AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #1 Skrevet 21. april 2018 Jeg trakk en visdomstann tidlig denne uken, og det har gjort ekstremt vondt frem til i går. Nå er såret grodd, men det er fortatt helt åpent der. Tør enda ikke spise fast føde.. Men kan jeg drikke kaffe?? Eller er det dumt å få kaffe i et legende sår? Jeg er så kaffesugen som jeg aldri har vært... Anonymkode: ff740...3d5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #2 Skrevet 21. april 2018 Jeg fikk kun beskjed om ikke alkohol til såret har lukket seg/slutter å blø. Jeg spiste mat når bedøvelsen gikk ut, man må bare være nøye med å skylle etterpå, så ikke matrester blir liggende. Selve gropen tar måneder før den gror. Beinet skal også gro igjen, for der da har sittet en rot, skal det nå bli bein, deretter tannkjøtt over. Det tar tid. Drikk kaffe du. Anonymkode: fb16e...015 1
Arata Skrevet 21. april 2018 #3 Skrevet 21. april 2018 Jeg fikk beskjed om å spise som normalt så snart all bedøvelsen var gått ut (sånn at jeg ikke spiste på meg selv). Om du ikke har fått beskjed om noe annet ser jeg ingen grunn til at du ikke skulle kunne drikke kaffe. For min egen del hadde jeg ikke lyst på noe annet enn kaldt vann fordi det meste smakte litt blod, men fikk ingen begrensninger fra tannlegen. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #4 Skrevet 21. april 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk kun beskjed om ikke alkohol til såret har lukket seg/slutter å blø. Jeg spiste mat når bedøvelsen gikk ut, man må bare være nøye med å skylle etterpå, så ikke matrester blir liggende. Selve gropen tar måneder før den gror. Beinet skal også gro igjen, for der da har sittet en rot, skal det nå bli bein, deretter tannkjøtt over. Det tar tid. Drikk kaffe du. Anonymkode: fb16e...015 Lukker seg ikke før flere mnd?! Er det sant??? Skal på sjekk til uken, var så pære fjern etter de var ferdige at jeg ikke fikk særlig info.. Anonymkode: ff740...3d5
annebanane Skrevet 21. april 2018 #5 Skrevet 21. april 2018 Prosedyrene etter trekking kommer nok an på hvor omfattende trekkingen var. For min del var det som å trekke en helt vanlig tann, så jeg fikk bare beskjed om å skylle munnen dersom det kom mat i hullet. Ingen prat om mat og drikke jeg måtte unngå. Kjenner derimot andre som måtte unngå fast føde i en halv uke fordi det var en operasjon i stedet for ren trekking.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #6 Skrevet 21. april 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lukker seg ikke før flere mnd?! Er det sant??? Skal på sjekk til uken, var så pære fjern etter de var ferdige at jeg ikke fikk særlig info.. Anonymkode: ff740...3d5 Ja, det tok meg 6 uker før det lukket seg. Jeg spiste normalt fra og med dag 2, men skylte godt med skyllesprøyte etter hvert måltid fordi alt satte seg nedi der og da gjorde det vondt. Anonymkode: d9245...79c
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #7 Skrevet 21. april 2018 16 minutter siden, Moonwalker skrev: Prosedyrene etter trekking kommer nok an på hvor omfattende trekkingen var. For min del var det som å trekke en helt vanlig tann, så jeg fikk bare beskjed om å skylle munnen dersom det kom mat i hullet. Ingen prat om mat og drikke jeg måtte unngå. Kjenner derimot andre som måtte unngå fast føde i en halv uke fordi det var en operasjon i stedet for ren trekking. Dette var ren operasjon, som tok tre timer... kjevebenet er så hovent at det set idiotisk ut.. Hullet er enda stort og det verker som..har ikke ord. Anonymkode: ff740...3d5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #8 Skrevet 21. april 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette var ren operasjon, som tok tre timer... kjevebenet er så hovent at det set idiotisk ut.. Hullet er enda stort og det verker som..har ikke ord. Anonymkode: ff740...3d5 Om det gjør så vondt må du tilbake til tannlegen. Du kan ha fått infeksjon eller dry socket syndrom. Ring tannlevakt i byen din. Smertene etter operasjon i visdomstann skal gå tilbake etter 2 dager. Anonymkode: d9245...79c
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #9 Skrevet 21. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om det gjør så vondt må du tilbake til tannlegen. Du kan ha fått infeksjon eller dry socket syndrom. Ring tannlevakt i byen din. Smertene etter operasjon i visdomstann skal gå tilbake etter 2 dager. Anonymkode: d9245...79c Er du sikker?? Da jeg snakket med de i går mente de at alt var naturlig så lenge jeg ikke hadde feber.. har fått helt hetta for dry socket. Kan man merke det om det er en infeksjon der? Eller kan den ligge «gjemt»? Anonymkode: ff740...3d5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #10 Skrevet 21. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om det gjør så vondt må du tilbake til tannlegen. Du kan ha fått infeksjon eller dry socket syndrom. Ring tannlevakt i byen din. Smertene etter operasjon i visdomstann skal gå tilbake etter 2 dager. Anonymkode: d9245...79c Jeg hadde vondt i en uke etter den ene som ble operert ut, den andre gikk over etter 2-3 dager. Det kommer nok an på hvor mye herjinger som er gjort. Når de har borret i benet og skjært mange steder så kan det gjøre skikkelig vondt i flere dager. Men det skal jo ikke bli verre. Anonymkode: fb16e...015
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #11 Skrevet 21. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg hadde vondt i en uke etter den ene som ble operert ut, den andre gikk over etter 2-3 dager. Det kommer nok an på hvor mye herjinger som er gjort. Når de har borret i benet og skjært mange steder så kan det gjøre skikkelig vondt i flere dager. Men det skal jo ikke bli verre. Anonymkode: fb16e...015 Jeg tok ei bøtte smertestillende de tre første dagene, pinex forte. Men nå er jeg tom for det:((( så det har kanskje vært vondt hele tiden, jeg bare har ikke sterke nok smertestillende nå.. Røttene klamret seg om kjevebenet, det tok flere timer og flere tannleger og kirurger for å få den ut 🙄 så det var nok i overkant brutalt.. er veldig hoven i benet kjenner jeg. Anonymkode: ff740...3d5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #12 Skrevet 21. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du sikker?? Da jeg snakket med de i går mente de at alt var naturlig så lenge jeg ikke hadde feber.. har fått helt hetta for dry socket. Kan man merke det om det er en infeksjon der? Eller kan den ligge «gjemt»? Anonymkode: ff740...3d5 Jeg hadde ikke feber da jeg fikk infeksjon i beinet etter jeg fjerna tanna. Da jeg fikk dry socket gikk smertene nesten over etter 1-2 dager før jeg våkna om natta på dag 3 og hadde dødens vondt og holdt nesten ikke ut til morgenen etter før det bar til tannlegen. Det var så vondt at jeg skreik. Anonymkode: d9245...79c
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #13 Skrevet 21. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke feber da jeg fikk infeksjon i beinet etter jeg fjerna tanna. Da jeg fikk dry socket gikk smertene nesten over etter 1-2 dager før jeg våkna om natta på dag 3 og hadde dødens vondt og holdt nesten ikke ut til morgenen etter før det bar til tannlegen. Det var så vondt at jeg skreik. Anonymkode: d9245...79c Jeg er så jææææævli redd for å få dry socket. Kjemperedd!!! Det må være det verste utfallet... Anonymkode: ff740...3d5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #14 Skrevet 21. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så jææææævli redd for å få dry socket. Kjemperedd!!! Det må være det verste utfallet... Anonymkode: ff740...3d5 Altså, det går jo over etter et par uker. Det er ikke en dødsdom akkurat. Men det er helt forferdelig vondt ihvertfall når det står på. Jeg sov nesten ikke på 2 uker til tross for at jeg tok 2 pinex forte i slengen. Skulle hatt intravenøs morfin, så ille var det Anonymkode: d9245...79c
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #15 Skrevet 21. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, det går jo over etter et par uker. Det er ikke en dødsdom akkurat. Men det er helt forferdelig vondt ihvertfall når det står på. Jeg sov nesten ikke på 2 uker til tross for at jeg tok 2 pinex forte i slengen. Skulle hatt intravenøs morfin, så ille var det Anonymkode: d9245...79c Jeg er ikke heeeelt der enda. Takk og lov. Har barn, som jeg er alene med 🤪 kan ikke helt se for meg legevakt og morfin jevnt og stadig med de hengende på slep🤣 Anonymkode: ff740...3d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå