AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #1 Skrevet 21. april 2018 Jeg har gått ned 20 kilo og de to siste ukene har jeg hatt veldig vondt i ryggen. Det er muskulært og gjør som sagt vondt. Jeg har lurt på hborfor og klarer ikke komme med en plausibel forklaring. Jeg har mye vekt fremme (mage og bryst), men hadde aldri vondt i ryggen da jeg var 20 kilo tyngre. Hva kan årsaken være? Går jeg anderledes? Belaster jeg kroppen feil? Disse 20 kiloene er mest synlig på overkroppen. Mindre mage og mindre armer. Jeg er fremdeles overvektig, men har funne min måte på å gå ned i vekt. Målet er -18 kilo til slik at jeg kan søke om brysreduksjon. Men hva er så årsaken til denne ryggen sånn plutselig? Noen som kan ha en forklaring? På forhånd takk! Anonymkode: 7ab1e...52b
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #2 Skrevet 21. april 2018 Kanskje du har mistet akkurat det lille for mye av muskelmasse? Eller kanskje du er mye mer fysisk aktiv nå, enn for 20 kilo siden, og derfor utfordrer musklene mer? Anonymkode: cefcd...858
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #3 Skrevet 21. april 2018 Ja, jeg er mer fysisk aktiv, men ikke annet enn at jeg går til og fra jobb. I motsetning til tidligere da jeg kjørte overalt. Kan godt være jeg har mistet muskelmasse fordi jeg har ikke fokusert på trening, men kaloriinntaket. Anonymkode: 7ab1e...52b
Pringle Skrevet 22. april 2018 #4 Skrevet 22. april 2018 (endret) Det kan hende at smertene skyldes overvekten, og at du merker effekten først nå, tilfeldigvis mens du er på vei ned i vekt? Hvis det hemmer deg, så sjekk det opp, feks med fysioterapeut. Endret 22. april 2018 av Pringle
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #5 Skrevet 22. april 2018 Jeg måtte slutte å gå til jobb. Tross gode sko ble 40 minutter på asfalt hver vei alt for tøft for korsryggen. Jeg forstod ikke smertene i begynnelsen, men så etterhvert mønsteret. Kan fint løpe en times tid hver dag, eller gå timesvis i fjellet. Men trasking, shopping, gåturer ute, da får jeg smerter i korsryggen. Jeg er normalvektig og godt trent, med svai rygg. Anonymkode: 26873...1ce
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #6 Skrevet 22. april 2018 Du burde gjort styrkeøvelser for å styrke kjernemusklene Anonymkode: 081f1...a7b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå