Jerry Lee Skrevet 20. april 2018 #3 Skrevet 20. april 2018 Til den er gjennomstekt! Det er viktig at kylling er gjennomstekt. Bruk termometer, og undersøk hva gradene skal være. 1
Miklo Velka Skrevet 20. april 2018 #4 Skrevet 20. april 2018 Det er ikke lett å svare på når du er så sparsommelig med informasjonen i åpningsinnlegget. Men er man i tvil, så bruker man steketermometer.
Mippi Skrevet 20. april 2018 #5 Skrevet 20. april 2018 Hva veier kyllingen? Bruk uansett steketermometer
breatheout Skrevet 20. april 2018 #6 Skrevet 20. april 2018 5 minutter siden, Ananas. skrev: En hel kylling, tenker du på? Ja
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #7 Skrevet 20. april 2018 Ca 50 min , følg med etter 40 min og igjen på 50 min og se an på utsiden. Når den ser ferdig ut på utsiden kan du ta den ut og stikke en kniv rett ned i den og vippe litt på kniven for å se om det er noe rosa kjøtt igjen inni. Er det det så sett den inn igjen 15 minutter til. Vanskelig å si konkret siden vi ikke vet hvor stor kyllingen er og om det er fra dypfryst tilstand eller ikke. Anonymkode: e5480...b5c
Ananas. Skrevet 20. april 2018 #8 Skrevet 20. april 2018 En rå, ufryst kylling på 1,5 kilo pleier å skulle stå mellom 60 og 90 minutter, men den eneste måten å være sikker på er å bruke termometer som plasseres dypt i en av filetene. Har du ikke det, så kan du sjekke fargen rundt der lårene møter "kroppen", det skal ikke være rosa noe sted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå