Gå til innhold

Finnes det en nettside hvor man kan spørre en arkitekt om mulige endringer på hus?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går og tenker på å endre noe på huset, har mange ideer, men er i "vrimle-fasen" og savner en nettside hvor man uforpliktende kan kaste ut ideer og få respons og inspirasjon fra andre med erfaring og kunnskap? 

Anonymkode: 20788...e6a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er uforpliktende å ta kontakt med arkitekt. Men det er klart at ingen jobber gratis.

Anonymkode: 781a3...8be

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er uforpliktende å ta kontakt med arkitekt. Men det er klart at ingen jobber gratis.

Selvsagt :) 

Derfor jeg lurer på om det finnes en nettside hvor man litt mer uforpliktende kan utveksle ideer, hvor folk kan fortelle om sine husendringsprosjekt, problemer etc, gjerne hvor arkitekter kan vise fram bilder fra ting de har vært med på .. slags brainstorming nettside for folk som søker kunnskap og erfaring om endring av hus (ikke interiør og design, men mer byggeteknisk/større utforminger, rominndelinger, bygge på/rive etasjer, lage loftsstue, bygge inn vinduer i taket, bygge ekstra etasjer eller fjerne deler av etasjer og få høyere rom, bygge vinterhager, drivhus, alt mulig som har med hus å gjøre innenfor det vanlige folk kan ha råd til, er så lei av artikler om moderne kostbare svære villaer / mansions)

TS

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt :) 

Derfor jeg lurer på om det finnes en nettside hvor man litt mer uforpliktende kan utveksle ideer, hvor folk kan fortelle om sine husendringsprosjekt, problemer etc, gjerne hvor arkitekter kan vise fram bilder fra ting de har vært med på .. slags brainstorming nettside for folk som søker kunnskap og erfaring om endring av hus (ikke interiør og design, men mer byggeteknisk/større utforminger, rominndelinger, bygge på/rive etasjer, lage loftsstue, bygge inn vinduer i taket, bygge ekstra etasjer eller fjerne deler av etasjer og få høyere rom, bygge vinterhager, drivhus, alt mulig som har med hus å gjøre innenfor det vanlige folk kan ha råd til, er så lei av artikler om moderne kostbare svære villaer / mansions)

TS

Som sagt tidligere, ingen jobber gratis.

Anonymkode: 1d372...2e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du melder deg inn i Huseiernes landsforbund, har du tilgang til gratis konsulentbistand på byggtekniske ting.

Anonymkode: 89987...e6a

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går og tenker på å endre noe på huset, har mange ideer, men er i "vrimle-fasen" og savner en nettside hvor man uforpliktende kan kaste ut ideer og få respons og inspirasjon fra andre med erfaring og kunnskap? 

På forum Byggebolig http://byggebolig.no/forum, er det mange hjelpsomme folk som deler av sine erfaringer og kommer med tips og hjelp :) 

Anonymkode: 4c88d...bf6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også sett at fagpersoner har svart på flere spørsmål på http://byggebolig.no/forum helt gratis :) 

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også sett at fagpersoner har svart på flere spørsmål på http://byggebolig.no/forum helt gratis :) 

Men er mye der man ikke må høre på også. Mye hobbyelektrikere, hovbyrørleggere osv. De gir ofte svært ukorrekte svar. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...