Gjest N-Nøff Skrevet 20. april 2018 #1 Del Skrevet 20. april 2018 1 uke? 2 uker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #2 Del Skrevet 20. april 2018 Et par timer. Anonymkode: da3fd...a9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #3 Del Skrevet 20. april 2018 En ukes tid Anonymkode: 3bf24...bcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie123 Skrevet 20. april 2018 #4 Del Skrevet 20. april 2018 Det kommer an på hvordan briller og om det er stor forskjell fra de gamle. Da jeg fikk progressive briller så tok det ca 1 dag og neste gang jeg byttet, så tok det flere måneder. Da var også forskjellen på brillene mye større. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest N-Nøff Skrevet 20. april 2018 #5 Del Skrevet 20. april 2018 2 minutter siden, emilie123 skrev: Det kommer an på hvordan briller og om det er stor forskjell fra de gamle. Da jeg fikk progressive briller så tok det ca 1 dag og neste gang jeg byttet, så tok det flere måneder. Da var også forskjellen på brillene mye større. Jaha, så det er en mindre overgang fra ingenting til briller enn fra én brille til en annen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest N-Nøff Skrevet 20. april 2018 #6 Del Skrevet 20. april 2018 Og jeg fikk høre at hvis man først bruker briller, begynner man å se dårligere uten. Er det sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie123 Skrevet 20. april 2018 #7 Del Skrevet 20. april 2018 Akkurat nå, Neinøff skrev: Jaha, så det er en mindre overgang fra ingenting til briller enn fra én brille til en annen? Da jeg begynte med briller så synes jeg det var en lettelse å få briller. Jeg så jo mye bedre og hodepinen forsvant ganske fort. Det var større overgang for meg å gå over til progressive, men det er nok forskjell på folk der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest N-Nøff Skrevet 20. april 2018 #8 Del Skrevet 20. april 2018 1 minutt siden, emilie123 skrev: Da jeg begynte med briller så synes jeg det var en lettelse å få briller. Jeg så jo mye bedre og hodepinen forsvant ganske fort. Det var større overgang for meg å gå over til progressive, men det er nok forskjell på folk der. Åja. Men hva er progressive, da? Hva hadde du først? Hvis man tar synstest og så bestiller briller etterpå, får man progressive, da? Er det liksom lesebriller og progressive som er de to kategoriene? Der lesebriller er fra billige butikker, og progressive koster "litt mer.." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #9 Del Skrevet 20. april 2018 11 minutter siden, Neinøff said: Og jeg fikk høre at hvis man først bruker briller, begynner man å se dårligere uten. Er det sant? Hvis man bruker briller er det jo nettopp fordi man ser dårlig uten :knise: Anonymkode: 3d466...262 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest N-Nøff Skrevet 20. april 2018 #10 Del Skrevet 20. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis man bruker briller er det jo nettopp fordi man ser dårlig uten :knise: Anonymkode: 3d466...262 Heheee... ja, men dårligere enn du gjorde før du begynte å bruke. Ikke alle ser direkte dårlig, men de kan bli slitne og slite med å fokusere skikkelig, så kan briller avlaste litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #11 Del Skrevet 20. april 2018 20 minutter siden, Neinøff skrev: Heheee... ja, men dårligere enn du gjorde før du begynte å bruke. Ikke alle ser direkte dårlig, men de kan bli slitne og slite med å fokusere skikkelig, så kan briller avlaste litt. Ja. Når man ser dårlig, men aldri har hatt briller så prøver øynene og hjerne og kompensere for det dårlige synet. Når man har brukt briller en stund så slutter man å kompensere for nå er synet bra igjen (med briller). Da ser man dårligere når man tar av seg brillene. Det er derfor det kan være svært vanskelig å se at barn trenger briller, for de kompenserer veldig mye. Kommer selvfølgelig an på hva som er galt. Anonymkode: 20329...9d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest N-Nøff Skrevet 20. april 2018 #12 Del Skrevet 20. april 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Når man ser dårlig, men aldri har hatt briller så prøver øynene og hjerne og kompensere for det dårlige synet. Når man har brukt briller en stund så slutter man å kompensere for nå er synet bra igjen (med briller). Da ser man dårligere når man tar av seg brillene. Det er derfor det kan være svært vanskelig å se at barn trenger briller, for de kompenserer veldig mye. Kommer selvfølgelig an på hva som er galt. Anonymkode: 20329...9d4 Okæi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie123 Skrevet 20. april 2018 #13 Del Skrevet 20. april 2018 Akkurat nå, Neinøff skrev: Åja. Men hva er progressive, da? Hva hadde du først? Hvis man tar synstest og så bestiller briller etterpå, får man progressive, da? Er det liksom lesebriller og progressive som er de to kategoriene? Der lesebriller er fra billige butikker, og progressive koster "litt mer.." Jeg hadde vanlige briller først. Det er brilleglass som bare har en styrke i hele glasset. Progressive brilleglass har to forskjellige styrker i ett og samme brilleglass. Da slipper en å ha to forskjellige briller som en hele tiden må bytte på å bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 20. april 2018 #14 Del Skrevet 20. april 2018 2 hours ago, Neinøff said: Og jeg fikk høre at hvis man først bruker briller, begynner man å se dårligere uten. Er det sant? Nei, men du innser jo plutselig hvor utrolig dårlig du egentlig har sett, og hjernen slutter å late som om du ser bra uten briller. Det er for øvrig individuelt hvor lang tid det tar å venne seg til å bruke briller. For noen tar det en dag, for andre en ukes tid eller to, og for andre igjen kan det ta måneder eller år å bli vant til å huske å ta på seg øya. Selv brukte jeg omtrent en ukes tid på å venne meg til det nye synet første gang jeg fikk briller. Jeg gikk fra minus på det ene øyet og pluss på det andre, til å ha dybdesyn og samsyn med briller. Avstandsbedømmelse var litt vanskelig i starten. Jeg tok laser for en del år tilbake, men etter hvert ble synet dårligere igjen, denne gangen var for øvrig begge øynene på minusen, og det var enklere å venne seg til nytt syn den gangen. Har du først vent deg til å ha brillene på nesen hver dag, så er det igjen individuelt hvor lang tid det tar å venne seg til ny styrke når du har vært hos optiker igjen, men progressive briller er og blir det som folk klager mest over at er vanskelig å venne seg til. Dette har noe med hvordan du må bruke synet gjennom brilleglassene å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 20. april 2018 #15 Del Skrevet 20. april 2018 6 hours ago, Neinøff said: 1 uke? 2 uker? Det kan variere fra timer til måneder. (Ja jeg ser at det er flere som har svart her :P) Men det kommer også an på hvilke briller og hvor ofte du bruker de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GammelSierraFan Skrevet 20. april 2018 #16 Del Skrevet 20. april 2018 Det er nok individuelt. Jeg begynte med briller for første gang for et par år siden, var selvsagt uvant med en gang (plutselig virket bakken mye nærmere, bl.a. ), men jeg ble vant til dem i løpet av dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skadeskutt Skrevet 20. april 2018 #17 Del Skrevet 20. april 2018 Tok meg ca to uker. Jeg er bare lett nærsynt (0,5 og 0,7), men har skjeve hornhinner så har briller med korrigerende syn eller hva det nå heter. Brukte brillene hele tiden i starten. Nå bruker jeg de mest når jeg skal lese. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå