AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #1 Del Skrevet 21. april 2018 Noen som har opplevd at hund (17-20kg) har tråkket på babyen? Jeg satt foran baby, men hunden spratt over meg og traff baby med labben sin. Det skjedde kjempe fort og babyen ble akutt rød og begynte å gråte på sekundet det skjedde. Gråten stilnet etter noen minutter og innen 10 min var det røde så godt som borte. Traff på/rett under navlen og mot venstre side av magen. Ble kjempe redd og ringte med en gang til legevakta, babyen er straks 6 uker og så for meg verste scenarioet! De sa at det virket som det gikk bra og at jeg skal se etter stram mage eller mye gråt. Tror det blir veldig lite søvn i natt for jeg kommer til å ligge å kikke på baby konstant. Noen som har erfart dette? Anonymkode: db31a...091 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #2 Del Skrevet 21. april 2018 Baby lå på gulvet altså? Så det var du som satte hund og baby i denne situasjonen? Hunden vet ikke at den ikke skal tråkke på baby, eller at den skal være rolig rundt baby på gulvet. Det må du trene på. Du tenker vel ikke på avliving av hund pga dette??? Anonymkode: 181f7...6f8 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #3 Del Skrevet 21. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Baby lå på gulvet altså? Så det var du som satte hund og baby i denne situasjonen? Hunden vet ikke at den ikke skal tråkke på baby, eller at den skal være rolig rundt baby på gulvet. Det må du trene på. Du tenker vel ikke på avliving av hund pga dette??? Anonymkode: 181f7...6f8 Nei satt i sofaen og jeg hadde dekket rundt bordet slik at hund ikke kom til oss og satt selv foran babyen med puteborg rundt oss slik vi pleier. Hunden var glad og kom i rekordfart over bordet. Jeg har ikke nevnt et ord om å avlive hund eller dumme hund har jeg vel??? Hunden er familie og begrenses i stuen fremover, ferdig med den saken. Det jeg faktisk spør om er erfaringer rundt babyens mage som ble tråkket på. Anonymkode: db31a...091 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #4 Del Skrevet 21. april 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Baby lå på gulvet altså? Så det var du som satte hund og baby i denne situasjonen? Hunden vet ikke at den ikke skal tråkke på baby, eller at den skal være rolig rundt baby på gulvet. Det må du trene på. Du tenker vel ikke på avliving av hund pga dette??? Anonymkode: 181f7...6f8 Tror du må se at du er på foreldre og barn forum og ikke dyr. Det er noe med det og dermed det det handler om. Anonymkode: db31a...091 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #5 Del Skrevet 21. april 2018 Det går nok bra. De er tøffere enn vi tror. Anonymkode: ee522...c7b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #6 Del Skrevet 21. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det går nok bra. De er tøffere enn vi tror. Anonymkode: ee522...c7b Baby har spist og sovnet litt etterpå, strekker seg uten å ynke seg eller noe. Men jeg følger godt med og det blir lite søvn kjenner jeg. Anonymkode: db31a...091 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hadley Skrevet 21. april 2018 #7 Del Skrevet 21. april 2018 Baby gråt i noen minutter og har ingen merker? Går nok bra. Baby er ikke uerstattelig porselensdukke. Menneskekroppen reparerer seg selv. Ulykker kommer til å skje. Et lite klor eller blåmerke her og der. Det fikk nok du også som barn. Du overlevde og husker sannsynligvis ikke en dritt. Har aldri hørt om baby som døde av å bli tråkket på av en hund, så går nok bra denne gangen også. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #8 Del Skrevet 21. april 2018 Akkurat nå, Hadley skrev: Baby gråt i noen minutter og har ingen merker? Går nok bra. Baby er ikke uerstattelig porselensdukke. Menneskekroppen reparerer seg selv. Ulykker kommer til å skje. Et lite klor eller blåmerke her og der. Det fikk nok du også som barn. Du overlevde og husker sannsynligvis ikke en dritt. Har aldri hørt om baby som døde av å bli tråkket på av en hund, så går nok bra denne gangen også. Baby er litt rød, ringte nærmeste nabo som er familie tilfelle jeg måtte kaste meg i bilen osv. De så det var rødt med en gang, men godheten roet seg fort. Jeg ser det røde litt ennå. Mest redd for indre blødninger. Føler meg kjempe fin som ikke lot hunden stå på kjøkkenet. Anonymkode: db31a...091 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #9 Del Skrevet 21. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Baby er litt rød, ringte nærmeste nabo som er familie tilfelle jeg måtte kaste meg i bilen osv. De så det var rødt med en gang, men godheten roet seg fort. Jeg ser det røde litt ennå. Mest redd for indre blødninger. Føler meg kjempe fin som ikke lot hunden stå på kjøkkenet. Anonymkode: db31a...091 Kjempe dum* Anonymkode: db31a...091 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #10 Del Skrevet 21. april 2018 herregud, stress ned. Dra på legevakta om du er bekymret, ikke spør vilt fremmede på nett om hva du skal gjøre og hvordan du skal reagere, værtfall ikke om telefonsamtalen med legevakta ikke var beroligende nok. Ro deg ned eller dra nedover. Anonymkode: 41fb4...7d8 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #11 Del Skrevet 21. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: herregud, stress ned. Dra på legevakta om du er bekymret, ikke spør vilt fremmede på nett om hva du skal gjøre og hvordan du skal reagere, værtfall ikke om telefonsamtalen med legevakta ikke var beroligende nok. Ro deg ned eller dra nedover. Anonymkode: 41fb4...7d8 Seriøst, hold deg for god til å svare hvis du ikke kan svare skikkelig. Jeg unnskylder meg nemlig ikke for å bekymre meg over babyen/barna mine. Anonymkode: db31a...091 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #12 Del Skrevet 21. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: herregud, stress ned. Dra på legevakta om du er bekymret, ikke spør vilt fremmede på nett om hva du skal gjøre og hvordan du skal reagere, værtfall ikke om telefonsamtalen med legevakta ikke var beroligende nok. Ro deg ned eller dra nedover. Anonymkode: 41fb4...7d8 Har ikke spurt om hva jeg skal gjøre, jeg har spurt om erfaringer! Anonymkode: db31a...091 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 21. april 2018 #13 Del Skrevet 21. april 2018 Det gikk nok bra, de tåler mer enn man skulle tro. Som tidligere eier av 70 kilo hund, som opplevde to babyer, vil jeg likevel anbefale en lekegrind som du kan sikre barnet med.Vi hadde ingen slike tilfeller og hadde en utrolig forsiktig hund, men hunder er hunder og kan ta et impulsivt hopp, dersom det skjer noe,. Hadde "park a kid" grind, som man kan bruke for å dele av rom,og som ovnsvern mm. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 21. april 2018 #14 Del Skrevet 21. april 2018 Ro deg ned. Ungen din har ikke fått indre blødninger av dette, og kommer til å klare seg helt fint. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #15 Del Skrevet 21. april 2018 Hjelpe meg. Anonymkode: c7abf...a18 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #16 Del Skrevet 21. april 2018 5 minutter siden, absinthia skrev: Det gikk nok bra, de tåler mer enn man skulle tro. Som tidligere eier av 70 kilo hund, som opplevde to babyer, vil jeg likevel anbefale en lekegrind som du kan sikre barnet med.Vi hadde ingen slike tilfeller og hadde en utrolig forsiktig hund, men hunder er hunder og kan ta et impulsivt hopp, dersom det skjer noe,. Hadde "park a kid" grind, som man kan bruke for å dele av rom,og som ovnsvern mm. Har allerede ordnet til å dele av kjøkken og stue. Hunden får ikke lengre adgang til stuen så lenge baby er der. Anonymkode: db31a...091 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #17 Del Skrevet 21. april 2018 2 minutter siden, The Kitten skrev: Ro deg ned. Ungen din har ikke fått indre blødninger av dette, og kommer til å klare seg helt fint. Første baby. Anonymkode: db31a...091 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #18 Del Skrevet 21. april 2018 Herreguuud.... Anonymkode: ec269...2e8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #19 Del Skrevet 21. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Første baby. Anonymkode: db31a...091 Det skjønte vi 😅 Anonymkode: 9a48b...200 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 21. april 2018 #20 Del Skrevet 21. april 2018 Syns det er unødvendig å svare TS så ufyselig som noen gjør. TS... forstår bekymringen siden det er ditt første barn, men mest trolig er ingen skade skjedd. Syns heller ikke du skal begrense hundens bevegelsesfrihet pga dette. La den bli kjent med den lille. Det er helt nytt for hunden også, vet du. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå