Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ganske mørke og synlige hår på overleppen og vurderer å vokse de vekk, men er redd for at hårene skal vokse ut kraftigere og mørkere enn de var før. Noen som har erfaring? 

Anonymkode: ab705...8c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ganske mørke og synlige hår på overleppen og vurderer å vokse de vekk, men er redd for at hårene skal vokse ut kraftigere og mørkere enn de var før. Noen som har erfaring? 

Anonymkode: ab705...8c7

Jeg har ingen erfaring med voksing, men du kan vel nappe hårene ut med pinsett?

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri vokset overleppa, men det er en myte at hår som blir fjernet vokser ut striere og mørkere, det er bare tull. Det er akkurat samme type hårstrå som vokser ut igjen.

Anonymkode: 432bf...9db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mye mer effektivt med voksing enn pinsett, som bare tar ett og ett hår. 

Voksing, epilering og pinsett tar hårene ved røttene. Hårene vokser ikke ut kraftigere og mørkere. Det som imidlertid kan skje, er at hårene etter hvert vokser ut i annen retning. Hårene som la seg naturlig nedover, kan begynne å vokse oppover.

Barbering endrer ikke vekstretning på hårene. De blir heller ikke kraftigere og mørkere, det er en myte som nevnt over.

Alternativene er:
Bleking av hårene.
Barbering, med ladyshaver eller barberblad (øyenbrynskniv).
Slipepapir.

Anonymkode: 21562...059

AnonymBruker
Skrevet

Som sagt før meg, det er en myte at de kommer tilbake mørkere/kraftigere.

Det eneste som kan merkes er hvis du barberer hår. Da blir håret klipt rett av, og du får en firkantet ende på håret. Det kan kjennes stivt ut før det vokser seg til og blir naturlig slitt som hvilket som helst annet hårstrå. Men når det gjelder hårene i ansiktet er det som oftest veldig tynne fra før, så de fleste vil ikke kjenne den spisse følelsen på det som vokser ut igjen uansett. Jeg barberer av og til ansiktsdunet mitt med øyenbrynskniv, og har aldri kjent på at det vokser ut stivt igjen - og iallefall ikke mørkere!

Men nå spurte du vel om voksing så da har det uansett ikke noe å si. Da blir hele roten dratt med opp, og hele håret må vokse seg til igjen fra scratch så da blir det fysisk umulig å ha det problemet.

Oppsummert: nei, det vil garantert ikke komme tilbake mørkere eller kraftigere. :) 

Anonymkode: 32add...cc9

AnonymBruker
Skrevet

husk å bruke babypudder før du vokser da

Anonymkode: da7c3...055

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...