Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det samme hvilken eller er det en spesiell type jeg bør styre bort fra? Tenker at de som har rolige bevegelser er sikkert best for meg men jeg aner jo ikke hva de øvelsene heter. 

Endret av Oddy
Videoannonse
Annonse
Gjest Marillia
Skrevet

Tenker du yoga på egenhånd eller timer? Yoga for nybegynnere finnes både på YouTube og som timer/kurs. Jeg testet ut yoga på YouTube først: solhilsen. Må innrømme jeg ikke har mye peiling på yoga, men googlet meg frem til at solhilsen er nok for nybegynnere. Du trenger ikke annet en matte. Jeg er nå halvveis i et kurs for nybegynnere, og jeg er glad jeg hoppet på kurset. Det er lette øvelser som alle klarer i større eller mindre grad, og instruktøren er flink å gå rundt å hjelpe til og viser feks lette varianter. På kurset er det en salig miks av trente og utrente, unge og eldre, anbefales virkelig 

Gjest Marillia
Skrevet

Glemte å legge til at jeg prøvde yoga rett og slett fordi jeg var ekstremt stiv i rygg og bekken

Skrevet

Anbefaler å prøve yin yoga! Der holder man posisjoner opptil flere minutter, og poenget er å strekke så langt man selv orker og jobbe med pust og bindevev, etterhvert vil du klare å komme lenger ned i ulike posisjoner

• Liker 2
Skrevet

Jeg går på Yin yoga to ganger i uken, og har blitt mye mykere. Kan absolutt anbefale Yin. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Er det noen som har erfaring med å lære seg det helt på egenhånd via youtube? Eller bør man ta timer også? 

Endret av Rumle
Skrevet

Jeg har kun brukt ei side som heter doyogawithme.com. Der er det utrolig mange klasser å ta av.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, Rumle skrev:

Er det noen som har erfaring med å lære seg det helt på egenhånd via youtube? Eller bør man ta timer også? 

Jeg vil anbefale Yoga with Adriene på youtube! Jeg har aldri vært på en eneste yoga-time, men har lært mye av henne :)

Anonymkode: 7caee...4b3

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Pinkee skrev:

Jeg har kun brukt ei side som heter doyogawithme.com. Der er det utrolig mange klasser å ta av.

Takk for tips, skal se på det :)

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vil anbefale Yoga with Adriene på youtube! Jeg har aldri vært på en eneste yoga-time, men har lært mye av henne :)

Anonymkode: 7caee...4b3

Har kikket litt på videoene hennes :jepp: Takk!

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for alle svar! Skal prøve Yin yoga 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...