AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #1 Skrevet 20. april 2018 Hvordan takle at en i familien har sviktet alle søsknan/foreldran? Det er så vondt. H*n har meldt seg ut av familien fordi ex-kjæresten krever dette. Det som sårer er kanskje at h*n hører på sin ex.. Anonymkode: 60454...8c0 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #2 Skrevet 20. april 2018 Dette velger han helt selv, og du skal ikke legge skylden på noen andre. Han er en voksen mann, og har han kuttet kontakten med dere så er det hans egne handlinger, ikke (ex)kjærestens. Gå videre. Livet går videre. Anonymkode: dadac...902
Alfakrøll2018 Skrevet 20. april 2018 #3 Skrevet 20. april 2018 Det er helt sant. Er hennes egne handlinger og ikke ex'en sin feil. Egentlig godt å lese det du skrev, fordi jeg ikke tenkte tanken selv. Hun er voksen (hvis man er voksen som 31åring) og hvis hun ikke vil ha kontakt med oss, så er det egentlig helt opp til henne selv. Det er bare sårt. Hun er tante til mine barn. Hun vil ikke ha kontakt med de heller.
The Kitten Skrevet 20. april 2018 #5 Skrevet 20. april 2018 Jeg tenker at dere kankskje har gjort henne noe som gjør atv hun følte det var nødvendig å kutte kontakten med dere. 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #6 Skrevet 20. april 2018 Hun har ikke sviktet noen, hun har bare valgt å ikke ha omgang med dere. Det er jo leit, men ingenting å gjøre med. Anonymkode: bd829...ee5 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #7 Skrevet 20. april 2018 Tillegg: Hun har selvfølgelig heller ikke sveket noen, som var ordet du brukte i overskrifta. Anonymkode: bd829...ee5 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #8 Skrevet 20. april 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun har ikke sviktet noen, hun har bare valgt å ikke ha omgang med dere. Det er jo leit, men ingenting å gjøre med. Anonymkode: bd829...ee5 Enig! Dette er ikke et svik. Hun har bare valgt dere bort og det må man faktisk respektere enten man liker det eller ei. Anonymkode: 9fa71...cc8 1
Alfakrøll2018 Skrevet 20. april 2018 #9 Skrevet 20. april 2018 Jeg ser nå at jeg valgte feil ord (svik) i innlegget, beklager det. Helt ny på forum (og generelt dårlig å formulere meg)! Takk for alle svar. Er alltid minst 2 sider av en sak. Vi (resten av familien) er like mye skyldig i langvarig konflikt. Det bare er sårt at hun ikke vil snakke med oss slik at vi kan komme til en enighet. Hun tar ikke tlf. Hva med å sende henne et brev? Jeg vil gjerne si unnskyld for min del av konflikten, men jeg får ikke tak i henne på tlf. Eller skal jeg la henne være i fred slik hun ønsker det?
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #10 Skrevet 20. april 2018 Man velger helt selv hvem man ønsker å ha kontakt med gjennom livet. Man er ikke på noen måte mer forpliktet til å ha kontakt med familie. Det er et personlig valg og ikke noe svik å bryte kontakten med familien. Anonymkode: ef32f...735 5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #11 Skrevet 20. april 2018 Akkurat nå, Alfakrøll2018 skrev: Jeg ser nå at jeg valgte feil ord (svik) i innlegget, beklager det. Helt ny på forum (og generelt dårlig å formulere meg)! Takk for alle svar. Er alltid minst 2 sider av en sak. Vi (resten av familien) er like mye skyldig i langvarig konflikt. Det bare er sårt at hun ikke vil snakke med oss slik at vi kan komme til en enighet. Hun tar ikke tlf. Hva med å sende henne et brev? Jeg vil gjerne si unnskyld for min del av konflikten, men jeg får ikke tak i henne på tlf. Eller skal jeg la henne være i fred slik hun ønsker det? Du skrev i hi at det var fordi ex’n krevde det, nå skriver du plutselig at det var etter en langvarig konflikt. Jeg ser for meg at ex’n kanskje har sagt at den konflikten er ødeleggende og at hvis vedkommende skal få det bra må hun kutte kontakten for kortere eller lengre tid for å få det bra selv. Noen ganger er det viktig å tenke på seg selv, selv om det føles sårt for motparten. Men siden du skriver at det har vært en langvarig konflikt, så tror jeg ikke dette er noe som er gjort i affekt og fordi en kjæreste/ex krever det. Da er det nok en gjennomtenkt beslutning og dere får bare la tiden jobbe for dere. Anonymkode: 9fa71...cc8
Alfakrøll2018 Skrevet 20. april 2018 #12 Skrevet 20. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man velger helt selv hvem man ønsker å ha kontakt med gjennom livet. Man er ikke på noen måte mer forpliktet til å ha kontakt med familie. Det er et personlig valg og ikke noe svik å bryte kontakten med familien. Anonymkode: ef32f...735 Så sant så sant. Som jeg skrev oppe, jeg valgte feil ord (svik). Jeg er dårlig å formulere meg. Det er jo en ny følelse for meg, så vet ikke hvordan ord jeg burde bruke. Jeg vet bare at det er sårt å miste kontakten.
Alfakrøll2018 Skrevet 20. april 2018 #13 Skrevet 20. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du skrev i hi at det var fordi ex’n krevde det, nå skriver du plutselig at det var etter en langvarig konflikt. Jeg ser for meg at ex’n kanskje har sagt at den konflikten er ødeleggende og at hvis vedkommende skal få det bra må hun kutte kontakten for kortere eller lengre tid for å få det bra selv. Noen ganger er det viktig å tenke på seg selv, selv om det føles sårt for motparten. Men siden du skriver at det har vært en langvarig konflikt, så tror jeg ikke dette er noe som er gjort i affekt og fordi en kjæreste/ex krever det. Da er det nok en gjennomtenkt beslutning og dere får bare la tiden jobbe for dere. Anonymkode: 9fa71...cc8 Ja, du har rett. Ex'en var en del av konflikten. Ex'en hadde sagt til vår søster at hun måtte velge mellom han og vår familie (pga en konflikt som pågikk i ca.1år). Ex'en var lei av denne konflikten, så han satt kanskje et ultimatum slik at konflikten skulle ta slutt? (Ikke tenkt på dette før nå). Det ble etterhvert slutt mellom dem, og han har sagt at hvis de to skal ha noe med hverandre å gjøre i framtiden skal hun fortsatt ikke ha kontakt med sin familie. Er mye som er skjedd, og kanskje vi har tatt en forhåndsbesluttning at det er ex'en sin feil, når det egentlig er alle andre sin feil..
The Kitten Skrevet 20. april 2018 #14 Skrevet 20. april 2018 34 minutter siden, Alfakrøll2018 skrev: Jeg ser nå at jeg valgte feil ord (svik) i innlegget, beklager det. Helt ny på forum (og generelt dårlig å formulere meg)! Takk for alle svar. Er alltid minst 2 sider av en sak. Vi (resten av familien) er like mye skyldig i langvarig konflikt. Det bare er sårt at hun ikke vil snakke med oss slik at vi kan komme til en enighet. Hun tar ikke tlf. Hva med å sende henne et brev? Jeg vil gjerne si unnskyld for min del av konflikten, men jeg får ikke tak i henne på tlf. Eller skal jeg la henne være i fred slik hun ønsker det? Hva har skjedd da? Dere kan være så såret dere bare vil, men hun er nok enda mer såret som har følt hun måtte gå til det stege å kutte dere ut. 1
wintergirl Skrevet 20. april 2018 #15 Skrevet 20. april 2018 Hva er grunnen til konflikten med exen til din søster og familien deres? Føler med deg ts. Selvsagt er det sårt. Det er søsteren din. Håper dere kommer til en enighet med tiden og blir venner igjen.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #16 Skrevet 21. april 2018 Samme tenkte jeg. Anonymkode: 2014d...ff3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #17 Skrevet 21. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Samme tenkte jeg. Anonymkode: 2014d...ff3 At dere har gjort henne noe. Anonymkode: 2014d...ff3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå