Gå til innhold

Dere som varmer melk i mikroen..

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvordan gjør dere det? Varmer dere hele flaska, dvs med smokk og kork, eller tar dere av dette , og varmer kun flasken med melk i ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Man skal ikke varme MORSmelk i mikroen, ødelegger næringsstoffene eller noe. Men skal man varme mm-erstatning eller melk, må man iallefall ta av smokken/toppen på flaska, eller så kan den eksplodere!

Vannbad er nok best, uansett, for melka blir ujevnt varm i mikroen.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg varmer kun flasken med melken

MME selvfølgelig, ikke morsmelk.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det var MME jeg mente, jeg bare glemte å skrive det :oops:

Jeg varmer kun melken uten smok/kork, men mener jeg varmet "hele" flaska til eldstemann. Blei derfor plutselig litt usikker...

Skrevet

Jeg varmer hele flaska, med tut og greier! Har spurt på helsestasjonen her hos oss og det var greit! Det er snakk om 25 sekunder og plasten tåler det. De kan også vaskes i oppvaskmaskinen - selv om vi ikke gjør det da...

Skrevet

Den gang jeg trengte det varmet jeg hele flaska med tut og alt 30-45 sek i mikroen, avhengig av hvor mye som var oppi. Holdt på med dette i 2 år, flaskene og tutene holdt fint dette harde bruket.

Tiger

Skrevet

Har mitt tredje "flaskebarn" og har vi tilgang til micro, så varmer jeg alltid i micro.

Ellers så varmer vi i vannbad.

Ingen av mine barn har tatt skade av det og eldstemann er ti år.

Jeg setter kun inn selve flasken, ikke med smokk.

Når flasken er brukt, skyller jeg og setter den i oppvaskmaskinen.

Skrevet

Varmer melken ( mme og vanlig melk ) i mikroen både med og uten smokk og kork. Har aldri opplevd noe eksplosjon i løpet av de 5 årene jeg har drevet på med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...