Gå til innhold

Hund tråkket på baby!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har allerede ordnet til å dele av kjøkken og stue. Hunden får ikke lengre adgang til stuen så lenge baby er der.

Anonymkode: db31a...091

Herregud. Sikker på at du ikke skal pakke inn ungen i bomull med det samme? For du er virkelig overhysterisk, TS!

Anonymkode: c1631...ef9

• Liker 9

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dette går bra, TS. Skjønner redselen og sjokket, men de tåler mer enn man tror og det er et veldig godt tegn at baby gråt med en gang og roet seg ved trøst. Hund er hund, de vil alltid overraske. 

Anonymkode: 8962a...8a0

• Liker 2
Gjest N-Nøff
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Baby lå på gulvet altså? Så det var du som satte hund og baby i denne situasjonen?

Hunden vet ikke at den ikke skal tråkke på baby, eller at den skal være rolig rundt baby på gulvet. Det må du trene på. Du tenker vel ikke på avliving av hund pga dette???

Anonymkode: 181f7...6f8

Hjelpe meg. 

Anonymkode: c7abf...a18

Herreguuud.... 

Anonymkode: ec269...2e8

Det skjønte vi 😅

Anonymkode: 9a48b...200

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud. Sikker på at du ikke skal pakke inn ungen i bomull med det samme? For du er virkelig overhysterisk, TS!

Anonymkode: c1631...ef9

Hvilke diagnoser har dere, egentlig!?

Så kanskje forumledelsen kan vurdere å stenge slike folk ute fra Kvinneguiden, når alt dere gjør bare er å spy ut møkk og hakke på den første dere ser, ved første mulighet. 

Skam dere! Og ta dere sammen!

AnonymBruker

Slapp av. Det var ikke en 80-kilo Grand Danois, men det jeg pleier å omtale som liten gneldrebikkje (alle raser under 40 kilo). La hunden ligge nær deg når du holder baby, få være med på trilleturer osv. Det siste du ønsker er en hund som blir sjalu på babyen. Fortell hunden hvor flink den er som hjelper deg å passe babyen.

Anonymkode: ab1bd...b1f

• Liker 6
AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av. Det var ikke en 80-kilo Grand Danois, men det jeg pleier å omtale som liten gneldrebikkje (alle raser under 40 kilo). La hunden ligge nær deg når du holder baby, få være med på trilleturer osv. Det siste du ønsker er en hund som blir sjalu på babyen. Fortell hunden hvor flink den er som hjelper deg å passe babyen.

Anonymkode: ab1bd...b1f

Det har vi holdt på med i 6 uker og går fint det. Helt til hunden var litt gira som nå, den var bare glad - ikke slem. Hunden er bare 5 mnd og ikke ferdig utvokst 

Annonse

AnonymBruker

Ts, slapp av. For bare noen uker siden så ble baby presset ut av en fødselskanal. De er robuste. Jordmor fortalte meg at de var "designet for å overleve førstegangs foreldre". Dette var etter jeg i halvt hysteri ringte henne etter jeg hadde klart å bråsnu meg med baby på armen så hodet smalt rett i dørkarmen. Sånn superhardt.

Det ordner seg. Pust med magen. Det skal nok mere til før det blir indre blødninger. 

Anonymkode: c4775...0b0

• Liker 8
AnonymBruker
2 timer siden, Neinøff skrev:

Hvilke diagnoser har dere, egentlig!?

Så kanskje forumledelsen kan vurdere å stenge slike folk ute fra Kvinneguiden, når alt dere gjør bare er å spy ut møkk og hakke på den første dere ser, ved første mulighet. 

Skam dere! Og ta dere sammen!

Jeg vet ikke hvorfor du siterte meg der, mente jeg noe vondt med at vi skjønte at det var første barn, tror du? Er ikke alle veldig redde med første barnet?

Anonymkode: 9a48b...200

• Liker 5

Jeg tror nok også du kan ta dette helt med ro altså ts, de tåler mer enn vi tror. Var såvidt jeg turte å ta i babyen min de første ukene, da fikk jeg beskjed fra jordmor  om at det trengte jeg hvertfall ikke være redd for. De tåler sinnsykt mye. Se for deg den påkjenningen en fødsel er for disse små. Det kom babyen din helt levende fra, og det gjør de aller fleste. 

Og ikke straff hunden din for dette, finn heller gode rutiner for å ivareta både baby og hund. Ikke la baby ligge på  teppe på gulvet, men på teppe i en lekegrind. Ikke steng hunden ute. Er like lenge før de to krabber rundt på gulvet sammen og utforsker verden sammen ;) barn og hund sammen (under oppsikt) er fantastisk! De kommer til å få så mye glede av hverandre! 

• Liker 4
AnonymBruker
1 time siden, Marimba skrev:

Jeg tror nok også du kan ta dette helt med ro altså ts, de tåler mer enn vi tror. Var såvidt jeg turte å ta i babyen min de første ukene, da fikk jeg beskjed fra jordmor  om at det trengte jeg hvertfall ikke være redd for. De tåler sinnsykt mye. Se for deg den påkjenningen en fødsel er for disse små. Det kom babyen din helt levende fra, og det gjør de aller fleste. 

Og ikke straff hunden din for dette, finn heller gode rutiner for å ivareta både baby og hund. Ikke la baby ligge på  teppe på gulvet, men på teppe i en lekegrind. Ikke steng hunden ute. Er like lenge før de to krabber rundt på gulvet sammen og utforsker verden sammen ;) barn og hund sammen (under oppsikt) er fantastisk! De kommer til å få så mye glede av hverandre! 

Jeg erfarer bare at det er vanskelig å holde styr på begge i stuen når jeg er alene. Hadde allerede en magefølelse på noe slikt. Er ikke ofte alene med hunden da den som regel er med samboer overalt.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg erfarer bare at det er vanskelig å holde styr på begge i stuen når jeg er alene. Hadde allerede en magefølelse på noe slikt. Er ikke ofte alene med hunden da den som regel er med samboer overalt.

Å sånn ja. Da kan jeg også anbefale elastisk sjal til å bære babyen i. 

Selvfølgelig er det lov å skille babyen og hunden innimellom altså, var ikke det jeg mente. Var bare redd den fra nå av var forvist til kjøkkenet mens dere var i stua. 

• Liker 1
AnonymBruker
4 timer siden, Marimba skrev:

Å sånn ja. Da kan jeg også anbefale elastisk sjal til å bære babyen i. 

Selvfølgelig er det lov å skille babyen og hunden innimellom altså, var ikke det jeg mente. Var bare redd den fra nå av var forvist til kjøkkenet mens dere var i stua. 

Om vi er på sofaen så bruker jeg babynest og om vi er beveger oss har jeg sjal. 

Er samboer hjemme så passer han på hund og jeg på baby også bytter vi på. Er jeg alene så er hunden ute eller på kjøkkenet og sover. På dagtid er hunden med samboer på jobb, hunden er aldri alene mer enn en time av gangen. Vi har den med oss overalt. Det er en generelt rolig hund for alderen, veldig sosial og godtar alle i alle aldre. 

AnonymBruker

har egentlig null peiling hvorfor folk skaffer seg hund mens de er gravid.  Nå kan ikke hunden være sammen med dere og du har stengt den ut av rommet når du er inn i der med babyen?  Jeg ville ha egentlig skaffet hunden en annen hjem overfor å MÅ stenge den ut fordi mor i huset er helt overhysterisk. 

Anonymkode: 1db40...b52

• Liker 2

Annonse

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

har egentlig null peiling hvorfor folk skaffer seg hund mens de er gravid.  Nå kan ikke hunden være sammen med dere og du har stengt den ut av rommet når du er inn i der med babyen?  Jeg ville ha egentlig skaffet hunden en annen hjem overfor å MÅ stenge den ut fordi mor i huset er helt overhysterisk. 

Les teksten rett over ditt innlegg her.

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg kan gjenta. Hver dag reiser samboer på jobb kl 7, hunden er med og er rundt han og kollegaer hele dagen. Den er en typisk utehund med ekstremt mye pels og koser seg maks på jobb. De er hjemme mellom 16 og 18 hver dag. Då tar samboer en løpetur med hunden rett etter middag. Etter dette leker, steller og koser jeg med hunden mens samboer har baby. 

I helgene er den med på alle turer overalt og er ikke alene mer enn maks en time av gangen. I denne situasjonen så har jeg forklart at hunden var i stua, en sjelden kveld jeg er alene med begge. Det er så sjeldent som maks en kveld i mnd at jeg er alene med begge. At hunden da sover på kjøkkenet mens jeg ser på den bør ikke være et problem. 

Annonse
Gjest chisandra
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg kan gjenta. Hver dag reiser samboer på jobb kl 7, hunden er med og er rundt han og kollegaer hele dagen. Den er en typisk utehund med ekstremt mye pels og koser seg maks på jobb. De er hjemme mellom 16 og 18 hver dag. Då tar samboer en løpetur med hunden rett etter middag. Etter dette leker, steller og koser jeg med hunden mens samboer har baby. 

I helgene er den med på alle turer overalt og er ikke alene mer enn maks en time av gangen. I denne situasjonen så har jeg forklart at hunden var i stua, en sjelden kveld jeg er alene med begge. Det er så sjeldent som maks en kveld i mnd at jeg er alene med begge. At hunden da sover på kjøkkenet mens jeg ser på den bør ikke være et problem. 

Høres ut som dere har løst dette helt supert 👍🏻

AnonymBruker
16 timer siden, Jerry Lee skrev:

Syns det er unødvendig å svare TS så ufyselig som noen gjør.

TS... forstår bekymringen siden det er ditt første barn, men mest trolig er ingen skade skjedd. Syns heller ikke du skal begrense hundens bevegelsesfrihet pga dette. La den bli kjent med den lille. Det er helt nytt for hunden også, vet du.

Det er ingen som er ufyselige er da innafor å be henne å dra legevakten om hun mistenker babyen har indre bløtninger enn å være på KG..

Anonymkode: 0d9bd...245

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som er ufyselige er da innafor å be henne å dra legevakten om hun mistenker babyen har indre bløtninger enn å være på KG..

Men på side 2 ja 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...