Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er virkelig så sinna på meg selv. Jeg hadde lovet meg selv å ikke overføre penger fra sparekonto og bruke dem, men det har jeg gjort de siste to dagene! Hver gang jeg prøver  å spare så overfører jeg summen jeg har spart og bruker! 

På to måneder har jeg spart 7 000kr og har brukt dem på to dager! Igår og I dag. Er det mulig. Vet ikke hvordan jeg skal skjerpe meg, er flau foran samboeren nesten

Anonymkode: d2b30...176

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva bruker du dem på da? Kan det hjelpe å overføre sparepengene til en annen konto i en annen bank, der du ikke ser dem hver gang du logger inn i din vanlige bank?

Jeg var elendig på å spare før i tiden, og brukte også bare opp pengene, eller hadde veldig kortsiktige sparemål (en sydentur f.eks., så jeg sparte bare i noen få mnd). Men med alderen har viljestyrken kommet, og jeg har de senere årene spart flere hundre tusen kr.

Stå på og bit tennene sammen. Si til deg selv at sparepengene er forbudt å bruke!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er også sånn. Jeg har løst det ved å overføre sparepenger til min samboer og så overfører han de til sin sparekonto (vi deler på alle sparepengene selv om kontoen står i hans navn). På den måten, så kan jeg ikke bruke det jeg har spart da, fordi jeg har rett og slett ikke tilgang til det. Dette valget tok jeg selv, da jeg i en periode brukte sparepengene hele tiden. Jeg brukte opp det jeg sparte, fordi jeg bare måtte ha den og den tingen.... Samboeren derimot er veldig flink til å spare. Selvfølgelig en kjip følelse av å ikke kunne kontrollere seg nok til å ligge unna sparepengene, men jeg velger heller å bite i meg den stoltheten og overfører sparepenger til samboeren. Da kan jeg ikke bruke de, før jeg/vi har behov for det. Og bra er det, for vi har en kommende familiefest og konfirmasjon som vi må spare til....

Endret av Kittykat
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spar heller mer til en fondskonto og så setter du av hver måned maks 500 fra sparekonto til brukskonto. Husk i tillegg til dette å spare det beløpet du har igjen av det du skal bruke på fond og brukskonto at du setter av disse til sparekontoen.

jeg tror om du fast tar 500 tilbake til brukskontoen at du vil vente med å bruke disse til du får, men husk å sett av dato til sånn ca midten av måneden.

er kanskje ikke det smarteste forslaget men er da noe.

Anonymkode: 88357...48b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Spar heller mer til en fondskonto og så setter du av hver måned maks 500 fra sparekonto til brukskonto. Husk i tillegg til dette å spare det beløpet du har igjen av det du skal bruke på fond og brukskonto at du setter av disse til sparekontoen.

jeg tror om du fast tar 500 tilbake til brukskontoen at du vil vente med å bruke disse til du får, men husk å sett av dato til sånn ca midten av måneden.

er kanskje ikke det smarteste forslaget men er da noe.

Skulle ikke klikke ab funksjon

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skulle ikke klikke ab funksjon

...... hmmmm :(

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Er virkelig så sinna på meg selv. Jeg hadde lovet meg selv å ikke overføre penger fra sparekonto og bruke dem, men det har jeg gjort de siste to dagene! Hver gang jeg prøver  å spare så overfører jeg summen jeg har spart og bruker! 

På to måneder har jeg spart 7 000kr og har brukt dem på to dager! Igår og I dag. Er det mulig. Vet ikke hvordan jeg skal skjerpe meg, er flau foran samboeren nesten

Anonymkode: d2b30...176

Sett dem i fond/aksjer/aksjefond. Dette skaper incentiv for å ikke bruke pga. skatt. Eller BSU, f.eks.

Sett dem inn på en låst konto minst 1 annen enn deg må fysisk møte opp i en bank for å utløse.

Anonymkode: 994df...354

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...