Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos hudpleieren min i går, og hun selger stort sett Decleor. Hun sier hun godt kan anbefale andre serier, men de andre seriene hun foreslår er også bare dyre merker. Hun sier at de dyrere er bedre, men helt ærlig: Jeg har hatt en fuktighetskrem til ansiktet fra Decleor som jeg har betalt 550,- for, og så har jeg kjøpt en på Body Shop som jeg synes er like bra for 99,- HALLO! Jeg synes det koster mye penger å gå til hudpleie, men det investerer jeg gjerne, men orker ikke å legge på tusenlappen i produkter hver gang.

Har hun rett eller er dette bare yrkessnobberi?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Enkelte billige produkter inneholder ingredienser om ikke er bra for huden. Men det finnes nok gode produkter som er billigere, men jeg tror ikke matvarebutikkene selger bra produkter. Man merker nok ikke forskjell etter bruk av 1 billig krukke krem vs en dyr, men ver tid. Jeg har brukt kremer fra parfymeri, de synes jeg ikke er like gode som produkter fra hudpleier for eksempel.

Skrevet

Hvis huden din tåler det synes jeg du godt kan bruke billigprodukter! Kjenner mange med nydelig hud som bruker billigste sort, men andre som ikke tåler det rett og slett. Tror det kommer litt an på huden, uten at jeg har egentlig noe som helst peil, bare personlig erfaring :)

Skrevet

Min hud tåler heller ikke hva som helst. :( Heldigvis har jentene her tipset Meg om lookfantastic og strawberrynet, hvor man kan kjøpe f. eks. Dermalogica produkter til en MYE billigere penge enn i Norge. ;)

Hadde jeg tålt billige produkter hadde jeg sikkert kjøpt de, men det gjør jeg desverre ikke.

Gjest Anonymous
Skrevet

Som sagt her kan billige produkter inneholde ikke så bra ting, feks mineralolje. Men hvis du synes det funker for deg er det jo helt greit, men har du en litt sart eller "vanskelig" hud ville jeg gått for de litt dyrere og bedre produktene ja.

Skrevet

Krem/make-up som legges på selve ansiktet skal som regel koste over 300 for under den prisen får man ikke tak i noe som er bra for huden.

Skrevet

Disse damene med nydelig hud som bruker og sverger til billige produkter, ville sannsynligvis hatt nydelig hud uansett hva de bruker. (men det kan hende at det vil synes når de runder førti da...)

Jeg la for en tid siden merke til Robin, kona til Dr. Phil. Hun sverger til billige merker.. lurer på om det var Nivea hun snakket så varmt om jeg... og hennes mann skrøt jo sånn av utseendet hennes at, "and this woman has past 50" sa han. Og hun er jo en pen dame, men hun ser unektelig oppstrammet og operert ut, eller hva??

Skrevet

Operert ja! Herregud. Hun er så dratt oppover at det er helt utrolig.

Jeg har uansett vanskelig for å svelge at de dyreste produktene alltid skal være best, er lei av at sminkeindustrien skal tjene mer enn de fortjener...

Hudleger avviser jo mye av det hudpleiere sier, så det kan jo ikke være hold i alt sammen. Og så er det jo alltid vanskelig å vite hva som er et godt råd og hva dama sier for å selge mer... Det blir litt sånn som Fedon Lindberg som sier at fruktose er det eneste riktige, samtidig som det er han som er importør av produktet til Norge... Fishy-fishy! :fy:

Og helt ærlig, noen ganger lurer jeg på hvor oppegående hudpleierne er, for de er jo "oppdratt" og opplært i å mene at det er de dyre produktene som gjelder. Hm. VANSKELIG! :roll:

Skrevet

Produkter sånn som f.eks. M.D. Formulations ble jo i utviklet av leger, så der er det vel litt hold i påstandene. Og ved å bestille på nettet sparer en penger.

Saeria liker å spare penger. :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er heldig jeg. Det eneste ansiktet mitt tåler er spenol, og den koster 12 kr på rema. Så jeg sparer en del penger dr kan man si. Brukte før kremer til rundt 500 kr, men ble aldri fornøyd og ofte ble huden helt for jævlig.

Så noen er heldige!

Skrevet

Jeg er helt enig. Min erfaring er at de dyreste produktene ikke er bedre enn de billigere, f.eks. synes jeg den aller beste hudkremen er Olay som koter kanskje 80 kroner. Som alt annet betaler man for merket, jeg synes faktisk det er litt naivt å tro at en 500 kroners krem er verdt prisen i forhold til en som koster 50 eller 100. Jeg tror helt ærlig de aller aller færreste av oss faktisk trenger de dyreste kremene.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg tror helt ærlig de aller aller færreste av oss faktisk trenger de dyreste kremene.

Det trodde jeg også da jeg var yngre, men nå som jeg har passert 30 ser jeg at det faktisk spiller stor rolle hva man gjør med huden sin! Tror det er veldig viktig å begynne tidlig med gode hudpleie vaner, det er veldig lett å tro at alle kremer har samme effekt når man har ung og feilfri hud. (Been there..)

Skrevet

Jeg tror kremer har svært lite å si for rynker, det som nok betyr mer er kosthold o.l. Jeg kan nevne flere middelaldrende/eldre mennesker som har nydelig hud helt uten å ha brukt kremer, og jeg tviler på at dette er en tilfeldighet. Disse har tatt vare på huden sin på helt andre måter (ikke røyket, drikke mye vann, sove godt, spist relativt sunt osv.).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...