Gå til innhold

Joggesko til tjukk jente

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nå fått betennelse under begge føttene, ved hælen. Trenger sko med veldig god demping føler jeg da jeg er veldig overvektig. Går en del tur så må være egnet det til og hverdagslig gåing. Har hørt at Nike air Max er bra, noen som har erfaring med disse eller noen andre å anbefale? 

Anonymkode: c6169...370

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har én ting å anbefale, og det er å gå i en seriøs sportsbutikk og be om hjelp til å finne sko som passer for DEG. Foruten vekt må man ta hensyn til at folk har ulike føtter og ulikt steg (over-/underpronasjon eller normalt steg). For meg passer Asics Gel Nimbus og Nike Air Zoom Vomero best, for jeg har nøytralt steg. For den som overpronerer (dvs tråkker mest mot innsiden av foten - se hvordan du sliter skosålene dine), er det andre sko som passer bedre.  

• Liker 2
Skrevet

Hvis du har betennelse i hælene, skal du vel ikke belaste føttene mer enn høyst nødvendig. Får du noen behandling for dette?

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Ullvott skrev:

Jeg har én ting å anbefale, og det er å gå i en seriøs sportsbutikk og be om hjelp til å finne sko som passer for DEG. Foruten vekt må man ta hensyn til at folk har ulike føtter og ulikt steg (over-/underpronasjon eller normalt steg). For meg passer Asics Gel Nimbus og Nike Air Zoom Vomero best, for jeg har nøytralt steg. For den som overpronerer (dvs tråkker mest mot innsiden av foten - se hvordan du sliter skosålene dine), er det andre sko som passer bedre.  

Tenkte jeg skulle dra til Nikebutikken på vestby outlet, tror du de kan hjelpe der? 

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Arabella skrev:

Hvis du har betennelse i hælene, skal du vel ikke belaste føttene mer enn høyst nødvendig. Får du noen behandling for dette?

Nei, men holder på å gå ned i vekt og trener en del. Er også veldig vondt når jeg sitter og har beina borti gulvet. Får ingen behandling, det er sånn som vanligvis går bort av seg selv. Til nå har jeg brukt crocs (fra europris) så er kanskje derfor det har skjedd 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte jeg skulle dra til Nikebutikken på vestby outlet, tror du de kan hjelpe der? 

Det er lenge siden jeg har vært på outleten nå, så hvor god peiling de har his Nike vet jeg ikke. Erfaringer fra butikkene der er litt variabel på akkurat det området - man møter alt fra glødende entusiaster med masse produktkunnskap til totalt uinteresserte som egentlig bare bruker opp lufta de puster i ;) . Jeg ville i utgangspunktet gått til et sted som fører mer enn ett merke, og som er «sportsspesialister». Går du til Løplabbet, Oslo Sportslager, Milslukern og liknende har du langt større sjanse til å få skikkelig hjelp, noe du trenger nå.

Jeg er overvektig og har slitt med plantar fascitt selv (regner med det er det du har). Dessverre tar det tid, men tøying, teip og gode sko hjelper. Jeg teipet min vonde fot med sportsteip etter en film på YouTube, slik at hælen skulle få best mulig avlastning. Det ligger flere filmer ute om slik teiping. Jeg brukte denne: 

https://www.youtube.com/watch?v=5Z2XlqsuQSY 

I tillegg kjøpte jeg ekstra geléinnlegg til å legge i hælene på skoene mine. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, men holder på å gå ned i vekt og trener en del. Er også veldig vondt når jeg sitter og har beina borti gulvet. Får ingen behandling, det er sånn som vanligvis går bort av seg selv. Til nå har jeg brukt crocs (fra europris) så er kanskje derfor det har skjedd 

De selger ikke crocs på europris - de selger noe lignende i hard plast. Jeg skjønner du har vondt i beina, for å si det sånn.

Jeg hadde betennelse i hælen en gang, da var jeg hos fysioterapeut og fikk en slags skål/pute som skulle ligge under hælen nedi skoene.

Når det gjelder nye sko, anbefaler jeg Løplabbet. Finnes i hvert fall i Oslo og på Strømmen storsenter. Da får du hjelp av god kompetanse og får deg skikkelige sko for ditt behov og din fot.

Endret av Måbarefåsiat...
  • 2 uker senere...
Skrevet

Hoka  clifton anbefaler jeg :) meget god demping! Jeg er ikke overvektig, men som hokafrelst er jeg overbevist om at det ikke finnes bedre sko når det gjelder demping. De er også superlett.  

AnonymBruker
Skrevet

Hælspore?

Anonymkode: 43d57...b3d

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å gå på helsesko med litt hæl så belastningen kommer litt lenger frem på fotbladet? (Innesko vel og merke)

Anonymkode: c9a47...70d

AnonymBruker
Skrevet

Endte opp med å kjøpe Nike air Max :) 

Skrevet

Nike Air Max er kjempebra, sluttet å ha vondt i beina etter at jeg begynte med de. :) Nå kan jeg gå i vanlige sko og uten å få vondt med en gang. Skechers funker og veldig bra, spesielt når du er skikkelig sliten i beina.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...