AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #1 Del Skrevet 20. april 2018 Hei! Det har seg slik at jeg skal flytte til en ny by til sommeren, og skal i den anledning søke på en jobb. Jeg har vært i kontakt med lederen, og hun ville at jeg skulle sende inn en søknad... Problemet er bare at jeg ikke vet hvordan jeg skal begynne denne søknaden, da det ikke er en spesifikk stilling jeg søker på. Jeg skulle egentlig bare sende henne en mail med litt info om meg selv osv, men står helt fast med hva jeg skal skrive først. Noen av dere som har noen gode tips? Anonymkode: 09f55...b69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lord Friendzone Skrevet 20. april 2018 #2 Del Skrevet 20. april 2018 Har du allerede en CV på plass? Jeg anbefaler å sende begge deler. En CV skal helst favne bredt, og gi en konsis og helhetlig oversikt over din bakgrunn (utdanning, arbeidserfaring og personlige egenskaper). Dette sendes i kombinasjon med en søknad som du spisser inn mot en bestemt arbeidsplass. Jeg skjønner at det kan bli en utfordring å skrive en «smal» og spesifikk søknad uten at det er en bestemt stilling du søker på, men jeg tenker at søknaden i alle fall bør være mindre generell enn din CV. I søknaden skriver du litt om hvorfor arbeidsplassen virker spennende, og hva som motiverer deg til å søke hos dem. Gjør gjerne grundige undersøkelser om bedriften, som du lar skinne igjennom i søknaden. Dette kan også hjelpe deg til å stille relevante spørsmål og gi gode svar under et eventuelt jobbintervju. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddy Skrevet 20. april 2018 #3 Del Skrevet 20. april 2018 I min noen år tilbake hadde jeg dette: - Hvordan fant jeg stillingen - Alder og bosted - Beskrev litt hvordan jeg går i lag med andre (jobber jeg fint med andre eller foretrekker jeg å være alene) - Komme med noen få ord å beskrive deg selv med for eksempel: Serviceinnstilt, pliktoppfyllende og positiv. - Nevne eventuelt hva du har jobbet med tidligere Husk at en søknad skal ikke være spesielt lang. Men når en arbeidsgiver er ferdig og lese den skal de ha et innblikk av hvem du er og om du hadde passet inn. (skjønner at det kan være litt vanskelig å skrive søknad når du ikke helt vet hva jobben går ut på) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #4 Del Skrevet 20. april 2018 er vel da slik man skiver en søknadstekst. Hei mitt navn er, har barn,har mann har dyr og fritidsintresser. Er lettlært, arbeidsom mm. Bare masse svada med litt privat info og litt mer svada om hvorfor du passer til en jobb på den avdelingen Anonymkode: 71d43...f81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 20. april 2018 #5 Del Skrevet 20. april 2018 - Kunnskap om bedrift + din motivasjon til å søke - Hvem er du (navn og alder ser de i CV), hva har du gjort, hvorfor føler du at du passer inn i bedriften? - Din motivasjon, hva kan du tilby? - Avsluttning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulSitron Skrevet 20. april 2018 #6 Del Skrevet 20. april 2018 Siden du sliter med hvordan du skal begynne og du allerede har vært i kontakt med lederen ville jeg startet slik "Hei! Viser til tidligere telefonsamtale den (dato). Vedlagt ligger søknaden og min cv (evt bare fortsett med å skrive at du ønsker en jobb hos dem, når du kan starte, hva du kan tilby, gode egenskaper du har etc etc) Ved spørsmål er jeg tilgjengelig på telefon mellom kl da og da. Ser frem til å høre fra deg! Mvh NN" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #7 Del Skrevet 21. april 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: er vel da slik man skiver en søknadstekst. Hei mitt navn er, har barn,har mann har dyr og fritidsintresser. Er lettlært, arbeidsom mm. Bare masse svada med litt privat info og litt mer svada om hvorfor du passer til en jobb på den avdelingen Anonymkode: 71d43...f81 Dropp den private infoen. Anonymkode: d0b99...bf4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå