Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
"Andelen barnløse er på en generasjon økt fra 9 til 15 prosent blant 45 år gamle kvinner og fra 14 til 25 prosent blant  menn på samme alder."
(Kilde: NRK)

Dette er starten på en lovende trend. Vi bør gjøre det enda enklere for kvinner å ta høyere utdannelse i Norge.
På den måten sikrer vi at de typiske vingeklipte lavstatusmenn ikke trenger å drømme om noe annet enn en toromsleilighet med nedrullede gardiner og møkkete oppvaskbenk.

I mellomtiden kan vi bruke kreftene på å diskutere strikkeoppskrifter.

Anonymkode: 3230e...770

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og poenget ditt var?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Toromsleilighet og nedrullede gardiner er allerede en realitet. Jeg drømmer om heroin, finansiert av deg. Det kommer, bare vent. 

Anonymkode: de561...ceb

• Liker 4
Skrevet

Se gjerne gjennom en halv million andre tråder om samme tema, for tips om hvordan en trøstesløs ungkarstilværelse kan unngås.

• Liker 1
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:
"Andelen barnløse er på en generasjon økt fra 9 til 15 prosent blant 45 år gamle kvinner og fra 14 til 25 prosent blant  menn på samme alder."
(Kilde: NRK)

Dette er starten på en lovende trend. Vi bør gjøre det enda enklere for kvinner å ta høyere utdannelse i Norge.
På den måten sikrer vi at de typiske vingeklipte lavstatusmenn ikke trenger å drømme om noe annet enn en toromsleilighet med nedrullede gardiner og møkkete oppvaskbenk.

I mellomtiden kan vi bruke kreftene på å diskutere strikkeoppskrifter.

Perfekt! 
Raskere å rengjøre, stille og fredlig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vel, som vingeklippet lavstatusmann så bør du finne tid til å vaske oppvaskbenken. Et problem mindre. Ruller du opp gardinene og skaffer deg en utdannelse så kan det til og med være at du både får oppvaskmaskin og kone etterhvert. (I nevnte rekkefølge...) 

Anonymkode: 2c95c...4d8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, som vingeklippet lavstatusmann så bør du finne tid til å vaske oppvaskbenken. Et problem mindre. Ruller du opp gardinene og skaffer deg en utdannelse så kan det til og med være at du både får oppvaskmaskin og kone etterhvert. (I nevnte rekkefølge...) 

Anonymkode: 2c95c...4d8

Tja, den var snedig. Angrer på at jeg ikke postet under fullt navn..

Skrevet

For det første finnes det ikke en kvinne for hver mann her i Norge. I følge SSB har det alltid vært sånn at det fødes flere gutter enn jenter, i snitt 6% flere gutter. Før hadde menn også en god del lavere levealder enn oss, men i dag er den nesten helt lik, ergo er det cirka 6% flere menn enn kvinner i hvert årskull (faktisk i alle kull som er under 67år er det flere menn enn kvinner, etter fylte 67år er det flest kvinner pga 3år lengre levealder). Fjerner man de ekstra prosentene med menn så er dere nede på 19% barnløse.

For det andre har vi innvandrere. Bare de siste årene har det innvandret 42 000 flere menn enn kvinner. Også de er med i statistikken din.

Så der forklarer man litt av forskjellen.

Fremdeles er jo vi kvinner litt kjente for å bedrive gjenbruk av menn. Jeg vil kanskje tro at den høye skilsmissestatistikken har en god del å si her. Før holdt man seg i par i tillegg til at det i alt levde flere kvinner enn menn, så da måtte man naturligvis spre seg utover flere.

I tillegg har jeg inntrykk av at single fedre er langt mer attraktive enn single mødre. I tillegg til at en urettferdig barnefordeling (stort sett til fordel for oss kvinner) har ført til at vi har mesteparten av samvær. Og det er langt mer skremmende å date noen som lever med en unge nesten hele tiden kontra annenhver helg. Den som har annenhver helg blir "nesten" som enslig å regne, og da enklere å gå inn i et forhold og få egne barn med.

Ett annet usikkerhetsmoment er jo at vi ikke vet hvor mange som faktisk er frivillig barnløse heller.

Ellers tror jeg ikke at en møkkete oppvaskbenk og nedrullede gardiner gir noen bedre odds når det allerede er mye konkurranse.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Tja, den var snedig. Angrer på at jeg ikke postet under fullt navn..

Du kan jo gjøre det nå.

Anonymkode: a2170...a6a

Skrevet
6 minutter siden, heipådegsann skrev:

hvor mange som faktisk er frivillig barnløse heller

Denne gruppa er nok større enn før. Presset på at man må stifte familie er vel blitt noe mindre. 

Samtidig er det blitt flere homofile og lesbiske par. Blandt disse er det mindre barn, særlig for homofile par. 

Ihvertfall blant de jeg kjenner er det ingen av de homofile parene som har barn, men noen av de lesbiske har barn. 

Om barnløsheten er frivillig er ikke blant dem vet jeg ikke. Men utgjør en andel av denne statistikken. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...