AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #1 Skrevet 21. april 2018 Jeg har lyst til å begynne å trene for å gå litt ned i vekt, få mer muskler, mindre fett og en sterkere kropp. Jeg har funnet ett treningsprogram som går ut på å trene cardio og styrke som jeg tenker å følge. I tillegg til dette tenker jeg også å jogge intervaller. Men spørsmålet er hvordan burde jeg legge det opp? Burde man ha en hviledag mellom hver trening eller kan jeg trene cardio/styrke og jogge annenhver dag? Anonymkode: 8e257...c86
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #2 Skrevet 21. april 2018 Jeg pleier å trene intervalltrening først og så styrke etterpå. Gjør dette 2-3 gang i uka. De 2-3 resterende dagene sykler jeg eller andre ting før jeg trener styrke eller så går jeg på gruppetime (eks. Bodypump) Anonymkode: 51fa5...54b
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #3 Skrevet 21. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg pleier å trene intervalltrening først og så styrke etterpå. Gjør dette 2-3 gang i uka. De 2-3 resterende dagene sykler jeg eller andre ting før jeg trener styrke eller så går jeg på gruppetime (eks. Bodypump) Anonymkode: 51fa5...54b Du jogger først og så trener du styrke samme dag? Anonymkode: 8e257...c86
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #4 Skrevet 21. april 2018 Ville i første omgang fokusert på treningsglede. Mange som begynner å trene gjør den tabben at de trener for ofte. Eller de velger et strengt program med trening de aldri vil like, og som knuser motivasjonen. Hva liker du best? Kondisjon eller styrke? Løpe ute, mølle, eller sykkel? Start med det, og fokuser på å trene ca 3 ganger i uka. Er formen og motivasjonen på bunn en dag, gå en tur i stedet. Når det gjelder kondisjon/styrke, foretrekker jeg klart kondisjon, men trener også en del styrke da det gir meg mye. De dagene jeg trener styrke løper jeg 20-30 min først, så 20-30 min styrke. Så på meg blir det 5-6 løpeturer (varierer mye mtp langkjøring, fartslek, intervaller) og 2 styrkeøkter i uka, disse etter en kort løpetur. Trener alltid fullkropp og store muskelgrupper. Anonymkode: 10cb9...062
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #5 Skrevet 21. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ville i første omgang fokusert på treningsglede. Mange som begynner å trene gjør den tabben at de trener for ofte. Eller de velger et strengt program med trening de aldri vil like, og som knuser motivasjonen. Hva liker du best? Kondisjon eller styrke? Løpe ute, mølle, eller sykkel? Start med det, og fokuser på å trene ca 3 ganger i uka. Er formen og motivasjonen på bunn en dag, gå en tur i stedet. Når det gjelder kondisjon/styrke, foretrekker jeg klart kondisjon, men trener også en del styrke da det gir meg mye. De dagene jeg trener styrke løper jeg 20-30 min først, så 20-30 min styrke. Så på meg blir det 5-6 løpeturer (varierer mye mtp langkjøring, fartslek, intervaller) og 2 styrkeøkter i uka, disse etter en kort løpetur. Trener alltid fullkropp og store muskelgrupper. Anonymkode: 10cb9...062 Jeg liker best kondisjon og trives best med å løpe ute, men tenker at jeg må jo trene styrke og for å bygge muskler? Man får vel ikke så definert kropp og man blir vel heller ikke spesielt mye sterkere om man bare trener kondisjon? Anonymkode: 8e257...c86
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #6 Skrevet 21. april 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du jogger først og så trener du styrke samme dag? Anonymkode: 8e257...c86 Ja? Det er null problem. Jeg er dog godt trent og kroppen tåler derfor en del. Det er bare godt å løpe intervaller først, for da er jeg skikkelig varm i trøya når jeg skal løfte vekter. Anonymkode: 51fa5...54b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå