jeg får slippe å betale belløpet. Klarna kan ha vært i kontakt med dem før meg. Det står i en mail at de har vært i kontakt med Norwegian på telefon og at beløpet er fastsatt, og at jeg må betale det. Mens jeg sitter med bare bekreftelser på at jeg slipper det. Fikk mail samme dag som jeg fikk svar av Klarna fra norwegian om at jeg slipper å betale beløpet. Helt forvirrende. Så de sier ulike svar: Norwegian har kun sagt at jeg slipper , hvis de ikke trekker tilbake beslutningen? Klarna sier noe annet. Men klarna må jo se om de har fått pengene tilbake fra Norwegian ? Anonymkode: 8a1d5...577
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå