AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #1 Skrevet 20. april 2018 Er så heldig at jeg har fått litt melasma i ansiktet ( av en kosmetisk sykepleier på en klinikk )! 🙄 Dere som har/har hatt det, har dere noen anbefalinger? Har fått en veldig lys brun flekk i pannen og ser ut som jeg har bart, har knust selvtilliten min rett i do! 😞 Har fått beskjed om å bruke caps når det er sol, høy solfaktor i ansiktet og begynt på en non retinol krem fra obagi som kanskje kan lysne flekkene litt, eller i hvertfall forhindre at det blir verre. Og ble anbefalt å begynne på den 18 ukers kuren til Obagi til høsten. Den høres grusom ut, og jeg er veldig forfengelig på huden i ansiktet, så har egentlig ikke så lyst å gå gjennom det pga rødheten og skallingen som kommer! 😕 Noen som har vært gjennom den kuren? Ble resultatet så bra som de påstår det blir? Hvordan var de 18 ukene? Verdt det? Eventuelt, noen som har prøvd annen behandling, som funker? Eventuelt ikke funket? Skal ha meg en time hos hudlegen min for å diskutere det også, men tenkte å høre med dere som faktisk har vært gjennom og går gjennom det nå. Dere sitter garantert veldig mye nyttig informasjon og erfaringer. På forhånd, tusen tusen takk for svar! 🙏🏼 Anonymkode: be750...eef
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #2 Skrevet 20. april 2018 Hvordan kan du ha fått melasma i ansiktet av en kosmetisk sykepleier? Hva er det sykepleieren gjorde for å gi deg det? Jeg har melasma, men det er pga. hormoner. Jeg bruker solkrem, mandelsyrepeeling og tretinoin. Men om du virkelig har melasma så er det ingenting som tar det. Du kan lysne flekkene eller få dem til å ikke bli så mye verre, men å bli kvitt dem er ikke noe som blir mulig før det underliggende problemer fikses (hormonene). Anonymkode: 6e8df...b92
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #3 Skrevet 20. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du ha fått melasma i ansiktet av en kosmetisk sykepleier? Hva er det sykepleieren gjorde for å gi deg det? Jeg har melasma, men det er pga. hormoner. Jeg bruker solkrem, mandelsyrepeeling og tretinoin. Men om du virkelig har melasma så er det ingenting som tar det. Du kan lysne flekkene eller få dem til å ikke bli så mye verre, men å bli kvitt dem er ikke noe som blir mulig før det underliggende problemer fikses (hormonene). Anonymkode: 6e8df...b92 Oi, det var pirking. Mente nok at hun fikk diagnosen av en sykepleier... Anonymkode: be750...eef
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #4 Skrevet 20. april 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Oi, det var pirking. Mente nok at hun fikk diagnosen av en sykepleier... Anonymkode: be750...eef Du er jo selv TS. I så fall var det ganske så dårlig formulert, så vil ikke akkurat kalle det pirking. Det høres helt klart ut som om du mente at en kosmetisk sykepleier gjorde et-eller-annet som gav deg melasma. Anonymkode: 6e8df...b92
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #5 Skrevet 20. april 2018 Jeg har det også, vet ikke hvorfor for jeg har alltid brukt p-piller uten å få det men plutselig kom det, og jeg har da hatt det hver sommer siden. Minsker problemet med å alltid bruke solkrem faktor 50. Smører tykt lag hver morgen hele sesongen og prøver å unngå sol. Det er veldig sjenerende, kjedelig å måtte gå rundt som en bleiking med bart. Prøver å sminke over også, det funker ganske bra foreløpig. Huden ser plutselig mye eldre ut også når man får det svineriet. Vet ikke hvordan du blir kvitt det, har bare forsøkt kjerringrådet sitron selv og tror ikke det var noen suksess. Anonymkode: 89d4f...ac9
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #6 Skrevet 20. april 2018 Jeg har aldri vært hos den sykepleier før, så om ikke hun er synsk og har stukket en voodoodukke med ønsker om at jeg skal få melasma, så kan ikke hun ha gjort noe for at jeg skulle få det! 😆 Men ok! Siste anonym, som syns sminke dekker det litt. Hvilken sminke bruker du? Merke? Jeg bruker Foundation og pudder, men føler det blir mørkere av det. Kanskje jeg må sminke lysere over lippen enn resten av ansiktet? Jeg er så elendig på annen sminke enn akkurat den jeg bruker! 😑 ~ Ts Anonymkode: be750...eef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå