Gå til innhold

Dine beste tips mot tørre hender

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva er dine beste tips for å forebygge/hjelpe på tørre hender? Jeg har alltid slitt med tørre hender og hudbarrieren virker svekket, så alt av tips som kan hjelpe på tas imot med takk :) Jeg har blitt flink å smøre meg (ikke så mye inni hendene siden det er klissete) så jeg sprekker ikke lenger slik at jeg blør, men huden ser fortsatt ikke helt frisk ut. Jeg har ikke eksem. Takknemlig for alt av tips :):) 

Anonymkode: f5277...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Drikke mye vann, ta omega 3, smøre med hudolje. Vaske hendene med såpe som ikke tørker de ut

Anonymkode: 8f1a5...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hudkremen jeg bruker overalt: på badet, kjøkkenet, kontoret, i bilen, vesken - på den måten smører jeg meg oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalitets håndsåpe og håndkrem fra LOccitane - har aldri problemer med hendene. Smører de godt hver kveld før jeg legger meg og ellers etter behov. Om vinteren trenger de ekstra fuktighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pattesalve fra Europris :fnise: Helt utrolig bra krem som trekker godt inn. Bruker den hver kveld før jeg legger meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerrigknarker&fattigfolk bruker Spenol. Bra nok i gamle dager, bra nok nå. Fint skal det værra - sa han med dårlig råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg funker det å kline inn hendene med vaselin, ta på bomullsvanter (sånne tynne, hvite) og ligge med det natten over. Gjør jeg det noen kvelder på rad, er hendene myke og fine en lang periode etterpå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrubber huden når den er tørr. Den fjerner alt som er "ødelagt/dødt", og hendene blir silkemye etterpå!

Jeg blander olivenolje, brunsukker og vanlig sukker i en skål. Så masserer jeg det på hendene i rundt fem minutter før jeg skylder av og smører meg med fuktighetskrem.

Billig, enkelt og supereffektivt!

Ellers så har hudpleiesalonger behandling for tørre hender (koster vel rundt 300 kr), men jeg synes at min metode er like bra :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Tibbie skrev:

Jeg skrubber huden når den er tørr. Den fjerner alt som er "ødelagt/dødt", og hendene blir silkemye etterpå!

Jeg blander olivenolje, brunsukker og vanlig sukker i en skål. Så masserer jeg det på hendene i rundt fem minutter før jeg skylder av og smører meg med fuktighetskrem.

Billig, enkelt og supereffektivt!

Ellers så har hudpleiesalonger behandling for tørre hender (koster vel rundt 300 kr), men jeg synes at min metode er like bra :)

Støtter denne. Bruker mandelolje (gammel massasjeolje jeg fant under opprydning engang), vanlig sukker og en spiseskje sitronjuice. Blander alt sammen i en halvstor bolle, setter på et netflixprogram og masserer hendene over bollen til jeg går lei. Lange strøk, små sirkelbevegelser, rundt neglbånd, mellom fingrene. Vasker av godt, setter på en ny episode og masserer inn en fet håndkrem. Får alltid de L'occitanekremene til jul. Er det skikkelig krise, bruker jeg den feteste med sheasmør :) Hemphåndkremen fra body shop er også å anbefale. Bruker håndkrem hver kveld når jeg legger meg dagene etter dette, og til slutt har jeg glemt at jeg hadde tørre hender!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker innimellom å smøre hendene med en fet krem og så ta på bomullsvanter. Ligger med dette til dagen etter og da er hendene veldig mye bedre. Gjør det samme med føttene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Helosan! Eneste som funker på mine tørre hender. 

Anonymkode: ac65b...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...