Gå til innhold

Blir dere skeptiske til mennesker som ikke liker dyr?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet av en person som har angst for dyr, og liker ikke insekter en gang. Hun er også livredd hunder uten å ha blitt bitt noensinne.. 

Nå har hun fått barn, og den ene har arvet redselen for dyr. H*n hyler og skjelver på hendene i møtet med hunder, kyr, katter osv, uten å ha en eneste dårlig erfaring med det.

Dette er utrolig slitsomt for oss, da dette barnet skremmer opp dyrene våre. Vi har kanin, katt og en hund.

I vår husstand er de tre barna våre godt vante med dyr. De er nysgjerrige på alt liv, og leter etter krabber, amfibier og insekter. Dette reagerer den dyreredde familien på. De ser på det som rart at noen kan like å ha sånn nærkontakt med levende skapninger. Vi blir sett på som "de rare".

Anonymkode: 2390f...4ca

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest N-Nøff
Skrevet

Ja... det er jo bare sinnssykt. Dere er ikke de rare.

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Det er de andre som er rare, ikke dere.

AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke si jeg blir skeptisk. Jeg merker jo at de har en irrasjonell frykt og forstår hvorfor. Mange som har det. Blir bare skeptisk til mennesker som de skader andre eller lignende, ikke fordi de har en irrasjonell frykt (som regel)

Anonymkode: 66c0e...ddc

AnonymBruker
Skrevet

Det er feil å overføre sin frykt, til ungene sine. Idioter! Morra til typen til morra mi gjorde akkurat det samme. I can’t fucking stand that guy! Han veiver med armene og beina, og sier shhhhh! GÅ VEKK! Til min hund, i mitt og hundens hjem. Jeg liker ikke folk, som ikke liker dyr. 

Anonymkode: 2f0e2...c9d

• Liker 2
Skrevet

Ikke skeptisk, da man kan ha fobier for mye forskjellig rart.
Men en kan jo undre litt på hvilken oppvekst disse hadde...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Slike er jeg veldig skeptisk til. Er også skeptisk til folk som sier de HATER barn.

Anonymkode: 22176...6e4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er en viss forskjell på å være redd for dyr og å ikke like dem pga det og å faktisk ikke like dyr. 

Anonymkode: a76fb...3e4

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er en viss forskjell på å være redd for dyr og å ikke like dem pga det og å faktisk ikke like dyr. 

Helt enig. 

Det er milevis fra å være redd for dyr, å det å ikke like dyr. 

Jeg har hest, og mange av mine venner er redd for hest, men det betyr ikke at de hater hest. 

Men jeg blir derimot skeptisk når noen hater dyr. De trenger ikke elske dyr, på samme måten som jeg gjør, men å sterkt misslike dyr uten noe grunnlag, da blir jeg skeptisk.. 

Anonymkode: f4925...26e

• Liker 5
Gjest Balian d'Ibelin
Skrevet

Jeg er skeptisk til alle mennesker.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Balian d'Ibelin skrev:

Jeg er skeptisk til alle mennesker.

Har du en form for angst eller noe? 

Anonymkode: e8927...0e9

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt klary! Stor forskjell på det!

Selv har jeg slitt med redsel for hund. Min mor er redd hund (og hun vokste opp med dem, så ikke spør med hvorfor...) og det ble delvis overført til meg. Jeg har alltid vert glad i dur og var åpen for hunder. Frem til jeg fikk en rotweiler etter meg. Ble ikke bitt. Kan bare si det. Men når du er 7 år og får en svær hund etter deg... redselen som jeg delvis hadde skjøvet bort blusset opp for fult! 

Jeg har jobbet mye med meg selv, og den dag i dag klarer jeg å være rundt hunder, men kommer nok alltid til å være skeptisk til dem. Bjeffing er en "fare" lyd i mine øyre, og pulsen skyter i været om en hund i nærheten bjeffer.

Jeg kan personlig si at jeg jobber konstant med meg selv og min frykt. Men synes nå det er fælt å lese at folk skal hate meg for for det :( 

Jeg derimot er skeptisk til dem som hater dyr pga. de er onde... det har ingen mening. Redsel er noe helt annet enn bare hate pga. pur F.

Anonymkode: b004e...f84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er skeptiske til mennesker som er redd eller liker ikke dyr. Fordi jeg har hatt en del dårlig erfaring med slike folk. Jeg forstår så inderlig godt at de er redd hunder f.eks. Men du tar for faen meg ikke å sparker etter hunden min, i det vi passerer. Gud det koker bare jeg skriver om det. Skjedde i fjor eller året før der. Aldri vært så forbannet i mitt liv før. 
Jeg har forståelse for mye.. men når dine problemer går utover mine uskyldige dyr. Der går grensen, da slutter jeg å være empatisk og forståelsesfull. Om jeg ser at noen tydelig er redd min hund når vi er ute. Så stopper jeg, eller så snur jeg. For å ta hensyn. Men som sagt, et sted går grensen. Jeg ser ikke alltid at du er redd hunden min. Men det gir deg ingen rett til å skade hunden min for det. 

Folk som ikke liker dyr, stoler jeg ikke på. Fordi denne gruppen mennesker eier ikke respekt for dyr. Det er de som kaller katten min for en levende musefanger som ikke fortjener omsorg og kjærlighet. Som hører til i fjøset med kyrene og ikke i sengen min. Det er denne gruppen folk som er respektløs ovenfor dyr, som snakker dritt om dem. Og det provoserer meg.
Har opplevd at besøkende har dyttet vekk katten med overdreven makt, når katten bare søker kos. Igjen, skader du dyrene mine så klikker jeg. Jeg forventer ikke at alle forguder dyrene mine, men jeg forventer at de respekterer dem. 
De som er likegyldig til dyr, litt mer "Jeg er ikke så glad i dem, men jeg respekterer dem", det har jeg forståelse for. Ikke alle elsker dyr og sånn er det bare. Men de skal ikke synke så lavt at de ikke liker dem, på en sånn måte hvor de ikke respekterer dem og ønsker dem bare vondt. For eksempel de som kaster kattunger på sjøen, dumper dem i skogen, forlater en død katt midt på veien, som sparker andres hunder. Slike folk stoler jeg ikke på, fordi det er disse folkene som kan finne på å skade mine og andres dyr. 

Anonymkode: 303c9...a74

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er skeptiske til mennesker som er redd eller liker ikke dyr. Fordi jeg har hatt en del dårlig erfaring med slike folk. Jeg forstår så inderlig godt at de er redd hunder f.eks. Men du tar for faen meg ikke å sparker etter hunden min, i det vi passerer. Gud det koker bare jeg skriver om det. Skjedde i fjor eller året før der. Aldri vært så forbannet i mitt liv før. 
Jeg har forståelse for mye.. men når dine problemer går utover mine uskyldige dyr. Der går grensen, da slutter jeg å være empatisk og forståelsesfull. Om jeg ser at noen tydelig er redd min hund når vi er ute. Så stopper jeg, eller så snur jeg. For å ta hensyn. Men som sagt, et sted går grensen. Jeg ser ikke alltid at du er redd hunden min. Men det gir deg ingen rett til å skade hunden min for det. 

Folk som ikke liker dyr, stoler jeg ikke på. Fordi denne gruppen mennesker eier ikke respekt for dyr. Det er de som kaller katten min for en levende musefanger som ikke fortjener omsorg og kjærlighet. Som hører til i fjøset med kyrene og ikke i sengen min. Det er denne gruppen folk som er respektløs ovenfor dyr, som snakker dritt om dem. Og det provoserer meg.
Har opplevd at besøkende har dyttet vekk katten med overdreven makt, når katten bare søker kos. Igjen, skader du dyrene mine så klikker jeg. Jeg forventer ikke at alle forguder dyrene mine, men jeg forventer at de respekterer dem. 
De som er likegyldig til dyr, litt mer "Jeg er ikke så glad i dem, men jeg respekterer dem", det har jeg forståelse for. Ikke alle elsker dyr og sånn er det bare. Men de skal ikke synke så lavt at de ikke liker dem, på en sånn måte hvor de ikke respekterer dem og ønsker dem bare vondt. For eksempel de som kaster kattunger på sjøen, dumper dem i skogen, forlater en død katt midt på veien, som sparker andres hunder. Slike folk stoler jeg ikke på, fordi det er disse folkene som kan finne på å skade mine og andres dyr. 

Anonymkode: 303c9...a74

Jeg som hadde kommentaren over. Som noen som er redd hunder. Kan jeg ærlig si at det aldri i verden har falt meg inn å ta redselen fysisk utover en hund.

Såklart har tanken slått med på hva jeg skal gjøre om jeg befinner meg i en situasjon hvor en hund biter meg, men helt ærlig da også, vet jeg ikke om jeg hadde klart å skade dyret. 

Men anser med selv som en dyreelsker, selv om jeg er skeptisk til hunder. Jobber med meg selv hele tiden, og skyder en stor takk til en venninne sin Malamut for at jeg klarer å forholde meg såpass rolig rundt hunder den dag i dag. Jeg hadde nok noe som var på kanten til å kunne kalles en forbi. Var jeg ute på tur, og kom tiø et hus hvor en hund sto i bånd/bur i gårdsrommet og bjeffer, klarte jeg ikke å gå forbi. Var faktisk såpass at jeg virkelig ikke klarte å få megselv til å gå videre og var da nødt til å snu tvert om å gå tilbake samme veg jeg hadde gått. 

Den dag i dag hilser jeg ikke akkurat på fremmede hunder. Men klarer å forholde meg relativt rolig om en hund kommer bort å vil hilse. Egentlig er jeg ganske stolt over min innsats, men blir litt lei meg av å lese kommentarer på at noen skal hate meg forde jeg er redd. Jeg kan virkelig ikke noe for det. Og som sagt, jobber med meg selv da jeg ikke akkurat ønsker å ha denne redselen. 

Hadde bare den eiere til den roweileren hatt hunden i bånd, eieren sto 50 m unna men hadde løpt et par runder rundt en bil (dette var på en parkeringsplass utenfor en butikk) før eieren fant ut at han burde få kontroll på hunden. Er klar over den dag i dag at hunden kanskje bare ville hilse, men som en litt skeptisk 7 åring så kan jeg si at panikken slo inn da jeg så den svære hunden løpe mot meg. Du skal vel helt ærlig ikke løpe, men det var nå det jeg gjorde i panikk.

Og denne hendelsen har satt sine spor desverre :( k26 år.

Anonymkode: b004e...f84

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. 

Det er milevis fra å være redd for dyr, å det å ikke like dyr. 

Jeg har hest, og mange av mine venner er redd for hest, men det betyr ikke at de hater hest. 

Men jeg blir derimot skeptisk når noen hater dyr. De trenger ikke elske dyr, på samme måten som jeg gjør, men å sterkt misslike dyr uten noe grunnlag, da blir jeg skeptisk.. 

Anonymkode: f4925...26e

Dette 👍🏼

AnonymBruker
Skrevet

Ja 

Anonymkode: 4a336...ba5

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slike er jeg veldig skeptisk til. Er også skeptisk til folk som sier de HATER barn.

Anonymkode: 22176...6e4

Hvorfor? Jeg hater barn, men er ikke slem med de. Barn er onde og voldelige etter min erfaring.

Men dyr, de elsker jeg. Jeg forstår de og motsatt. Er så koselig med dyr. Ikke er dem utro heller <3 

Anonymkode: 45397...5ea

• Liker 2
Skrevet

Jeg er skeptisk til mennesker som viser avsky mot dyr, i den forstand at de ikke evner å ha empati for dyr eller generelt sett bare ikke "liker" dyr nok til å kunne være gode mot dyr.

Mennesker som er redde for dyr er noe helt annet. Noen har hatt svært dårlige erfaringer med f.eks. hunder, og det respekterer jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Som min svigermor sier:

Mennesker som ikke liker barn eller dyr, er ikke snille

Anonymkode: b96f7...1d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? Jeg hater barn, men er ikke slem med de. Barn er onde og voldelige etter min erfaring.

Men dyr, de elsker jeg. Jeg forstår de og motsatt. Er så koselig med dyr. Ikke er dem utro heller <3 

Anonymkode: 45397...5ea

Barn er onde og voldelige?! :sprettoy: Hvorfor mener du det? 

Anonymkode: c3a2d...27f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...