Gå til innhold

Tannkrem test - skadet emalje

Anbefalte innlegg

Gjest gjest 0
Skrevet

http://www.dagbladet.no/dinside/2005/02/21/424052.html

Jeg har nemlig lagt merke til at jeg har fått helt hvite flekker på tennene etter å ha brukt testens taper i ca to uker.. :-x Colgate Sensation Whitening... Er dette skader i emaljen? Vil de forsvinne?

Og til slutt så lurer jeg på om jeg kan kreve noen form for erstatning hvis det viser seg at tennene mine er skadet?

Grinete pam med skjoldete tenner

Gjest Ninakanin
Skrevet

Jeg skal iallefall gå over til aquafresh!

Skrevet

Jeg bruker solidox sin whitening-tannkrem, men den var jo ikke med i testen...

Skrevet

Colgate bruker jeg aldri uansett, de tester på dyr.

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg bare bruker den som har blitt kjøpt inn... Visste ikke at de tester på dyr! :evil:

Pam

Gjest Ninakanin
Skrevet

Nei gjør de?! Hvordan tester de tannkrem på dyr!?

Skrevet

Ville ikke brukt Colgate. De inneholder antibakterielle-stoffer som kan gjøre en resistent ovenfor antibiotika (dere uio-studenter har sikkert lest alt om dette :P)

Gjest Anonymous
Skrevet

Et moment vi bør ta med i betraktning:

mange selskaper betaler for slike undersøkelser.

Dvs. undersøkelsesresulatet kan godt være betalt av Colgate-konkurrenter....

Skrevet
Ville ikke brukt Colgate. De inneholder antibakterielle-stoffer som kan gjøre en resistent ovenfor antibiotika (dere uio-studenter har sikkert lest alt om dette :P)

Det er ikke triclosan i den vanlige, gode, gamle røde colgaten. Den som er billigst også tror jeg!

Skrevet

Tannkremer som lover "total beskyttelse i 24 timer" o.l. inneholder ofte triclosan. Det skal forresten stå på innholdsdeklarasjonen dersom produktet inneholder triclosan.

Skrevet

Synd de ikke testet kingfisher tannkremen (eneste jeg kjenner til på det norske markedet som ikke tester på dyr).

For de som lurer: den er på helsekost, koster ca det samme som "vanlig" tannkrem (og tannkrem er nå uansett ikke det en bruker mest av her i livet :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...