Gå til innhold

Selge syk katt tilbake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I desember kjøpte jeg en rasekatt, som viste seg å være syk. Dette merket jeg i slutten av desember, og siden har det vært flere dyrlegebesøk enn jeg kan telle - og dette har kostet flere titusener. Dyrlegen mente at i beste fall er noe han kan leve med, men vil kreve nøye oppfølging av meg og dyrleger jevnlig. 

Nå har oppdretter sagt seg villig til å kjøpe ham tilbake. Hjernen min sier ja, men hjertet nei. Han er verdens beste kattunge, og jeg er så glad i ham. Men jeg har ikke mulighet til å alltid være hjemme å medisinere, komme før sent på jobb fordi at han plutselig må til dyrlegen. Dette går ut over mine kolleger, og jeg må støtt og stadig være tilgjengelig på telefon på jobb i tilfelle dyrlegen ringer.. og det går ikke i min jobb.. Hva synes dere er det riktige? Katten er kun 8mnd og har vært syk hele veien hos meg. Oppdretter er forøvrig seriøs, og vi har bare vært uheldige med sykdomsbildet hans. Jeg er sikker på at han blir godt ivaretatt om jeg selger ham tilbake.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du finne løsninger på problemet? Gi medisin når du ikke er på jobb, planlegge dyrlegebesøk? Eller har du familie som kan hjelpe ved behov? Etterhvert kommer man inn i en rutine med sykdommer og finner vanligvis løsninger. Om du har mulighet til å ta vare på katten, ville jeg gjort det.

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig dette. Selv om man allierer seg med noen så er jo uansett faren der for at de ikke har mulighet til å stille opp når det blir noe, folk har jo gjerne et liv og ingen låser seg til å være tilgjengelig for en annen katt hele tiden. 

Du har hvertfall funnet en real oppdretter! 

Anonymkode: cc9c3...59f

AnonymBruker
Skrevet

Du har jo ikke noe valg, siden så syk katt ikke lar seg kombinere med jobben din. Antagelig kommer oppdretter til å få den avlivet når de har kjøpt den tilbake, da dette er en katt som vil gi store utgifter, og som antagelig ikke har noe godt liv.

Anonymkode: 0673d...bfe

• Liker 1
Skrevet

Utrolig trist, men katten er tilbake hos oppdretter og blir godt ivaretatt. Vi holder kontakten, og skulle han overleve så lever han resten av livet hos meg eller henne. Hun har bedre tid enn meg, så han har det nok ok. Skulle dyrlegen vurdere det slik at han ikke har et godt liv så blir han nok avlivet - det ville jeg og gjort. Utrolig trist å levere han fra meg, men nå slipper han å være hjemme 8 timer alene hver dag i alle fall...

Skrevet
11 timer siden, Ketsjup skrev:

Utrolig trist, men katten er tilbake hos oppdretter og blir godt ivaretatt. Vi holder kontakten, og skulle han overleve så lever han resten av livet hos meg eller henne. Hun har bedre tid enn meg, så han har det nok ok. Skulle dyrlegen vurdere det slik at han ikke har et godt liv så blir han nok avlivet - det ville jeg og gjort. Utrolig trist å levere han fra meg, men nå slipper han å være hjemme 8 timer alene hver dag i alle fall...

Trist å høre, men bra at dere tenker på det beste for katten

AnonymBruker
Skrevet
På 22.4.2018 den 10.33, Ketsjup skrev:

Høres ut som en riktig avgjørelse. Godt du valgte en seriøs oppdretter når det skulle bli slik...

Anonymkode: f8263...45a

AnonymBruker
Skrevet

Det kan avgjøres ved å svare på et enkelt spørsmål. 

Vil du være raringen som ringer inn fravær på jobb og avlyser avtaler med venner fordi du har syk katt?

Anonymkode: af4df...61f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...