Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Historie kort:

Jeg har en privat kum i hagen min, 2 av naboene mine er koblet på denne. Kummen gikk tett, 1 av naboene var med å betalte felles utgift på dette. Den andre naboen nekter å betale, å ikke kan jeg tvinge han/henne heller siden faktura står i mitt navn. 

Kommunen nektet å splitte regningen på oss, hele beløpet ble sendt til meg siden det var jeg som ringte inn å meldte skaden. 

Noen som vet om jeg har noen rettigheter her? Hvordan kan jeg kreve en felles utgift? Kan jeg kreve at nabo kobler seg av kummen? Hvordan?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Rettighetene dine ligger i avtalen knyttet til kummen. Grav frem alt av papirer og les. 

Hjelper ikke det melder du deg inn i Huseiernes landsforbund, betaler kr 495 og benytter deg av deres gratis juridisk hjelp i boligspørsmål tlf. 

Anonymkode: 78d2c...cda

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Naboen skal bare betale for sitt tilkoplingspunkt og ut til hovedledning

Anonymkode: 1dec8...a58

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rettighetene dine ligger i avtalen knyttet til kummen. Grav frem alt av papirer og les. 

Hjelper ikke det melder du deg inn i Huseiernes landsforbund, betaler kr 495 og benytter deg av deres gratis juridisk hjelp i boligspørsmål tlf. 

Anonymkode: 78d2c...cda

Gratis juridisk hjelp gjelder neppe for forhold oppstått før medlemskap ble opprettet. Dette blir som å tegne en forsikring etter at skaden har skjedd. 

Skrevet

Spørsmålet er hva som står i kontrakten mellom dere, eventuelt hva som ble avtalt før reparatør ble kontaktet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...