AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #1 Skrevet 20. april 2018 Jeg har vært bestevenn med bestevenninna mi i 10 år nå, og hun betyr ALT for meg! Vet ikke hva jeg skulle gjort uten henne. Bare at for ca 3 måneder siden fikk hun seg to nye venninner, noe som jeg synes er veldig bra og jeg er glad på hennes vegne. Men de siste 2 månedene føler jeg at hun ikke bryr seg så mye om meg lenger! Hun sier til meg at hun aldri i livet ville miste meg som venn, men handlingene hennes sier det motsatte, vet ikke om hun er klar over det selv... Vi har alltid pleid å være mye sammen, som vil si ca 3 ganger i uka, og da er det begge som spør hverandre om å henge. Men de siste 2 månedene er det bare jeg som har spurt, og 95% av gangene har hun svart «jeg kan ikke, jeg skal være med *** og ***, men kanskje imorgen?». Noe av det jeg er mest redd for i hele verden er å miste henne!! Var sinnsykt lei meg idag, på grunn av hele denne greia, så derfor så måtte jeg bare skrive dette innlegget her for å få noen råd til hva jeg kan gjøre. hadde betydd så utrolig mye om noen hadde svart!(hilsen jente, 15 år) Anonymkode: 4a83a...d65
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #2 Skrevet 20. april 2018 Kan jeg feks si: hei, du jeg ville bare snakke med deg om noe... Du har jo blitt venn med *** og ***, noe jeg synes eg kjempe bra! Så fint at du kan ha det gøy med flere enn bare meg. Men greia er at, etter at du ble venn med dem så føles det ut som at du har glemt litt meg. Jeg sier ikke at du ikke får lovt til å være med dem! Jeg sier bare at jeg og deg pleide å være mye mer sammen før, og begge gjorde initiativ til å være i lag. Men nå for tiden føler jeg at det bare er jeg som gjør initiativ for at vi skal være i lag... og nesten alle gangene kan du ikke fordi du har planer med ** og **... hvis du har mer til felles med dem og synes du har det mye gøyere med dem enn med meg så er det helt greit! Men hvis du vil gi signaler til meg at du vil fortsette å være vennen min så hadde det vært fint om du kanskje også kunne være med meg litt innimellom også. Noe av det verste som kan skje meg er å miste deg, fordi du er den beste og godeste pesonen jeg noensinne har møtt i hele mitt liv! Men selfølgelig hvis du ikke tenker det samme om meg, så kan jo ikke jeg gjøre noe med det, og da har vi Desverre vokst fra hverandre, noe jeg virkelig ikke ønsker! blir det dumt å si dette til henne? Virker jeg sjalu på de andre vennene hennes? Hva synes dere? Eller skal jeg ikke si noe i det hele tatt? ts Anonymkode: 4a83a...d65 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #3 Skrevet 21. april 2018 Ekte venner er de som man kan møte og ha det samme vennskapet med uansett hvor lenge siden det er siden sist man har snakket og møttes. Livene til folk forandrer seg så det er vanlig, men kan du ikke spørre hun om du kan bli med når hun sier hun skal møte de andre da? "Åja, kan jeg slenge meg på eller? Er jo hyggelig å henge alle sammen/å bli kjent med de og " Anonymkode: 8c6b2...169
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #4 Skrevet 21. april 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg feks si: hei, du jeg ville bare snakke med deg om noe... Du har jo blitt venn med *** og ***, noe jeg synes eg kjempe bra! Så fint at du kan ha det gøy med flere enn bare meg. Men greia er at, etter at du ble venn med dem så føles det ut som at du har glemt litt meg. Jeg sier ikke at du ikke får lovt til å være med dem! Jeg sier bare at jeg og deg pleide å være mye mer sammen før, og begge gjorde initiativ til å være i lag. Men nå for tiden føler jeg at det bare er jeg som gjør initiativ for at vi skal være i lag... og nesten alle gangene kan du ikke fordi du har planer med ** og **... hvis du har mer til felles med dem og synes du har det mye gøyere med dem enn med meg så er det helt greit! Men hvis du vil gi signaler til meg at du vil fortsette å være vennen min så hadde det vært fint om du kanskje også kunne være med meg litt innimellom også. Noe av det verste som kan skje meg er å miste deg, fordi du er den beste og godeste pesonen jeg noensinne har møtt i hele mitt liv! Men selfølgelig hvis du ikke tenker det samme om meg, så kan jo ikke jeg gjøre noe med det, og da har vi Desverre vokst fra hverandre, noe jeg virkelig ikke ønsker! blir det dumt å si dette til henne? Virker jeg sjalu på de andre vennene hennes? Hva synes dere? Eller skal jeg ikke si noe i det hele tatt? ts Anonymkode: 4a83a...d65 Syns det er innafor å sende en slik melding. Da ser hun kanskje ting klarere. Anonymkode: 891ee...3a8 2
Gjest andysowhat Skrevet 21. april 2018 #5 Skrevet 21. april 2018 Jeg har hatt en venn i nå 22 år, og jeg er 25/26. vennskapet vårt er slik at vi alltid liker å være sammen. Men vi bruker ikke å være noe mer sammen at vi kanskje prater hverdag i en uke annenhver eller hver 4måned eller noe. Også går vi tilbake til det vi ellers gjør.
kvinneguide Skrevet 21. april 2018 #6 Skrevet 21. april 2018 Jeg tenker at det er naturlig at hvis det bare har vært dere to hittil så har dere alltid hatt tid til hverandre og dere har dekket hverandres sosiale behov. Når hun har fått to nye venner blir det jo mindre tid til dere to, men det betyr ikke nødvendigvis at det er noe galt med vennskapet deres.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #7 Skrevet 21. april 2018 Klem til deg! Sånt er vondt, om man er femten eller femti. Forslaget om å spørre om å henge med er bra, men det kan hende du får nei. Ofte får man utløp for ulike sider ved seg selv i forskjellige vennskap. Synes ikke du skal "snakke ut", det kan fort bli ubehagelig og gjøre at hun trekker seg mer unna. Jeg vil råde deg til å få flere venner selv. Oppfrisk vennskap du allerede har, eller se om du kan bli bedre kjent med andre i klassen, på treninga e.l. Det er det beste du kan gjøre! Både for deg selv, og for vennskapet med bestisen - du blir mer glad og har interessante ting i livet også utenom henne, så har dere noe nytt å snakke om! Men det vil også gjøre deg godt å ha flere å spille på enn den ene. Man håper jo at vennskap skal vare evig, men ikke alle gjør det. Ofte vokser man fra hverandre over tid. Men heldigvis er verden full av fine mennesker Anonymkode: 17d0e...b7d 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #8 Skrevet 21. april 2018 jeg tror ikke du skal stresse sånn når du er i den alderen. Men siden du er i den alderen, kommer dere til å søke på samme skole eller kommer dere til å søke på forskjellige skoler som innebærer at noen av dere må reise? hilsen tankesmi Anonymkode: 66da9...e00
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #9 Skrevet 21. april 2018 Hun er ikke den eneste vennen jeg har. Vi to er i en venne gruppe på 5-6 jenter. Det er bare at det er ingen av dem andre jeg stoler like mye på! Jeg og bestevenninna mi har veldig like tanker når vi snakker om livet og liksom litt mer dype ting som hemmligheter. nå kommer dere sikkert til å skrive at jeg bare kan prøve å bli like hod venn med en av de andre. Men greia er at de andre har jeg vært venn med i 3-4 år nå, så jeg vet hvordan de er og at jeg ikke kan snakke med dem på samme måte som jeg snakker med bestevenninna mi. Selv om vi alle jentene er gode venner, så er jeg ganske sikker på at jeg kommer til å miste mange av dem når jeg begynner på vidergående etter sommeren. Jeg er jo ikke akkurat glad for å miste dem, men jeg blir mye mer lei meg for å miste bestevenninna mi jeg alltid har hatt! Ja, jeg og bestevenninna mi skal søke på forskjellig skole, men heldigvis er begge skolene i samme by. i klassen er det bare to andre jenter som er utenfor gjengen min som jeg synes er ganske snille og greie... et er bare at jeg ikke klaffer like mye med de som med resten av vennegjengen. Og resten av jentene i klassen går jeg veldig dårlig overens med da noen har mobbet hun ene venninna mi osv.... så å bli venn med noen av de andre jentene i klassen, vet jeg ikke helt om er et alternativ. Så må jeg også si; tusen takk til alle som har svart meg hittil! Betyr utrolig mye! ts Anonymkode: 4a83a...d65
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #10 Skrevet 21. april 2018 11 hours ago, AnonymBruker said: blir det dumt å si dette til henne? Virker jeg sjalu på de andre vennene hennes? Hva synes dere? Eller skal jeg ikke si noe i det hele tatt? ts Anonymkode: 4a83a...d65 Hvordan er venninnen din? Har dere hatt en krangel eller konflikt før? Hvordan reagerte hun den gang? Om hun er en tålmodig og forståelsesfull person, så kan du si det til henne. Anonymkode: 944bd...95a
Gjest Mass Skrevet 21. april 2018 #11 Skrevet 21. april 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er ikke den eneste vennen jeg har. Vi to er i en venne gruppe på 5-6 jenter. Det er bare at det er ingen av dem andre jeg stoler like mye på! Jeg og bestevenninna mi har veldig like tanker når vi snakker om livet og liksom litt mer dype ting som hemmligheter. nå kommer dere sikkert til å skrive at jeg bare kan prøve å bli like hod venn med en av de andre. Men greia er at de andre har jeg vært venn med i 3-4 år nå, så jeg vet hvordan de er og at jeg ikke kan snakke med dem på samme måte som jeg snakker med bestevenninna mi. Selv om vi alle jentene er gode venner, så er jeg ganske sikker på at jeg kommer til å miste mange av dem når jeg begynner på vidergående etter sommeren. Jeg er jo ikke akkurat glad for å miste dem, men jeg blir mye mer lei meg for å miste bestevenninna mi jeg alltid har hatt! Ja, jeg og bestevenninna mi skal søke på forskjellig skole, men heldigvis er begge skolene i samme by. i klassen er det bare to andre jenter som er utenfor gjengen min som jeg synes er ganske snille og greie... et er bare at jeg ikke klaffer like mye med de som med resten av vennegjengen. Og resten av jentene i klassen går jeg veldig dårlig overens med da noen har mobbet hun ene venninna mi osv.... så å bli venn med noen av de andre jentene i klassen, vet jeg ikke helt om er et alternativ. Så må jeg også si; tusen takk til alle som har svart meg hittil! Betyr utrolig mye! ts Anonymkode: 4a83a...d65 Du kommer til å få nye venner og utvide nettverket ditt på videregående. Min bestevenninne fra ungdomsskolen og jeg hang sammen som erteris på den tiden, men så gikk vi hver vår vei uten noe dramatikk. Hun ble kjent med andre som hun passet godt med (som ikke jeg passet med) og jeg ble kjent med andre som jeg passet godt med (som ikke hun passet så godt med) og livet gikk bare naturlig videre. De personene jeg ble kjent med på denne tiden har jeg et nært vennskap til i dag, 18 år senere. Bare la bestevenninnen din være og være med de andre venninnene dine. Du trenger ikke være så dyp med dem. Og viss det er noe du kommer til å savne så kommer det jo kanskje nye mennesker inn i livet ditt som du kan være dyp og undrende med. Men akkurat nå så ville jeg kost meg den siste tiden på ungdomsskolen før det blir mange forandringer viss jeg var deg. En epoke er snart over.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #12 Skrevet 21. april 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er venninnen din? Har dere hatt en krangel eller konflikt før? Hvordan reagerte hun den gang? Om hun er en tålmodig og forståelsesfull person, så kan du si det til henne. Anonymkode: 944bd...95a Vi har kranglet før ja, for sånn 2 år siden, ellers har vi bare hatt sånne små krangler som varer i 5 min. Hun er veldig forståelsesfull ja. ts Anonymkode: 4a83a...d65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå