nyibyen Skrevet 22. februar 2005 #1 Del Skrevet 22. februar 2005 Jeg skal snart flytte, og er så LEI av klesskap! Synes ikke de er særlig fine, de er dyre og tunge. Har lyst på en NY måte å oppbevare klær på. Så nå har jeg funnet ut at jeg skal ha klesstativ som de har i butikkene, og henge bukser, gensere, kjoler, jakker etc på dem. I tillegg til en kommode til undertøy og slikt. Det jeg lurer på er om alle klærne mine kommer til å bli nedstøvet etter en måned, og at det derfor er veldig upraktisk? Noen med erfaring her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loolaa Skrevet 22. februar 2005 #2 Del Skrevet 22. februar 2005 Tja, vi har ikke akkurat et klesstativ, men noe lignende. Vi ville heller ikke ha garderobeskap, og bygde derfor et lite klesrom på soverommet. Vi satt opp en vegg med dør, men i stedet for dør har vi et forheng. I "skapet" henger klærne på vanlige stenger som i et klesskap, i to etasjer. I tillegg har vi en stor kommode og en liten kommode. Vi har ikke helt et walkthrough-skap, men iallfall et walkin-skap! Jeg liker det kjempegodt, føler at jeg har mye bedre oversikt over klærne mine enn før. Og selv om vi som regel ikke har dratt igjen forhenget, er aldri klærne støvete. Nå må det forresten tilføyes at vi har en hylle øverst, over klærne. Det kan være at den tar imot for litt støv, men jeg tror egentlig ikke at det hadde vært noe forskjell hvis den ikke var der. Og ikke blir det innstengt skaplukt av klærne heller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 22. februar 2005 #3 Del Skrevet 22. februar 2005 Jeg har et eget rom til klærne mine. Kjoler, skjørt og jakker henger på et stativ, og gensere, topper, bukser og undertøy har jeg i to store kommoder. På veggen har jeg en åpen hylle med vesker og sko. Jeg har ikke hatt noen problemer med støv på klærne, men så kommer vel mye av støvet på soverommet ofte fra sengetøyet når man beveger på det, skifter trekk osv. Så hvis du skal ha stativet på soverommet er det sikkert lurt å ha en gardin e.l. foran. Det er i alle fall utrolig deilig å slippe klær på soverommet, mye lettere å støvsuge også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. februar 2005 #4 Del Skrevet 22. februar 2005 Du kan jo eventuelt ha en kommode eller lignende til klær som ikke blir brukt så mye og ha et klesstativ til klær som blir brukt en del? Noe støv kan det jo bli, men kan ikke se for meg at det skal bli et stort problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 22. februar 2005 #5 Del Skrevet 22. februar 2005 Jeg har alle klærne mine på stativ. Forrige dagen så jeg faktisk at jeg hadde fått støvkanter på noen av plaggene. Når jeg tenkte meg om var dette klær som jeg ikke hadde brukt på over et år. Dermed forsvant de i en stor søppelsekk og fraktet til nærmeste Fretexboks. For klær jeg faktsik bruker og har en høyere rotasjon på har aldri støv vært noe probelem. Så moralen er, blir det støv på klærne bruker du de så lite at du like gjerne kan sende til Fretex :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shoegal Skrevet 23. februar 2005 #6 Del Skrevet 23. februar 2005 vi har endelig fått klesskap! etter måneder med stativ, fikk vi nok - støvete gulv og vanskelig å holde orden. så nå er det andre tider i heimen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #7 Del Skrevet 23. februar 2005 vi har endelig fått klesskap! etter måneder med stativ' date=' fikk vi nok - støvete gulv og vanskelig å holde orden. så nå er det andre tider i heimen![/quote'] Også er forvirringen total igjen. :oops: Kan forklaringen være at du ikke hadde eget rom for klærne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 23. februar 2005 #8 Del Skrevet 23. februar 2005 Jeg har et eget lite rom for klærne mine, der henger noe på en lang stang, imens resten ligger sammenbrettet på åpne hyller. Har bare hatt det slik i 4-5 måneder, men har så langt ikke hatt noe problem med støv på klærne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #9 Del Skrevet 23. februar 2005 sikkert greit nok om du har et eget rom til de,men det blir virkenes mere yryddig ut om du skal ha dette på et soverom. og der blir det støv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shoegal Skrevet 24. februar 2005 #10 Del Skrevet 24. februar 2005 kan godt hende det. stativet stod på soverommet, og for oss ble det i alle fall irriterende i lengden. for all del, hadde jeg hatt et eget rom til klærne mine, kunne jeg gjerne ha fortsatt med stativ, altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #11 Del Skrevet 24. februar 2005 Oki takk for oppklaring, da er garderom inne i vurderingen igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piarina (ikke innlogget) Skrevet 27. februar 2005 #12 Del Skrevet 27. februar 2005 Jeg hadde klesstativ til klærne mine før, og støv merket jeg aldri noe til. Problemet var heller at jeg ble utrolig lei av klærne mine.... Jeg så jo ALLE klærne mine flere ganger daglig. Jeg lå og så på dem når jeg våknet, jeg lå og så på dem når jeg la meg osv.... Så det føltes etterhvert som om jeg hadde gått med alle klærne hver dag i årevis... Hadde jeg derimot hatt et eget rom til klærne ville det nok vært annerledes. Et forheng foran er også en god løsning. Nå har jeg klesskap med hvitt canvas-forheng, istedenfor skapdør. Syns det er en grei mellomløsning, det ser mykere ut enn massive digre dører. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå