Gjest Rimfrost Skrevet 22. februar 2005 #1 Del Skrevet 22. februar 2005 Hver gang jeg er ute og går (samma om det er på sommern eller vintern) og hver gang jeg trener(styrke og kondis) eller hver gang jeg på en eller annen måte stresser, da begyner snørra å renne. Det er utrolig plagsomt, for hver gang jeg har gått f.eks fra bussholde plassen til jobb/skole sitter jeg hele den første timen og snufser og snufser. Og om kvelden er det gjerne omvendt, da blir jeg sånn småtett i nesa... Ikke så tett at jeg ikke klarer å puste med nesa, men akkurat tett nok til at det er irriterende. Og slik har det vært så lenge jeg kan huske. Hva skyldes det ? ? Og jeg har et lite spørsmål om vann: Når man begyner å slanke seg og drikke masse vann sies det jo at man i førsten flyr på do hele tiden, men at dette går over . Vel, NÅR skal det gå over? Jeg har drukket masse vann hver dag (fra 3 til 5 liter ca) i over to uker nå , men jeg flyr fremdeles på do flere ganger i halvtimen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 22. februar 2005 #2 Del Skrevet 22. februar 2005 3-5 liter vann er ekstremt mye. Regn med å fly på do. Forkjølelsen din høres ut som en form for allergi eller noe. Har du snakket med legen om det? Evt en øre-nese-hals-lege? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bhsiltsk Skrevet 22. februar 2005 #3 Del Skrevet 22. februar 2005 Og jeg har et lite spørsmål om vann: Når man begyner å slanke seg og drikke masse vann sies det jo at man i førsten flyr på do hele tiden, men at dette går over . Vel, NÅR skal det gå over? Jeg har drukket masse vann hver dag (fra 3 til 5 liter ca) i over to uker nå , men jeg flyr fremdeles på do flere ganger i halvtimen. En plass må jo vannet ende opp, og hvis du ikke vil at det skal ende opp i kroppen, så må det jo ut. Hvem har sagt at man ikke trenger å gå på do så ofte når man drikker mye vann lenge? Kan aldri tro at det stemmer, for kroppen trenger ikke så mye vann. Når man drikker mer enn kroppen trenger, vil det jo havne i blæren, og vi må på do. Dersom man trener så masse at man trenger mer vann enn vi får i oss, vil vi ikke måtte på do. Det er faktisk ikke bare bra å drikke for mye, heller. Vi bør heller drikke akkurat nok. Drikker vi for mye, forsvinner livsviktige salter, og vi kan bli alvorlig syke av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 22. februar 2005 #4 Del Skrevet 22. februar 2005 Ikke drikk fem liter vann om dagen! Du skyller ut viktige vitaminer, mineraler og næringsstoffer som kroppen din trenger!! alt mellom 2-3 liter er mye og bra, drikker du mer må det være på grunn at du trener kondisjon skikkelig hardt og svetter ut alt vannet. 5 liter.. Du må være forsiktig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rimfrost Skrevet 22. februar 2005 #5 Del Skrevet 22. februar 2005 Hvor mye vann er ideelt da ? At det forsvinner ut igjen BURDE jeg jo nesten skjønt... :oops: Men jeg har hørt så mange si at den ekstreme do-flyinga går over etter en stund .. :klø: Ang. snørringa , hvis det er allergi så er det jo litt rart.. fordi det er altså slik hver eneste dag. Og det har vært slik så lenge jeg kan huske (gjennom hele ungdomskolen og vgs ihvertfall) Har hørt at en av "bivikrningene" av å ha brukt for mye nesespray er trøbbel med tett nese i ettertid.. men stemmer detet ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rimfrost Skrevet 22. februar 2005 #6 Del Skrevet 22. februar 2005 Okaj... Trodde 5 liter var passe jeg.. :oops: Får kutte ned litt da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 22. februar 2005 #7 Del Skrevet 22. februar 2005 HVis du har brukt mye nesespray så kan jo det være noe av grunnen til snufsingen din, om slimhinnene dine er ødelagt. Men er du sånn snufsete på sommeren også? For det er jo egentlig sesong for snufsing nå, på grunn av kaldt vær ute og varm temperatur inne. Og som sagt, mellom 2,5-3 liter vann er mye og bra for kroppen, du kan gjerne øke det litt om du svetter mye pga trening eller noe sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 22. februar 2005 #8 Del Skrevet 22. februar 2005 Tror muligens det kan være allergi eventuelt at du har noe feil med slimproduksjonen. Jeg ville bedt om en henvisning til ønh-lege. Drikk 2-3 liter vann, så er nok det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #9 Del Skrevet 23. februar 2005 Du bør få deg undersøkt av en kiropraktor. Han jobber med nervesystemet, og du er kanskje låst i nakken uten å vite om det! Man trenger ikke ha symptomer som nakkevondt. Men rennende nese kan være et klart symptom på at noe ikke er som det skal. Tro meg, jeg går alltid til en kiropraktor når jeg blir forkjølet. Forrige uke hadde jeg hovne mandler. Dro til en kiropraktor, og vips, nakken min var så låst som bare det! En justering, og dagen etter var jeg ti ganger bedre.. Jeg serverger til å gå til min faste kiropraktor hver gang noen sånt dukker opp. Dette er ikke tull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå