AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #1 Skrevet 21. april 2018 Tips til sted å reise helst fra Bergen, Haugesund eller Stavanger en fredag kveld. Evt fra Bergen, Haugesund, Stavanger eller Oslo lørdag. Trenger tips til by, hotell og hva man kan gjøre der Vil selvfølgelig ha mest mulig for pengene Anonymkode: 7e7ca...0e6
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #2 Skrevet 21. april 2018 En by i "østblokk" landene eller feks. London eller Amsterdam. London er jo relativt billig å reise til.....og det trenger ikke koste all verdens å være er heller. Anonymkode: 989e2...04a
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #3 Skrevet 21. april 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: En by i "østblokk" landene eller feks. London eller Amsterdam. London er jo relativt billig å reise til.....og det trenger ikke koste all verdens å være er heller. Anonymkode: 989e2...04a Ts ja var noe sånt jeg tenkte. Men er jo en del å velge i, så hvilken er best alternativ ? Anonymkode: 7e7ca...0e6
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #5 Skrevet 22. april 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts ja var noe sånt jeg tenkte. Men er jo en del å velge i, så hvilken er best alternativ ? Anonymkode: 7e7ca...0e6 Spørs hva dere er ute etter og liker. Selv hadde jeg valgt London. Den byen har alt. Shopping, severdigheter, parker, god mat og drikke + billige flybilletter fra hele landet. Anonymkode: 989e2...04a
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #6 Skrevet 22. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Spørs hva dere er ute etter og liker. Selv hadde jeg valgt London. Den byen har alt. Shopping, severdigheter, parker, god mat og drikke + billige flybilletter fra hele landet. Anonymkode: 989e2...04a Anything romantisk og god mat, gjerne et sted med litt fine bygninger og omgivelser. Tror ikke det blir så mye shopping egentlig. Anonymkode: 7e7ca...0e6
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #7 Skrevet 22. april 2018 9 timer siden, Sola de skrev: Paris 😍 Ts jeg har vært i Paris tidligere og synt i grunnen hele byen var oppskrytt. Anonymkode: 7e7ca...0e6 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #8 Skrevet 22. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Anything romantisk og god mat, gjerne et sted med litt fine bygninger og omgivelser. Tror ikke det blir så mye shopping egentlig. Anonymkode: 7e7ca...0e6 Ok, da er kanskje Krakow eller Praha noe for dere? London er nok mer travel enn romantisk, men alt kommer an på. Har selv vært på kjæreste tur til London, og jeg elsket det. Anonymkode: 989e2...04a
Gjest Overrasket Skrevet 23. april 2018 #10 Skrevet 23. april 2018 Jeg tror kanskje det kan være greit TS om du skriver litt mer om interesser og hva som kjennetegner et bra reisemål for dere? Vi kan jo alle bare slenge ut reisemål, men det hjelper jo ikke så mye. F.eks. Paris, hva var det du savnet ved Paris, eller hva manglet det der siden du synes det var oppskrytt? Kanskje det kan bidra til å finne et reisemål som passer dere bedre?
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #11 Skrevet 23. april 2018 Kracow. https://no.hotels.com/ho468829696/?pa=29&tab=description&ZSX=0&SYE=2&q-room-0-children=0&q-room-0-adults=2 Flott hotell, rett ved jernbanen og gamlebyen i Kracow. Nydelig by. Og koster så og si ingenting i transport da det bare er å gå ut av togbanen så ligger hotellet på andre siden av veien. Anonymkode: 32296...648
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #12 Skrevet 23. april 2018 2 minutter siden, Overrasket skrev: Jeg tror kanskje det kan være greit TS om du skriver litt mer om interesser og hva som kjennetegner et bra reisemål for dere? Vi kan jo alle bare slenge ut reisemål, men det hjelper jo ikke så mye. F.eks. Paris, hva var det du savnet ved Paris, eller hva manglet det der siden du synes det var oppskrytt? Kanskje det kan bidra til å finne et reisemål som passer dere bedre? Ts Vi har i grunne litt ulike interesser. Jeg har reist veldig mye i tidligere forhold, og er vant til ekstrem luksus, ferier til mange hundre tusen kroner. Shopping hos Hermes, og virkelig fine dining. Men da stortsett i USA og Midtøsten og litt i Frankrike og Italia. Nå er derimot ikke økonomien på samme nivå, og min nåværende kjæreste er ikke vant til samme luksus og har ikke den interessen heller. Så kunne tenke meg et sted med med koselige restauranter og kafeer, altså ikke like stivt som jeg er vant til, men alikevel ikke bare brune pubber heller. Et sted med litt historie, koselige, pene gater. Ok utvalg i butikker og ikke for høyt prisnivå. Jeg er generelt ikke noe glad i storbyer som feks New York, synst det er for stort, travelt, skittent og masse uhøflige folk. Roma og andre byer med litt mer sjel derimot stortrives jeg i. Anonymkode: 7e7ca...0e6
Gjest Overrasket Skrevet 23. april 2018 #13 Skrevet 23. april 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Ts Vi har i grunne litt ulike interesser. Jeg har reist veldig mye i tidligere forhold, og er vant til ekstrem luksus, ferier til mange hundre tusen kroner. Shopping hos Hermes, og virkelig fine dining. Men da stortsett i USA og Midtøsten og litt i Frankrike og Italia. Nå er derimot ikke økonomien på samme nivå, og min nåværende kjæreste er ikke vant til samme luksus og har ikke den interessen heller. Så kunne tenke meg et sted med med koselige restauranter og kafeer, altså ikke like stivt som jeg er vant til, men alikevel ikke bare brune pubber heller. Et sted med litt historie, koselige, pene gater. Ok utvalg i butikker og ikke for høyt prisnivå. Jeg er generelt ikke noe glad i storbyer som feks New York, synst det er for stort, travelt, skittent og masse uhøflige folk. Roma og andre byer med litt mer sjel derimot stortrives jeg i. Anonymkode: 7e7ca...0e6 Jeg forstår. Så det som kanskje kunne passet dere er pene byer som ikke koster like mye som de typiske storbyene, slik at man føler at man har råd til å unne seg litt ekstra og at det ligner på luksus uten å ha en dyr prislapp? Siden dere ønsker å fly fra Vestlandet hadde jeg vurdert Bergen-Budapest. Budapest er en koselig by som fortsatt tilbyr billig luksus. Gode lokale restauranter koster ikke så mye, og dere kan f.eks. leie nydelige ferieleiligheter å få mye for pengene, eller velge flotte luksushoteller til en rimeligere pris en tilsvarende standard i Vest-Europa.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #14 Skrevet 23. april 2018 1 minutt siden, Overrasket skrev: Jeg forstår. Så det som kanskje kunne passet dere er pene byer som ikke koster like mye som de typiske storbyene, slik at man føler at man har råd til å unne seg litt ekstra og at det ligner på luksus uten å ha en dyr prislapp? Siden dere ønsker å fly fra Vestlandet hadde jeg vurdert Bergen-Budapest. Budapest er en koselig by som fortsatt tilbyr billig luksus. Gode lokale restauranter koster ikke så mye, og dere kan f.eks. leie nydelige ferieleiligheter å få mye for pengene, eller velge flotte luksushoteller til en rimeligere pris en tilsvarende standard i Vest-Europa. Jepp noe sånt ja Budapest skal sjekkes ut takk for tips Anonymkode: 7e7ca...0e6
Xmasclovn Skrevet 23. april 2018 #15 Skrevet 23. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ts Vi har i grunne litt ulike interesser. Jeg har reist veldig mye i tidligere forhold, og er vant til ekstrem luksus, ferier til mange hundre tusen kroner. Shopping hos Hermes, og virkelig fine dining. Men da stortsett i USA og Midtøsten og litt i Frankrike og Italia. Nå er derimot ikke økonomien på samme nivå, og min nåværende kjæreste er ikke vant til samme luksus og har ikke den interessen heller. Så kunne tenke meg et sted med med koselige restauranter og kafeer, altså ikke like stivt som jeg er vant til, men alikevel ikke bare brune pubber heller. Et sted med litt historie, koselige, pene gater. Ok utvalg i butikker og ikke for høyt prisnivå. Jeg er generelt ikke noe glad i storbyer som feks New York, synst det er for stort, travelt, skittent og masse uhøflige folk. Roma og andre byer med litt mer sjel derimot stortrives jeg i. Anonymkode: 7e7ca...0e6 Synes du egentlig beskrev Praha med de ønskene du kom med her.
happiest Skrevet 23. april 2018 #16 Skrevet 23. april 2018 Praha er en fin by. Museum/kultur, historie, kunst, uteliv, bra restauranter, arkitektur, bra shopping (falt fra koselige, små butikker til merkebutikker), fin by å bare "tusle" i.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #17 Skrevet 23. april 2018 Ts Har hørt mye bra om Praha ja Hva med Gdansk da ? Er det en bra by? Passer i alle fall perfekt med fly dit Anonymkode: 7e7ca...0e6
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #18 Skrevet 23. april 2018 Edinburgh uten tvil <3 Vil også tipse om å leie privat leilighet i stedet for hotell. Anonymkode: be43d...b6e 1
Gjest Overrasket Skrevet 23. april 2018 #19 Skrevet 23. april 2018 Jeg er ikke spesielt glad i Praha, sånn apropos oppskrytte reisemål. Jeg synes Praha er kjedelig, dyr, dau og dvask sammenlignet med andre byer i Øst-Europa. Praha forsøker for hardt å appellere til turister fra Vest-Europa. Alt de tilbyr er en glanset fasade og priser som ligger på linje med en vanlig Vest-Europeisk by.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #20 Skrevet 23. april 2018 2 minutter siden, Overrasket skrev: Jeg er ikke spesielt glad i Praha, sånn apropos oppskrytte reisemål. Jeg synes Praha er kjedelig, dyr, dau og dvask sammenlignet med andre byer i Øst-Europa. Praha forsøker for hardt å appellere til turister fra Vest-Europa. Alt de tilbyr er en glanset fasade og priser som ligger på linje med en vanlig Vest-Europeisk by. Takk da satser vi på noe annet tror jeg Anonymkode: 7e7ca...0e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå