AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #1 Del Skrevet 20. april 2018 Hei! Jeg har fått tilbud om å overta en liste på et veldrevet legesenter. Har veldig lyst på jobben men er mange ting jeg lurer på. Jeg har tre små barn og lurer på om det i det hele tatt vil være mulig ift arbeidsmengde. Blir takknemlig om noen kan svare på følgende: 1. Hva tar du ut i lønn en vanlig måned- etter skatt, betalt driftutgifter osv? 2. Hvis du har barn: får du det til å gå? Får du noensinne hentet i barnehagen? takknemlig for alle svar! Anonymkode: d783a...a43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #2 Del Skrevet 20. april 2018 Jeg er ikke fastlege, men har fastleger i omgangskretsen og som tidligere kolleger. Hvordan det er for deg avhenger mye av listen og hvem som er på den. Noen pasienter er sjelden og aldri kontakt med legen, noen er innom en gang og tre ila året når noe skjer, og noen renner ned døren på ukentlig basis og gjerne oftere. Har du mange av sistnevnte samt mange kronikere som trenger møter med nav/arbeidsgiver/ressursgruppe/psykolog/dps osv er det betydelig mer krevende enn om listen er jevnt fordelt. Størrelsen på listen har også betydning, stor forskjell på 800 og 2500 pasienter. Det går fint å være fastlege og har barn så lenge du er strukturert og ikke gaper over for mye, men du bør være forberedt på hjemmekontor innimellom etter at barna er i seng, og at det ryker noen helger i kontorarbeid. Følger du ikke opp rekvisisjoner, prøvesvar o.l. fortløpende hoper det seg fort opp, og kan i verste fall få store konsekvenser for pasientene. Lønnen avhenger av mange forhold,; ansattutgifter, leiepris, abonnementsavgifter, behov for utstyr, listestørrelse, antall konsultasjoner pr dag, ditt skattenivå osv. Det beste svaret på hva du kan forvente å tjene får du hos den du skal kjøpe listen av. Vet dog at det er ganske vanlig å begynne med 30-40 000 i minus hver mnd.og så jobbe seg opp. Nå høres jeg sikkert negativ ut, men