Gjest Eline Skrevet 13. august 2002 #1 Skrevet 13. august 2002 Jeg bare lurer, komm akkorat på at jeg ikke har spurt legen min om det ,og det er ennå en stund til neste legetime. Hva har man forresten med seg på sykehuset av klær til babyen o.l.??
Padmee Skrevet 14. august 2002 #2 Skrevet 14. august 2002 Hvis du går på trygdekontoret så får du alle de papirene du trenger å fylle ut + at du muligens får noen på sykehuset. Det gjorde iallefall jeg, men jeg husker ikke hvilke det var jeg fikk hvor. Men på trygdekontoret vet de alt sånt. Når det gjelder hvilke klær du skal ha med til babyen på sykehuset, så er det bare de klærene du skal ta babyen hjem i, altså en body, jakke/bukse/helt drakt/kjole og en lue.Ytterklær hvis det er kaldt. Ellers må du ha med en bleie som babyen skal ha på seg når dere drar hjem. Ønsker deg lykke til med babyen.
Gjest Ina Skrevet 14. august 2002 #3 Skrevet 14. august 2002 Hvis dere ikke er gift er det lurt å skrive under på farskap og delt foreldreansvar. Skjemaet får dere på trygdekontoret. Dette er best å ordne i ro og mak før fødselen og i tillegg vil du sikre at barnet formelt sett har en far dersom far skulle forulykke (noe som selvsagt ikke kommer til å skje men som er lurt å sikre likevel).
Henna Skrevet 14. august 2002 #4 Skrevet 14. august 2002 Faren til barnet må skrive under på farskapet på sykehuset,i tillegg til at han må vise legitimasjon. Ellers så må du sende inn navnet på barnet for å få fødselsattesten etter at barnet er født. Du får tilsendt papirene i posten og trenger bare å sende dem utfylt i retur. Thats it :blunke:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå