AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #1 Skrevet 21. april 2018 Jeg har plutselig fått pigmentering over leppen så det ser ut som en bart ☹️ Hva kan man gjøre med det? Jeg går nesten aldri med sminke og har lite lyst til å måtte sminke det bort.. Finnes det noe man kan gjøre for å fjerne det helt? Anonymkode: 73c95...b82
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #2 Skrevet 21. april 2018 Og ja jeg bruker solkrem.. Anonymkode: 73c95...b82
Roci Skrevet 21. april 2018 #3 Skrevet 21. april 2018 Serum og kremer med c-vitamin, retinol eller salisylsyre har en utjevnende effekt på pigmentflekker og ujevn hudtone. Hos hudpleier kan du få blekende behandlinger,. Laserbehandling er også en mulighet. Du bør bruke minst spf 30 og helst pdf 50 på området der du har pigmenteringen. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #4 Skrevet 21. april 2018 Den forsvant først 2 år etter at jeg sluttet på p-pillen. Tross høy solfaktor, og blekende midler. Anonymkode: 51d99...750 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #5 Skrevet 21. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den forsvant først 2 år etter at jeg sluttet på p-pillen. Tross høy solfaktor, og blekende midler. Anonymkode: 51d99...750 Jeg har nylig sluttet på p-piller pga migrene. Men jeg har gått på p-piller i over 10 år så rart om de skulle være grunnen til pigmenteringen..? Anonymkode: 73c95...b82
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #6 Skrevet 21. april 2018 30 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har nylig sluttet på p-piller pga migrene. Men jeg har gått på p-piller i over 10 år så rart om de skulle være grunnen til pigmenteringen..? Anonymkode: 73c95...b82 Det kan hende det er melasma du har fått - det viser seg gjerne typisk over leppen eller under øynene. Jeg har melasma, og har fått det pga. bruk av p-piller. Brukte p-piller i flere år før jeg fikk det, så det kan være at du har fått det nå uansett om du har gått lenge på p-piller. Det eneste kan man gjøre er å bruke ulike typer peelinger, solkrem og tretinoin - men ingenting av dette vil fjerne det. Løsningen er å slutte med p-pillene. Selv velger jeg heller å ha disse merkene enn å ikke gå på p-piller. Det er alt for praktisk med meg med p-piller, og jeg vil ikke gi det opp... Anonymkode: 14468...ddf
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #7 Skrevet 22. april 2018 Kjenner en som fikk mye pigmentering helt plutselig. Til slutt gikk hun til hudlege, og fikk en krem hun skulle bruke på disse flekkene om vinteren. Hun ble rød og stram i huden der hun brukte kremen, men det hjalp, så nå er de vekke. Ps, viktig at du bruker høyest mulig solfaktor om sommeren men også ellers i året. Anonymkode: 45895...44b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå