AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #1 Skrevet 21. april 2018 Jeg har hatt en pågående krangle med mine foreldre i alle år.Har brutt med mine foreldre og ikke snakket med de på mangen år.Mine foreldre har prøvd å gjøre meg arveløs .Det vet jeg at de ikke kan .Da jeg er enebarn.Min far er nå død. kan jeg da kreve farsarv? Anonymkode: 73431...ddb
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #2 Skrevet 21. april 2018 Å være enebarn er da ingen sikkerhet mot å bli gjort arveløs... Anonymkode: 5207a...112
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #3 Skrevet 21. april 2018 Nei, så sant du ikke er særkullsbarn har din mor rett til å sitte i uskiftet bo Anonymkode: fb9dc...a8b 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #4 Skrevet 21. april 2018 Din mor kan gjøre hva hun vil med det hun eier. Om hun virkelig vil gjøre seg arveløs (altså at det ikke er stort igjen å arve, og pliktdelsarven dermed blir minimal), kan hun f eks reise for pengen hun har, ta opp lån som gjør at du kun arver gjeld, gi alt til "kattenes vel" og heller leie enn eie, osv. Så ja, du kan bli arveløs. Anonymkode: 687ec...3d6
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #5 Skrevet 21. april 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt en pågående krangle med mine foreldre i alle år.Har brutt med mine foreldre og ikke snakket med de på mangen år.Mine foreldre har prøvd å gjøre meg arveløs .Det vet jeg at de ikke kan .Da jeg er enebarn.Min far er nå død. kan jeg da kreve farsarv? Anonymkode: 73431...ddb Din mor har krav på å sitte i uskiftet bo inntil hun dør. Det betyr at du ikke får noen farsarv før hun dør eller bestemmer at du skal få noe. Du har rett på en mill fra din far og tilsvarende fra din mor. Resten kan begge i fellesksp ha testamentert bort til hvem som helst. Så du trenger ikke gjøren noen oppmerksom på at du er til og vil ha arv, enda. Anonymkode: c173b...0ad 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #6 Skrevet 21. april 2018 Hvorfor ønsker du arv fra de? Anonymkode: e75a9...215 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #7 Skrevet 21. april 2018 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt en pågående krangle med mine foreldre i alle år.Har brutt med mine foreldre og ikke snakket med de på mangen år.Mine foreldre har prøvd å gjøre meg arveløs .Det vet jeg at de ikke kan .Da jeg er enebarn.Min far er nå død. kan jeg da kreve farsarv? Anonymkode: 73431...ddb Men pengene deres vil du ha? Anonymkode: b9885...162 10
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #8 Skrevet 21. april 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har hatt en pågåene krangle med mine foreldre i alle år.Har brutt med mine foreldre og ikke snakket med de på mangen år.Mine foreldre har prøvd å gjøre meg arveløs .Det vet jeg at de ikke kan .Da jeg er enebarn.Min far er nå død. kan jeg da kreve farsarv? Anonymkode: 73431...ddb Din mor kan bruke opp alt av verdier. Og er det mange verdier kan du gjøres "arveløs" og få kun en mill Anonymkode: 86567...b63
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #9 Skrevet 21. april 2018 Gis det bort før hun dør så får du ingenting... Anonymkode: 65eae...87e
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #10 Skrevet 21. april 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men pengene deres vil du ha? Anonymkode: b9885...162 Vi vet ingenting om konflikten deres, for alt vi vet har foreldrene mishandlet TS og lagt henne for hat når hun konfronterte dem. Hvis det er slik at foreldrene har sviktet, så skjønner jeg godt at TS ønsker en hvilken som helst form for rettferdighet/oppgjør, om det så bare blir penger. Vi kan ikke dømme basert på det lille som kommer frem i HI. Anonymkode: 64b85...11a 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #11 Skrevet 21. april 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men pengene deres vil du ha? Anonymkode: b9885...162 Jeg er ikke TS, men følte for å svare, da jeg har kuttet all kontakt med pappa. Og ja, pokker heller, er det noen som fortjener litt av arven hans så er det meg. Mye av konflikten er gjentatte løftebrudd. Som alt fra å love å betale førerkort når jeg var 18, og ombestemme seg når jeg hadde startet slik at jeg satt med en utgift jeg ikke hadde råd til å ta. Og jeg måtte sette studier på vent et år for å betale ned gjelden her. Til å love meg 30 000 kroner i bryllupsgave, som skulle brukes på bryllupsreise, men som han ikke hadde lyst til å betale alikevel, og da var reisen bestilt når han fant ut det. Til å droppe å betale bidrag til mamma når de skilte seg, selv om de hadde en privat avtale, og han forsøkte å dra henne til retten. Dette var bare noen få av ekstremt mange eksempler. Kan også legge til at mannen tjener godt over en mill i året, og har flere utleieleiligheter i tillegg..., Så ja, jeg fortjener hver eneste krone av hva den dusten etterlater seg. Men kan jo se på det som å ta ansvar til slutt, selv om det er ufrivillig pga dødsfall... Anonymkode: 5e3a6...137 6
FrodeF Skrevet 21. april 2018 #12 Skrevet 21. april 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke TS, men følte for å svare, da jeg har kuttet all kontakt med pappa. Og ja, pokker heller, er det noen som fortjener litt av arven hans så er det meg. Mye av konflikten er gjentatte løftebrudd. Som alt fra å love å betale førerkort når jeg var 18, og ombestemme seg når jeg hadde startet slik at jeg satt med en utgift jeg ikke hadde råd til å ta. Og jeg måtte sette studier på vent et år for å betale ned gjelden her. Til å love meg 30 000 kroner i bryllupsgave, som skulle brukes på bryllupsreise, men som han ikke hadde lyst til å betale alikevel, og da var reisen bestilt når han fant ut det. Til å droppe å betale bidrag til mamma når de skilte seg, selv om de hadde en privat avtale, og han forsøkte å dra henne til retten. Dette var bare noen få av ekstremt mange eksempler. Kan også legge til at mannen tjener godt over en mill i året, og har flere utleieleiligheter i tillegg..., Så ja, jeg fortjener hver eneste krone av hva den dusten etterlater seg. Men kan jo se på det som å ta ansvar til slutt, selv om det er ufrivillig pga dødsfall... Anonymkode: 5e3a6...137 Lol. Uten han ville du ikke eksistert. Du burde være takknemlig for det du har fått, ikke bitter for alt annet. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #13 Skrevet 21. april 2018 Jeg er TS. Jeg har hele tiden blitt fortalt -at du skulle aldri ha kommet hit (adoptivbarn) ,det burde ha vært returbillett på deg.Du er aldri god nok. Misunnelse på at jeg har tjent mer enn de,misunnelse på at jeg kjøpte meg hus. Ingenting av det jeg noen gang har gjort har vært godt nok for de.Det har vært psykisk nedkjøring fra dag 1. Så jepp jeg vil ha min arv. Anonymkode: 73431...ddb 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #14 Skrevet 21. april 2018 8 minutter siden, FrodeF skrev: Lol. Uten han ville du ikke eksistert. Du burde være takknemlig for det du har fått, ikke bitter for alt annet. Jeg er ikke bitter, jeg syns mest synd på han som går glipp av all kontakt med familie, har mistet kontakt med barnebarna sine osv. Men ja, jeg er oppgitt. Og sånn sett så trenger jeg ikke pengene hans, jeg har egentlig nok selv. Jeg syns bare at det er passende at jeg og brodern ender opp med de 😊 Anonymkode: 5e3a6...137 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #15 Skrevet 22. april 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke bitter, jeg syns mest synd på han som går glipp av all kontakt med familie, har mistet kontakt med barnebarna sine osv. Men ja, jeg er oppgitt. Og sånn sett så trenger jeg ikke pengene hans, jeg har egentlig nok selv. Jeg syns bare at det er passende at jeg og brodern ender opp med de 😊 Anonymkode: 5e3a6...137 Men, eksemplene du oppgav handler bare om at han er påholden med penger. - og hvorfor bestilte du bryllupsreise uten at han betalte der og da, når du VISSTE at han ikke er til å stole på i pengesaker? Og som pappa kan han jo ha en masse andre gode egenskaper, som du kaster vrak på fordi DU er så opphengt i pengene. Hvorfor er du så opptatt av penger? Anonymkode: 91cbe...e9d 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #16 Skrevet 22. april 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er TS. Jeg har hele tiden blitt fortalt -at du skulle aldri ha kommet hit (adoptivbarn) ,det burde ha vært returbillett på deg.Du er aldri god nok. Misunnelse på at jeg har tjent mer enn de,misunnelse på at jeg kjøpte meg hus. Ingenting av det jeg noen gang har gjort har vært godt nok for de.Det har vært psykisk nedkjøring fra dag 1. Så jepp jeg vil ha min arv. Anonymkode: 73431...ddb Forferdelig. . Anonymkode: 91cbe...e9d
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #17 Skrevet 22. april 2018 10 hours ago, FrodeF said: Lol. Uten han ville du ikke eksistert. Du burde være takknemlig for det du har fått, ikke bitter for alt annet. Nei, man burde ikke være automatisk takknemelig for at man eksisterer. Foreldre har et ansvar for å kaste penger på barna sine når de får dem. Ikke få barn og la de gå på nav. Oppdra og forsørg dem selv. Foreldre må være de mest egoistiske og selvsentrerte personene som finnes Anonymkode: 97930...d0b 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #18 Skrevet 22. april 2018 Du må samtykke skriftlig på at din mor kan sitte i uskiftet bo. Om du ikke gjør det, så må dere skifte og du har krav på farsarv. Anonymkode: d79cc...804 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #19 Skrevet 22. april 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må samtykke skriftlig på at din mor kan sitte i uskiftet bo. Om du ikke gjør det, så må dere skifte og du har krav på farsarv. Anonymkode: d79cc...804 Det er helt feil. Hun har rett på å sitte i uskiftet bo så lenge de var gift og barnet er felles og ikke særkullsbarn. Anonymkode: 662c0...225 4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #20 Skrevet 22. april 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Din mor kan bruke opp alt av verdier. Og er det mange verdier kan du gjøres "arveløs" og få kun en mill Anonymkode: 86567...b63 Hun kan faktisk, med full rett, «bruke» opp den siste millionen også. Ingen kan hindre henne i det og da er ts helt arveløs. Anonymkode: 9dae7...1c0 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå