AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #1 Skrevet 21. april 2018 Jeg har vært langtidssyk på aap i to år, og snart vil jobben si meg opp om jeg ikke kommer tilbake. Jobber i kommunen. Dersom jeg klarer å komme meg tilbake igjen, hvor lenge må jeg jobbe før jeg har alle rettigheter igjen. Altså at man kan bli sykemeldt på nytt? Er livredd for å miste jobben, men det tar litt lenger tid å bli frisk enn de har tålmodighet til. Jeg kommer mest sannsynlig til å bli helt frisk igjen. Anonymkode: 8a0d1...19b
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #3 Skrevet 21. april 2018 Fra nav: Hvor lenge kan du få sykepenger? Du kan få sykepenger i inntil 52 uker. Tidsbegrensingen er den samme enten du er helt eller delvis sykmeldt. Det er egne regler for deg som er mellom 67 og 70 år. For å få rett til sykepenger fra NAV igjen, må du ha vært helt arbeidsfør i 26 uker etter at du sist fikk sykepenger fra NAV. Hvis du fortsatt er syk og ikke kan være i arbeid når sykepengene opphører, kan du ha rett til andre ytelser som arbeidsavklaringspenger eller uføretrygd. https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Sykepenger/Sykepenger+til+arbeidstakere Anonymkode: 1cc27...9d9 4
Jobbermedbarn Skrevet 21. april 2018 #4 Skrevet 21. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært langtidssyk på aap i to år, og snart vil jobben si meg opp om jeg ikke kommer tilbake. Jobber i kommunen. Dersom jeg klarer å komme meg tilbake igjen, hvor lenge må jeg jobbe før jeg har alle rettigheter igjen. Altså at man kan bli sykemeldt på nytt? Er livredd for å miste jobben, men det tar litt lenger tid å bli frisk enn de har tålmodighet til. Jeg kommer mest sannsynlig til å bli helt frisk igjen. Anonymkode: 8a0d1...19b 26 uker/6 mnd. I den perioden kan du ikke være sykemeldt utover arbeidsgiverperioden, da må du starte på nytt! God bedring! 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #5 Skrevet 21. april 2018 15 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: 26 uker/6 mnd. I den perioden kan du ikke være sykemeldt utover arbeidsgiverperioden, da må du starte på nytt! God bedring! Tusen takk! Så i de 6månedend kan jeg være borte opptil 16dager i strekk? (Måtte Google arbeidsgiverperioden). Planlegger ikke å være borte altså, men må tenke realistisk.. ts Anonymkode: 8a0d1...19b
Jobbermedbarn Skrevet 21. april 2018 #6 Skrevet 21. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk! Så i de 6månedend kan jeg være borte opptil 16dager i strekk? (Måtte Google arbeidsgiverperioden). Planlegger ikke å være borte altså, men må tenke realistisk.. ts Anonymkode: 8a0d1...19b Ja, egenmeldinger og sykemld i arbeidsgiverperioden vil ikke gå utover opparbeiding av nye sykemld rettigheter. Så lenge arbeidsgiver dekker dette. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #7 Skrevet 21. april 2018 Samme skjedde meg. Jeg lot dem si meg opp, fikk ikke noe innvirkning på AAP. Når jeg ble friskere og NAV mente jeg burde komme meg i jobb igjen, fikk jeg videreutdanne meg på deres regning først. Anonymkode: fbf93...175 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #8 Skrevet 21. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme skjedde meg. Jeg lot dem si meg opp, fikk ikke noe innvirkning på AAP. Når jeg ble friskere og NAV mente jeg burde komme meg i jobb igjen, fikk jeg videreutdanne meg på deres regning først. Anonymkode: fbf93...175 Det som er, er at jeg har liksom drømmejobben nå. Jobbet så hardt for å få den stillingen. Det er sykt trist om helsa mi skal gjøre at jeg mister den:( ts Anonymkode: 8a0d1...19b
Belima Skrevet 21. april 2018 #9 Skrevet 21. april 2018 Det jeg ikke forstår er hvordan du skal klare å jobbe i 6 mnd igjen hvis du er så syk som du skriver i HI. Da jeg ble syk og hadde drømmejobben, så kom jeg aldri tilbake til den. Jeg ble ufør. Hadde aldri klart å jobbe 6 mnd pga helsa. Hvis du er så syk, hvordan vil du klare det? 6
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #10 Skrevet 21. april 2018 6 minutter siden, Belima skrev: Det jeg ikke forstår er hvordan du skal klare å jobbe i 6 mnd igjen hvis du er så syk som du skriver i HI. Da jeg ble syk og hadde drømmejobben, så kom jeg aldri tilbake til den. Jeg ble ufør. Hadde aldri klart å jobbe 6 mnd pga helsa. Hvis du er så syk, hvordan vil du klare det? Dette lurer jeg også på. Hvis man er i stand til å «ta seg sammen» i 6 mnd, hvor syk er man i utgangspunktet da? Lurer oppriktig, forsøker meg ikke på ufinheter selv om det kanskje ser sånn ut. Anonymkode: 06df7...2a2 7
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #11 Skrevet 21. april 2018 Neida, hadde ikke klart det selv nå. Men permisjonen min fra jobb går ut om et halvt år, og da håper jeg å være bedre. Men dette er en sykdom som kan komme tilbake, så vil bare vite hvordan reglene er. Sannsynligvis kommer jeg til å miste denne jobben, men har et håp om å være bedre om et halvt år. Ts Anonymkode: 8a0d1...19b 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #12 Skrevet 21. april 2018 TS, er det en sykdom i sentralnervesystemet? Anonymkode: 81f38...0b3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #13 Skrevet 21. april 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette lurer jeg også på. Hvis man er i stand til å «ta seg sammen» i 6 mnd, hvor syk er man i utgangspunktet da? Lurer oppriktig, forsøker meg ikke på ufinheter selv om det kanskje ser sånn ut. Anonymkode: 06df7...2a2 Jeg er ikke TS, men jeg gikk av AAP fordi jeg ikke ville miste drømmen min. Jeg har hatt 5 operasjoner, flere alvorlige store, to akutte for potensielt livstruende komplikasjoner og skal ha flere. Alvorlige livsendrende følger, handikap, kroniske smerter. Det er utrolig hva man klarer når man virkelig, virkelig vil. Men barn hadde jeg ikke klart, og det er det sannelig mange uføre som ikke har noe problem med. Anonymkode: 62c87...52a 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #14 Skrevet 21. april 2018 6 timer siden, Belima skrev: Det jeg ikke forstår er hvordan du skal klare å jobbe i 6 mnd igjen hvis du er så syk som du skriver i HI. Da jeg ble syk og hadde drømmejobben, så kom jeg aldri tilbake til den. Jeg ble ufør. Hadde aldri klart å jobbe 6 mnd pga helsa. Hvis du er så syk, hvordan vil du klare det? For du må vell jobbe i din fulle stilling i 6 måneder? Jeg har selv vært sykemeldt 1 år ,og går nå på Aap, men min sjef sa at de 6 månedene begynner ikke å virke før jeg går i min fulle stilling 60%, Har Har jobbet meg opp nå i 5 mnd fra 16% til nå 40% ,Vet jammen ikke om jeg klarer mer engang , Anonymkode: 32b21...00a
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #15 Skrevet 21. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: For du må vell jobbe i din fulle stilling i 6 måneder? Jeg har selv vært sykemeldt 1 år ,og går nå på Aap, men min sjef sa at de 6 månedene begynner ikke å virke før jeg går i min fulle stilling 60%, Har Har jobbet meg opp nå i 5 mnd fra 16% til nå 40% ,Vet jammen ikke om jeg klarer mer engang , Anonymkode: 32b21...00a Ja, du kan ikke være gradert sykmeldt i de seks månedene. Anonymkode: eeb86...2fc
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #16 Skrevet 21. april 2018 Du må jobbe i 26 uker. Jeg har vært igjennom det. Aap i flere år, så praksisplass på 50% og 59% i drøye året. Så 100% i jobb. Husker jeg syntes det var guffent å vite at jeg ikke hadde sykepengerrettigheter. En ting er egen sykdom, men ting kan skje. Jeg klarte meg og pustet lettet ut. Anonymkode: 1c335...723
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #17 Skrevet 21. april 2018 Men dersom man ikke klarer å holde ut de 6månedene, går man da tilbake på aap, eller hva skjer da? ts Anonymkode: 8a0d1...19b
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #18 Skrevet 21. april 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men dersom man ikke klarer å holde ut de 6månedene, går man da tilbake på aap, eller hva skjer da? ts Anonymkode: 8a0d1...19b Man kan ikke ha AAP i mer enn to år, og da er neste steg uførhet. Anonymkode: 81f38...0b3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #19 Skrevet 21. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, du kan ikke være gradert sykmeldt i de seks månedene. Anonymkode: eeb86...2fc Er vell ikke gradert sykemeldt når du har fått Aap? Anonymkode: 32b21...00a
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #20 Skrevet 21. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du må jobbe i 26 uker. Jeg har vært igjennom det. Aap i flere år, så praksisplass på 50% og 59% i drøye året. Så 100% i jobb. Husker jeg syntes det var guffent å vite at jeg ikke hadde sykepengerrettigheter. En ting er egen sykdom, men ting kan skje. Jeg klarte meg og pustet lettet ut. Anonymkode: 1c335...723 Vet en må jobbe 26 uker ,men må det vare i 100% jobb.? Vis du ikke har 100% jobb da? Anonymkode: 32b21...00a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå