Gjest Bhsiltsk Skrevet 22. februar 2005 #1 Skrevet 22. februar 2005 VG Nett skriver at skummet melk kan være årsak til kviser hos kvinner. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=102897
Gjest Gjesta Skrevet 22. februar 2005 #2 Skrevet 22. februar 2005 Men husk at undersøkelsen som gjengis, er amerikansk, og det hintes mot at årsaken til kvisene kan være hormoner i melken. Her i Norge er kontrollen med melken og eventuelle hormoner i den mye strengere enn i USA, så jeg har vanskelig for å tro at observasjonene lar seg direkte overføre til norske forhold. Men igjen ser vi det: dagspressen er ute etter å skape sensasjonsoverskrifter for enhver pris...
Lille smurf Skrevet 22. februar 2005 #3 Skrevet 22. februar 2005 så det jeg også.... Men jeg merker det på huden om jeg spiser mye ost....(melkeprodukt..)
Elze Skrevet 22. februar 2005 #4 Skrevet 22. februar 2005 Jeg drikker ikke skummet melk (eller annen melk), men har kviser. En medisinsk sensasjon!
Søtpotita Skrevet 22. februar 2005 #5 Skrevet 22. februar 2005 eg merkar at eg får kviser av sjokolade....
Gjest gjest 0 Skrevet 22. februar 2005 #6 Skrevet 22. februar 2005 Ja og mange sier at det er ingen sammenheng mellom snop/fet mat og kviser... For noe tull! Mitt ansikt reagerer iallefall hvis jeg over en periode har spist mye usunn mat. Spesielt mye fast food eller sjokolade. Da popper kvisene frem både her og der... pam
camilla26 Skrevet 22. februar 2005 #7 Skrevet 22. februar 2005 Ja og mange sier at det er ingen sammenheng mellom snop/fet mat og kviser... For noe tull! Mitt ansikt reagerer iallefall hvis jeg over en periode har spist mye usunn mat. Spesielt mye fast food eller sjokolade. Da popper kvisene frem både her og der... pam helt enig med deg.
Gjest Anonymous Skrevet 22. februar 2005 #8 Skrevet 22. februar 2005 Det er veldig forskjellig fra person til person om matvarer har noe å si. Jeg får ikke kviser av sjokolade eller noen annen type mat. Det er ofte hormonene som lager krøll, det følger ofte mens-syklusen.
Gjest Gjesta Skrevet 22. februar 2005 #9 Skrevet 22. februar 2005 Ja og mange sier at det er ingen sammenheng mellom snop/fet mat og kviser... Jepp, mitt ansikt reagerer hvertfall på potetgull, uansett hva de undersøkelsene sier,...
Gjest gjest1 Skrevet 23. februar 2005 #10 Skrevet 23. februar 2005 Man ser jo selv best på egen hud hva man reagerer på og ikke. Jeg har hørt hudleger påstå at man ikke får kviser av sjokolade eller fet mat, men like forbannet er det kvinner som får det. Hudleger er ikke allvitende, og det har jeg alltid bak øret. Ellers kan ofte sammenhengen mellom sjokolade og kviser ha forbindelse med menssyklusen. Man blir søthungrig rett før mens - det gjør i hvert fall jeg, og jeg får kviser langs kjevebenet i samme periode. Og kviser i det området, har jeg hørt har sammenheng med underlivet eller tarmsystemet.
maki Skrevet 24. februar 2005 #11 Skrevet 24. februar 2005 Ja og mange sier at det er ingen sammenheng mellom snop/fet mat og kviser... For noe tull! Mitt ansikt reagerer iallefall hvis jeg over en periode har spist mye usunn mat. Spesielt mye fast food eller sjokolade. Da popper kvisene frem både her og der... pam Gjerne de som selger sånne anti kvise greier Så på tv-shop her om dagen, da var det vist ingen ting som hadde noe å si på kviser ect sett bort i fra den greier de selger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå