Gå til innhold

hva bruker dere i mat prmnd?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei jeg lurer på hva andre har å rutte med til mat prmnd.Vi er en familie på5stk.Og synes at rema og rimi tar alle pengene våres.Fint hvist noen har tips om sparing. :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er vi bare 2 stk, men et par tre tusen i mnd er det vi bruker å handle for.. Pleier å ta en "harry" tur til sverige to ganger i mnd og det sparer vi mye på. Men nå bor ikke vi så langt unna grensa da.

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg og samboeren min bruker ca.3-4000 i mat pr. mnd, dyrt synes jeg, og da kjøper jeg ikke alt jeg har lyst på en gang.

Sparetips? prøv å lage lapskaus eller store middager, og spis samme middag to dager på rad, f.eks.

Kjøp saft i stedet for brus og farris på hverdagene.

Bak dine egne brød, sunnere og bedre...

Skrevet

Vi er to voksne og to barn og bruker vel nå 4000,- i mat. Er litt usikker.

Men grunnen til at vi bruker så mye er fordi vi kjøper en del utenom handlelisten.

Når sambo får lønningen sin, så går vi å handler inn for 1 mnd samme dag, mens melk, brød, pålegg, frukt, brus o.l. handler vi hver uke

Så nå når vi får penger så skal vi legge av 3000,- til ukehandlingen. Har regnet at vi ca bruker 600,- pr uke, og det blir 2400,-. Så har vi de ekstra 600.- i tilfelle det skulle mangle noe f eks en pakke bleier, toalettpapir o.l.

På den måten så håper jeg at vi klarer å holde oss til handlelisten og ikke bruker så mye.

Og på den måten så har vi også fått noen lommepenger ( 600,- hver pr mnd ) og for de kjøper vi ting vi vil ha selv, sånn som blader, sminke, klær, en cd, en dvd.........

Ble litt langt dette her :ler: Men jeg må jå bare forklare alt på en gang :ler:

Skrevet

HEI :P

vi er bare to stykker vi og , men det går nok med ca 3000 på mat pr måned :P handler for det meste på rema , og drar til Sverige en gang i blant , så man sparer nok litt på det :P

Skrevet

Hvordan klarer dere det Arielle??? To voksne og to barn på 600,- i uka, har du noen sparetips??

Vi er og to voksne og to barn, som er over stadiet med bleier, middagsglass, grøt osv.... Likevel er jeg sikker på at vi bruker 1500,- i uka på mat, såpe, dopapir og andre husholdningsprodukter. Syns det er mye, men vet jo og at vi er flinke og sløse. Har heller dårlig kontroll på det området av økonomien, bruker det vi har.

Men vi skal jo kose oss litt og da..... :wink:

Skrevet

Viking

Når vi handler inn for 1 mnd, så handler vi inn toalettpapir for en mnd ( 4-5 pakker ), vi handler inn middag for 1 mnd ( pytt i panne, karbonader, lapskaus ferdiglaget sådann, grøtpakker til 9,- på rema, fiksepudding, middagspølse, potetmos osv ).

Og vi handler også inn bleier til barna for en mnd, vaskemiddel, skyllemiddel, deodorant, shampoo, dusjsepe o.l.

Og vi kan handle for 1300-1500,- på den ene handleturen der. Da handler vi det meste på Rema 1000, mens litt av tingene må vi handle andre steder.

Og om uken så handler vi melk, brød, pålegg, frukt, pizza, brus og potetgull til helgen, blader, saft hvis det er nødvendig, poteter o.l.

Og det blir ikke mer enn en 600-700,- det.

Hvordan vi klarer det? Fordi vi handler det meste på månedshandlingen, sånn som toalettpapir, bind, nattbind......

Det vi bruker opp hver uke er jo de vanlige tingene og det jo også det eneste vi trenger å kjøpe inn igjen før neste månedshandling.

Skrevet

Gudene vet hva sambo og jeg holder på med!!! Kjapp hoderegning tilsier at vi "roter bort" ca. 6.000 pr. mnd. på mat og husholdningsartikler... Ikke kjøper vi godteri og brus og ikke spiser vi spesielt flott, så ting tyder på at vi trenger en liten "gjennomgang" av (de dårlige) handlevanene våre :oops: !

Leo

Skrevet

Vi er to voksne, og bruker mellom 2-3000 i måneden. Er forholdsvis sparsomme på ukedagene, men i helgene lager vi ordentlig middag eller går ut og spiser.

Mitt beste sparetips er:

Skrevet

Jeg handler aldri på tom mage! Det er farlig :ler:

Vi er to voksne og bruker ca 4000 i måneden på mat og andre nødvendige ting.

Gjest ¤_Fairytale_¤
Skrevet

Regner med at vi bruker ca 1000 kr i måneden. Vi er to barn (meg og broren min) og mamma.

Skrevet

Vi bruker litt i overkant av tusen kroner i uka... er en familie på fem, tre (store) barn og to voksne. Det går ikke så innmari på sparemodus, vi handler stort sett det vi vil ha, og det blir sannsynligvis litt dyrere enn det hadde behøvd (les: dyre middager).

Kid

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi er 2 stk + ei lite jenta, vi bruker ca 8-9000kr til mat i mnd.!

Jeg synes ikke det er så mye, for at vi pleier å spise ute endel! Vi har hus og bil og alt annet vi trenger ingen lån lenger, så vi nyter livet med masse god mat og masse koselige reiser!

Gjest Nathalie
Skrevet

Vi er to voksne, og bruker ca. 3500-4000kr i mnd på mat, drikke og tobakk. Røyken er jo 95kr pr pakke, og vi røyker ca. 4pk per uke. (Er jo ca. 1500kr bare for tobakk i mnd, da)

Og vi føler vi er ganske sparsommelige i ukedagene, men bruker mer i helgene da vi lager dyrere mat.

Skrevet

Vi er to voksne og to barn, og bruker ca 5000 i md. Av og til mer, og av og til mindre... (sjelden :blunke: )

Skrevet

vi er to og bruker ca.4000 kr i måneden. Noen ganger klarer vi å bruke mer enn det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...